• 8.56C Novo mesto
  • 04:36
  • Čet, 17.01.2019
  • Prijava
  • Registracija

Urgentni center dela minus, prevečkrat po pomoč nepoklicani

DELITE Z OSTALIMI:
GLASUJ:

Center je bil zgrajen leta 2015, deluje pa od 1. januarja 2016. Od sprva predvidenih 44.000 obravnav na leto jih opravijo tja do 70.000, finančno krite so le predvidene obravnave, ostale na plečih bolnišnice.

NOVO MESTO – Vas boli križ? Glava, morda želodec? Niste utegnili k zdravniku, pa se odpeljete zvečer kar na urgentni center Novo mesto in hitro pridete do celostne storitve in strokovne obravnave? Niste edini, ki ste to storili. »Zaradi zmanjšanja dostopnosti do izbranega zdravnika v zdravstvenem domu in zaradi hitre dostopnosti in obravnave, opažamo povečan priliv pacientov s težavami, ki ne sodijo v dejavnost nujne medicinske pomoči: bolečine v žrelu, navadni prehlad, zmerne bolečine v križu, rahla vročina, brez da je pacient prizadet,« nam sume in pritožbe naših bralk in bralcev iskreno podkrepi in potrdi Bojan Kostić, dr. med, in predstojnik urgentnega centra (UC).

Nedodelana organizacija, nedefinirano financiranje

Center je bil zgrajen leta 2015, deluje pa od 1. januarja 2016. Bil je eden od takih desetih po celi Sloveniji, ki pa si danes delijo identično usodo. Ob kvalitetni obravnavi številni opozarjajo na rentabilnost in gospodarnost projekta. “Urgentni centri so bili zgrajeni in sodobno urejeni, ni pa vse do danes dorečena organizacija dela v njih in financiranje. Zaradi neurejene in nedorečene organizacije izvajanja nujne medicinske pomoči, predvsem pa nezadostnega financiranja, imajo bolnišnice veliko težav z UC-ji in delamo z izgubami. Urgentni center v naši bolnišnici je bil postavljen za 44.000 obravnav pacientov na leto (za toliko dobimo tudi plačilo), dejansko število obravnav pa je kar 70.000,” opozarja Kostić na eno od perečih problematik, ki tare UC.

V UC imamo več organizacijskih enot: enota za poškodbe, enota za bolezni, enota za hitre preglede, triaža in enota za opazovanje. UC je za paciente velika pridobitev, saj so se kakovost, varnost, predvsem pa dostopnost do urgentnih zdravstvenih storitev izjemno izboljšali. Ljudje dobijo na enem mestu vso potrebno zdravstveno oskrbo, ki jo izvajajo različni specialisti, povedo pri našem sogovorniku. Najpogostejši razlog za obravnavo so poškodbe spodnjih in zgornjih udov, ki zahtevajo slikovno diagnostiko, sledijo akutna stanja.

Kako poteka obravnava?

»Vsi pacienti so triažirani na podlagi vodilne težave oziroma razloga za prihod v UC in so na podlagi Manchesterskih triažnih algoritmov triažirani v določeno triažno skupino glede stopnje nujnosti. Pacienti triažirani v višje triažne kategorije so prej obravnavani, to pomeni, da se prednostno obravnavajo pacienti, ki so ocenjeni kot bolj nujni in ki potrebujejo takojšnjo zdravniško obravnavo. Čakalni čas do obravnave je odvisen od stopnje nujnosti, rdeči pacienti so obravnavani takoj, oranžni v desetih minutah, rumeni v eni uri, zeleni čakajo do 2 uri, modri ki smo jih ocenili kot ne nujni 4 ure,« izvemo, kako se tretira bolnike in bolnice. Vsi niso zadovoljni in srečni.

V primeru, da je pacient nezadovoljen z obravnavo ali s čakanjem na obravnavo, se lahko pritoži na uradnem dokumentu za pritožbo, ki je na voljo vsem pacientom in obiskovalcem na vhodu v urgentni center. “Vse pritožbe uradno obravnavamo in na njih podajamo utemeljene obrazložitve,” pojasni Kostić, dr. med, kako je s pritožbami in čakalni vrstami. Te se pojavljajo predvsem zaradi malomarnosti, o kateri pišemo na začetku članka. To je izvirni greh centra, ki bo moral na tem področju narediti red. Pri triaži. Ali pa naj se storitev preprosto zaračuna! Pa bodo pomoč pravočasno dobili tisti, ki jo resnično potrebujejo!

D.P.

DELITE Z OSTALIMI:
GLASUJ:
Brez komentarjev
Bodite prvi in delite vaše mnenje!
Dodaj komentar
Opozorilo: Po 297. členu Kazenskega zakonika je posameznik kazensko odgovoren za javno spodbujanje sovraštva, nasilja ali nestrpnosti. S klikom na gumb Spletno oko prijavite komentar za katerega menite, da vsebuje sovražni govor.
Za dodajanje komentarjev se morate prijaviti.

O nas

NaDlani.si je spletni in tiskani medij oz. časopis brezplačnik, za Dolenjsko in Posavje. Tiskana izdaja NaDlani.si izhaja v 11 dolenjskih občinah in je brezplačnik Dolenjske, Posavja in Bele krajine.
info@nadlani.si
070 733 733

Prijava na elektronske novice

Prijavite se na E-novice in bodite obveščeni o novostih, aktualnih ponudbah, ugodnostih in nagradnih igrah.

Zadnji dodani prispevki

Nasveti in triki proti pregrevanju prenosnika

16.01.2019
Če se prenosnik preveč segreje, se na neki točki varovano izklopi. V najslabšem primeru lahko pride do nepopravljive škode na strojni opremi. Vzroki so različni, poleg prahu in umazanije, ostajajo še številni drugi ...

Ozmerjal konja, policija mu je napisala kazen

16.01.2019
Moški je jezdil proti Glavnemu trgu in tam s konjem vstopil v vežo dvorišča. NOVO MESTO – V ponedeljek so novomeški policisti prejeli več klicev občanov, ki so se zgražali nad ravnanjem očitno pijanega jahača. Ta ...

"Po Bršljinu se sprehaja čuden tip, ki išče priložnost za vlom!"

16.01.2019
Na nepoklicanega je pred dnevi policijsko upravo opozoril tudi Novomeščan. NOVO MESTO - Nepridipravi ne počivajo. Pozornost ne bo odveč. Na nepoklicanega je pred dnevi Policijsko upravo Novo mesto opozoril tudi ...

Pri Celju umrl pod lastnim avtom

16.01.2019
Posredovali so gasilci PGD Nazarje. BRASLOVČE - Ob 20.25 je v Dobrovljah, občina Braslovče, osebno vozilo zdrsnilo po pobočju in pod sabo ukleščilo občana. Posredovali so gasilci PGD Nazarje, Dobrovlje in PGE Celje, ki ...