• 11.25C Novo mesto
  • 23:27
  • Tor, 23.04.2019
  • Prijava
  • Registracija

Čičerika: okusna, vsestranska in zdrava

DELITE Z OSTALIMI:
GLASUJ:

Čičerika je priljubljena stročnica, ki se odlikuje z bogato vsebnostjo beljakovin in polnim okusom, ki lahko postane osnova za mnoge jedi. V različnih kulturah jo v svojih receptih uporabljajo že tisočletja. Pa veste, kako jo uporabljati tudi vi? Naj čičerika postane nova priljubljena sestavina v vaši kuhinji!

Čičerika je trmasta rastlina, ki za svoje uspevanje potrebuje bolj suho zemljo, kakor jo imamo v Sloveniji. Zato načeloma uspeva v deželah Bližnjega vzhoda, vendar jo pri nas lahko vseeno dobimo poceni v skoraj vsaki trgovini. Poznamo tri glavne sorte, ki so poimenovane glede na območje, s katerega prihajajo. Vrsti bombaj in desi sta večinoma pridelovani v Indiji, sorta kabuli pa je poimenovana po mestu Kabul v Afganistanu.

Zakaj je čičerika dobra za naše zdravje in počutje?

Čičerika je lahko živilo, ki vsebuje zelo malo maščob, po drugi strani pa je bogata z železom, in fosforjem. Priljubljena je tudi med vegetarijanci in vegani, saj je bogata z beljakovinami, po drugi strani pa je odličen vir folne kisline za nosečnice. Ker je bogata z vlakninami, prav tako pozitivno vpliva na raven holesterola in sladkorja v krvi in s tem preprečuje tveganje za nastanek sladkorne bolezni.

Priprava

Čičeriko se v večini receptov skuha, včasih pa tudi speče. Obstaja tudi čičerikina moka, iz katere lahko pripravite različne jedi, vendar se bomo v tem članku osredotočili na kuhano čičeriko, ki je najbolj splošno uporabna.

Pomembno je, da so zrna čičerike pred pripravo dobro namočena. Če ste kupili posušena, je pomembno, da jih pred samim kuhanjem namočite v vodo za en dan. Če to storite, si boste precej olajšali proces kuhanja, saj bodo pripravljena že v pol ure. Če boste zrna vrgli naravnost v lonec, brez da bi jih predhodno namočili, se lahko zgodi, da bodo potrebovala tudi do dve uri, da se bodo skuhala.

Kako pripraviti humus doma?

Humus je eno izmed najbolj priljubljenih in vsestranskih zdravih živil, ki jih lahko pripravite iz čičerike, primerno pa je tudi za vegane. Lahko ga jeste za zajtrk ali pa malico; služi lahko tako kot namaz za kruh ali pa omaka za krekerje. Odlično je tudi, da ga lahko pripravite v manj kot desetih minutah, in okus bo prav tako dober, kot če bi ga kupili v trgovini, oz. še boljši. Edina neobičajna sestavina, ki jo boste potrebovali, je tahini, kremasta sezamova pasta, ki jo lahko dobite v večjih trgovinah ali pa ekološko usmerjenih prodajalnah z zdravo prehrano. Za pripravo boste potrebovali tudi mešalnik.

Potrebujete:

  1. Olivno olje (vsaj 2 žlici);
  2. Čičeriko (vsaj četrt kilograma);
  3. 1 limono;
  4. Tahini pasto;
  5. 1 česen (ne nasekljajte vsega, samo nekaj strokov, sicer bo okus premočan)
  6. kumino;
  7. sol;
  8. po želji lahko dodate tudi papriko v prahu ali črni poper.

Priprava

  1. korak: poskrbite, da bodo semena čičerike dobro namočena: če so suha, jih pustite stati v vodi čez noč. Pred samo pripravo odlijte vodo in pustite semena, da se odcedijo.
  2. korak: odmerite približno eno četrtino skodelice tahini paste in dodajte sok ene limone. Sok iztisnite ločeno in ga precedite čez filter: tako se boste izognili nezaželenim semenom v svojem humusu. Vključite mešalnik za približno pol minute, toliko, da se mešanica dobro premeša.
  3. korak: dodajte dve jedilni žlici olivnega olja ter drobno nasekljane stroke česna in znova mešajte vsaj pol minute.
  4. korak: dodajte ščepec kumine in ščepec soli. Mešajte, dokler vsebina mešalnika ni povsem gladka. Če se vam vsebina zdi premalo tekoča, lahko dodate eno ali dve jedilni žlici vode ali pa še malo olivnega olja.

