Kaj morate vedeti, če kupujete rabljeni avtomobil?

Objavljeno dne: 12.05.2017
Področje: Pomembne Novice | Zanimivosti
Značke: ,

Nakup rabljenega avtomobila je pri nas zelo pogosta praksa, marsikdo pa s takšno potezo kupi mačka v žaklju, saj o avtomobilu, ki ga kupuje, nikoli ne more dobiti tako konkretnih informacij kot pa pri nakupu novega.

Pri Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) so tako pripravili nekaj nasvetov, ki jih je dobro upoštevati, kadar se odločamo za nakup rabljenega avtomobila oziroma vozila. V prvi vrsti moramo vedeti, da je kupec v tem primeru v izrazito podrejenem položaju, prodajalec pa ga lahko kaj hitro ovije okoli prsta.

Med pomembnejšimi znaki, ki vam bodo nakazali stanje avtomobila, je dokumentacija o servisnih pregledih, ki jo velja preveriti kar pri serviserju. Na žalost je tovrstna dokumentacija pr nas še vedno redko dosegljiva, saj nekateri avtomobile popravljajo tudi pri »serviserjih«, ki to v resnici niso oziroma kar na svojem dvorišču. Kadar ste zaradi minulih popravil v dilemi, je dobro, da si avtomobil še pred nakupom ogleda strokovnjak (če ne drugega, naj vam pri preverjanju stanja vozila pomaga kar dober prijatelj, ki vas bo znal opozoriti na pomanjkljivosti in težave). Rabljenega avtomobila prav tako ne kupujte brez preizkusne vožnje. Sedite za volan, preverite delovanje motorja, zavor, menjalnika, sklopke, svetil, lučk na armaturni plošči, infozabavnega sistema in vsega drugega. Med vožnjo lahko ocenite, kako je avtomobil izrabljen, ne pozabite pa pogledati še karoserije in podvozja, kjer so lahko skrite velike napake. Če še vedno ne veste, kaj bi, ga lahko zapeljete celo na preventivni tehnični pregled, kjer bodo preverili, ali in kako so posamezni deli izrabljeni, svetujejo pri ZPS. Vse to še posebej velja v primerih, ko avtomobil kupujete od fizične osebe.

Potrošniki smo pri rabljenem avtomobilu bistveno bolj zaščiteni, če ga kupujemo od pravne osebe, posrednika. V tem primeru namreč veljajo določila Zakona o varstvu potrošnikov (ZVPot), zato lahko eno leto po nakupu pri prodajalcu uveljavljamo pravice z naslova stvarne napake (prvih šest mesecev je dokazovanje o upravičenosti stvarne napake na njegovih ramenih), prav tako mora prodajalec tudi za rabljeno vozilo ponuditi garancijo, ki ne sme biti krajša od enega meseca. Pravzaprav lahko boljše prodajalce ločimo od povprečnih že po trajanju garancije. Kljub vsemu se moramo zavedati, da v ta okvir ne sodijo obrabni deli avtomobila, prav tako pa tudi ne servisni posegi in popravila, ki so običajni pri avtomobilu z določenim številom prevoženih kilometrov. Kar zadeva registrske tablice, so te vezane na vozilo in ne voznika (razen tiste z doplačano osebno oznako). Ob prepisu se novi lastnik lahko odloči, da bo ohranil stare tablice, to pa naj bi se spremenilo z novim zakonom, po katerem bo treba registrske tablice zamenjati ob vsaki spremembi lastništva. Tablice z izbrano osebno oznako vedno ostanejo v lasti voznika in jih ta lahko po prodaji vozila odnese domov.

Pogosta praksa: goljufanje s kilometri

V Sloveniji je goljufanje s prevoženimi kilometri še vedno vroča tema, je pa res, da v zadnjih letih število prevoženih kilometrov preverjajo na tehničnih pregledih, kar je prvi korak k ureditvi trga. Nekdo, ki letno prevozi veliko kilometrov, vas sicer lahko še vedno prinese naokrog, a mora števec prevrteti vsako leto. V državo še vedno prihaja množica vozil, pri katerih stanja kilometrov ni tako preprosto preveriti. Pogosto gre za vozila, ki so jih uporabljali v izposojevalnicah, kot službena vozila ali celo kot taksije. Tu pomaga intuicija in skrben pregled avtomobila. Prva kritična točka je lahko že cena. Če je ta bistveno nižja kot pri podobno starih modelih z enakim številom kilometrov, obstaja velika možnost, da jih je avtomobil v resnici prevozil več, kot je prikazano. Pri pregledu avtomobila je treba biti pozoren na obrabo notranjosti pa tudi na njegovo splošno stanje. Bolj velja zaupati lastniku, ki vam lahko pokaže papirje s servisov (tudi nepooblaščenih), kjer ob sprejemu vozila vpišejo tudi stanje števca. Nekatere znamke pa že poznajo elektronsko knjižico vozila, kar pomeni, da lahko stanje kilometrov preverite pri pooblaščenem uvozniku.

Če pa nameravate avtomobil kupiti v tujini, potem boste morali pri uvozu poleg cene prevoza upoštevati še nekaj dodatnih stroškov. Plačati je namreč treba davek na motorna vozila (DMV), ki je odvisen od izpustov ogljikovega dioksida in okoljskega razreda, v katerega je avto uvrščen (Euro), pri vozilih s prostornino motorja nad 2500 ccm je še dodatni DMV. Poleg tega pa vam bodo odmerili tudi okoljsko dajatev na onesnaževanje okolja zaradi izrabljenih vozil. Če je avtomobil nov (oziroma mlajši od šestih mesecev in ima prevoženih manj kot 6000 km), je treba na njegovo vrednost in omenjene dajatve plačati še 22-odstotni davek na dodano vrednost (DDV). Za starejša vozila velja, da davek plačate že v tujini. Postopek za homologacijo in registracijo vozila lahko začnete šele po plačilu vseh davščin, še poročajo pri zvezi.

Če se torej odločate za nakup rabljenega avtomobila, previdnost ne bo odveč. Seveda vas prav vsak prodajalec avtomobila ne bo hotel prinesti naokoli, a vseeno se o vozilu, ki ga kupujete, raje dobro pozanimajte, dobro ga preglejte in skušajte o njem izvedeti vse, kar lahko. Konec koncev boste zanj gotovo odšteli več tisočakov, zato dobro pretehtajte, da se vam bo ta investicija na koncu tudi izplačala.

Pripravila: M. S.

Dodaj odgovor

Spoštovani komentatorji

Uredništvo NaDlani.si spodbuja razpravo uporabnikov o novinarskih prispevkih. Uporabnike pa pozivamo, naj pri izražanu mnenj upoštevajo pravila komentiranja ter Spletni bonton . Prizadevamo si preprečevati sovražni govor na spletu, ki je po zakonu kazniv.

Prijava

You are not logged in.

Ankete