• 5C Novo mesto
  • 14:57
  • Sre, 21.11.2018
  • Prijava
  • Registracija

Obvladate vožnjo skozi krožno križišče?

DELITE Z OSTALIMI:
GLASUJ:

Krožno križišče

Križišče je površina, ki nastane s križanjem ali združitvijo dveh ali več cest. Krožno križišče je križišče z otokom in krožnim smernim voziščem, na katerem teče promet v nasprotni smeri urinega kazalca. V zadnji letih se je izkazalo, da je bila uvedba krožnih križišč v Sloveniji zelo uspešna, saj le-ta zagotavljajo učinkovito umirjanje hitrosti, zmanjšuje pa tudi možnost za nastanek prometnih nesreč.  

Krožno krožišče povečuje tudi pretočnost v križišču, pozitivno zmanjšuje hrup in emisije, ki jih oddajajo motorna vozila.  Z raziskavami so ugotovili, da se je z menjavo navadnih križišč za krožišča zmanjšalo število prometnih nesreč tudi za 50 odstotkov. Poleg tega je bilo v nekaterih krožiščih kar za 75 odstotkov manj poškodovanih, saj so bile hitrosti vozil manjše, manj je bilo tudi točk možnega trčenja, ni bilo možnosti za huda čelna trčenja in zelo redka so bila tudi pravokotna bočna trčenja.

Krožno križišče osvaja tudi Slovenijo, saj takšna krožišča pri nas v zadnjih letih rastejo kot gobe po dežju. V tujini so seveda že veliko let ustaljena praksa. Z njimi rešujemo tudi prometne zastoje, ki nastajajo na semaforiziranih navadnih križiščih. Žal pa se pri nas zastoji pojavljajo tudi pred krožišči, saj veliko ljudi ne ve, kako je skozi njih potrebno peljati. Razlogov za to, zakaj ljudje ne znajo peljati skozi krožna križišča, je veliko. Morda je to zaradi karakterja človeka, ki je prepričan le v svoj prav in misli, da samo on zna vse. Morda voznik na tečaju CPP ni dovolj prisluhnil razlagi. Tu je seveda tudi možnost, da voznik prihaja iz manjšega kraja, kjer krožišč nimajo, in še bi lahko naštevali.

Informacije iz zakona

Za krožno križišče obstajajo določena pravila. Pa si poglejmo, kaj pravi 48. člen Zakona o varnosti cestnega prometa.

(1) Na krožnem križišču mora biti promet s prometno signalizacijo urejen tako, da ima voznik na vozišču krožnega križišča prednost pred voznikom, ki se vključuje na to vozišče.

(2) Voznik, ki zapelje na krožno križišče, katerega vozišče ima dva ali več prometnih pasov, se razvrsti na notranji prometni pas in na ta način omogoči vključitev v promet na križišču tudi drugim voznikom, razen če zapušča križišče na najbližjem izvozu ali mu prometna ureditev ali prometna situacija tega ne dovoljuje.

(3) Pri vključevanju na krožno križišče po smernem vozišču, ki ima dva prometna pasova, se vozilo na desnem prometnem pasu razvrsti na zunanji prometni pas, vozilo na levem prometnem pasu pa na notranji prometni pas, vozišča krožnega križišča.

(4) Preden zapusti križišče iz prejšnjega odstavka, se mora voznik razvrstiti na zunanji prometni pas, razen na izvozu, na katerem je s predpisano prometno signalizacijo dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu.

(5) Na izvozu s krožnega križišča, na katerem je dovoljeno zavijanje desno tudi z notranjega prometnega pasu, mora biti zunanji prometni pas namenjen izključno zavijanju desno.

(6) Z globo 80 eurov se kaznuje za prekršek voznik, ki ravna v nasprotju z drugim, tretjim ali četrtim odstavkom tega člena.

Krožno križišče

(7) Z globo najmanj 4.000 eurov se kaznuje za prekršek pravna oseba ali samostojni podjetnik posameznik, ki ravna v nasprotju s prvim ali petim odstavkom tega člena, odgovorna oseba pa z globo najmanj 400 eurov.

Enopasovno krožno krožišče

V praksi je krožno križišče lahko enopasovno ali večpasovno. Kaj je potrebno vedeti pri enopasovnem krožnem križišču? Kot že ime samo pove, imajo takšna krožišča samo 1 pas. Ko se voznik pripelje do takšnega krožišča, se mora zavedati, da imajo prednost vozila, ki so že v njem. Zato mora počakati, da se vozilo odpelje mimo, nato pa se lahko varno vključi v promet na krožišču. Kako pa poteka izhod? Pred izhodom, na katerem želi izstopiti, mora voznik pravočasno vključiti desni smernik in zapusti krožišče. S smernikom voznik pove ostalim, da zapušča križišče, zato se lahko drugi vozniki varno vključijo vanj.

Večpasovno krožno križišče

Večpasovno krožno križišče ima dva ali več pasov. Tako kot pri enosmernem krožišču se vozila lahko vključijo v promet šele takrat, ko to lahko naredijo povsem varno. Pravila razvrščanja so nekoliko drugačna – na skrajni desni pas se tako uvrstijo vozniki tistih vozil, ki bodo krožišče zapustili pri prvem izhodu. To morajo ustrezno pokazati s smernikom. Vozniki na notranjem, levem pasu, so tisti, ki bodo krožišče zapustili kasneje

Krožno križišče – še nekaj pravil

  • Pred vožnjo v krožno križišče mora biti postavljen ustrezen prometni znak za krožišče.
  • Vsi uvozi v krožišče morajo biti prav tako označeni s prometnim znakom križišče s prednostno cesto.

    Krožno križišče

  • Promet poteka v nasprotni smeri urnih kazalcev.
  • V takšnem križišču voznik ne sme ustavljati ali voziti vzvratno.
  • Pri tem, ko se vključujemo v krožišče, ni potrebno vklopiti desnega smernika. To storimo le v primeru, da bomo krožišče zapustili pri prevem izvozu.
  • Večina krožnih križišč ima tudi prehod za kolesarje in pešce, ki jim mora voznik dati prednost.

Še par besed o krožnih križiščih z ločenimi prometnimi pasovi

To so posebna krožišča, kjer je zagotovljena večja varnost, pretočnost vozil, veljajo pa tudi nekoliko spremenjena pravila vožnje. Ta križišča imajo med seboj fizično ločena pasova, prometni znaki in označbe na vozišču pa natančno določajo, v katero smer vodi posamezen prometni pas pred krožiščem in v njem. Na ustrezen prometni pas se mora voznik uvrstiti še preden zapelje na krožišče, menjava pasov pa ni dovolljena.

Želimo vam varno in pravilno vožnjo!

Pripravila Monika M.

Obvladate vožnjo skozi krožno križišče?
1 od 3
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.
DELITE Z OSTALIMI:
GLASUJ:
Brez komentarjev
Bodite prvi in delite vaše mnenje!
Dodaj komentar
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.
Za dodajanje komentarjev se morate prijaviti.

O nas

NaDlani.si je spletni in tiskani medij oz. časopis brezplačnik, za Dolenjsko in Posavje. Tiskana izdaja NaDlani.si izhaja v 11 dolenjskih občinah in je brezplačnik Dolenjske, Posavja in Bele krajine.
info@nadlani.si
070 733 733

Prijava na elektronske novice

Prijavite se na E-novice in bodite obveščeni o novostih, aktualnih ponudbah, ugodnostih in nagradnih igrah.

Zadnji dodani prispevki

"Fura avto za 150.000, delavci pa na minimalcu!"

21.11.2018
Zapis objavljamo nelektoriran v izvirni obliki. KOPER - Na Facebooku se je v teh dneh pojavil zapis, ki žanje odobravanje, po spletu pa se širi kot dober virus. Takole je zapisal eden od uporabnikov ...

V Vrhtrebnje našli mrtvo osebo

21.11.2018
Na pomoč tudi reševalci. TREBNJE - Včeraj po 18. uri so v naselju Vrhtrebnje, občina Trebnje, gasilci PGD Vrhtrebnje in Trebnje omogočili vstop reševalcem NMP Trebnje v stanovanjsko hišo,  v kateri so našli mrtvo ...

Božič

21.11.2018
Božič je dan, ki ga kristjani po celem svetu slavijo kot rojstvo Jezusa Kristusa. Praznuje pa ga tudi veliko drugih ljudi, saj je s svojo domačnostjo našel pot v takšna in drugačna gospodinjstva. Božič je torej ...

Kam je izginil Uroš iz Boštanja? Zadnjič opažen na Kredarici!

20.11.2018
Že v ponedeljek je na območju Vrat potekala iskalna akcija. BOŠTANJ - Svojci so danes obvestili policijo, da od nedelje, 18. novembra 2018, pogrešajo 42-letnega Uroša Šunto iz Boštanja. Takoj smo pričeli izvajati ...