Dodaten nasvet: če imate radi bolj začinjeno ali celo pekočo hrano, lahko pripravite tudi bolj pikanten humus; dodate lahko npr. papriko v prahu. Lahko jo dodate bodisi v 4. koraku priprave ali pa posujete po namazu na koncu. Za bolj oster okus lahko dodate tudi črni poper.

Kako doma pripraviti (nepekoč) kari

Če imate radi nekoliko bolj eksotično hrano, je odlična izbira tudi kari. Gre za zelo preprosto jed, ki jo – tako kot humus – lahko pripravite v le nekaj minutah. Količine v tem receptu so precej ohlapne, tako da jih lahko prilagodite svojemu okusu. Vse, kar potrebujete za obrok, ki bo zadostoval za dve osebi, je le:

1 ali 2 čebuli (odvisno od osebnega okusa);

1 česen (spet velja, da vam ni treba porabiti celega, samo nekaj strokov)

olivno olje;

začimbe: kari, koriander, kumina in paprika v prahu

paradižniki (vsaj četrt kilograma)

čičerika (vsaj četrt kilograma)

1 limeta ali limona.

Priprava

  1. Nasekljajte sveže paradižnike in jih zmešajte v gladko kašo. Če želite, lahko odstranite kožo paradižnikov. Če nimate na voljo veliko časa, lahko kupite tudi že pripravljen paradižnikov pire. Postavite na stran za kasneje.
  2. Korak: dodajte v veliko ponev žlico olivnega olja. Nasekljajte čebulo na tanke kolobarje in jih dodajte v ponev skupaj z drobno nasekljanimi stroki česna (količina po želji). Temperatura naj bo visoka.
  3. Korak: dodajte začimbe: jedilno žlico karija, ščepec koriandra, ščepec kumine in ščepec paprike v prahu. Dobro premešajte.
  4. Korak: dodajte paradižnike. Ponovno premešajte.
  5. Korak: dodajte kuhano čičeriko. Premešajte.
  6. Korak: dodajte ščepec soli in ščepec popra.
  7. Korak: Dodajte malce limoninega soka za bolj bogat okus in pa sveže nasekljan koriander ali pa peteršilj.
  8. Vaš kari je pripravljen! Najbolj tekne svež, ko imajo še vse začimbe še zelo močan okus.

Ta kari ni pekoč, ker vanj nismo dodali čilija. Če imate radi nekoliko pekoč okus, lahko dodate nasekljan čili v prvi fazi kuhanja.

Kari lahko jeste z različnimi prilogami. Dobro tekne z rženim kruhom, rižem ali pa kuskusom, ki ga prav tako lahko pripravite v le nekaj minutah.

Tako kot pri vseh receptih boste tako kot pri kariju kot tudi humusu postali boljši z vajo in sčasoma razvili občutek za popolna razmerja med sestavinami. Morda boste ugotovili, da vam ustreza večja količina limone ali pa olivnega olja ali pa boste začeli eksperimentirati z različnimi začimbami. To je odlično: to je tista stopnja kuhanja, na kateri boste presegli recept in ga oplemeniti s svojim osebnim pristopom. Oba recepta sta vsestransko uporabna: kari lahko kuhate tako za kosilo kot tudi večerjo, humus pa lahko jeste kadarkoli. Najboljše pri njima je, da vam ne bosta vzela veliko časa, tako da ju lahko zlahka pripravite tudi, ko ste že nekoliko utrujeni po dolgem dnevu v službi!

V uredništvu vam želimo veliko sreče pri pripravi in dober tek!

Pripravila: Amadea Kovič

Čičerika: okusna, vsestranska in zdrava
1 od 4
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.
DELITE Z OSTALIMI:
GLASUJ: