• 12.53C Novo mesto
  • 03:55
  • Ned, 07.06.2020

Cafe racer – zakaj ga izbrati?

Cafe racer se uporablja kot izraz za poseben tip motorja. Prav tako lahko tudi za voznika motorja. Tovrsten izraz se je pričel uporabljati v 60-letih prejšnjega stoletja v Veliki Britaniji. Izraz je nastal med britanskimi ljubitelji motorjev, natančneje v mladinski subkulturi Rocker ali Ton-Up Boys kjer so motocikle uporabljali za kratke in hitre vožnje med priljubljenimi kavarnami. Glavna »naloga«, ki jo ima Cafe racer, je razkazovanje pred kavarnami tako voznikov kot seveda tudi motorjev. Iz vsega tega se je razvil eden izmed največjih motorističnih kultov. Cafe racer so vrsta motorjev, ki so lepi po zunanjosti in malce manj udobni. Cafe racer je lahko predelan kateri koli motor, morda celo Tomos, Yamaha in podobni, če je tovrstna žilica za vse to. Večji proizvajalci se v zadnjem času ukvarjajo tudi z uradnimi predelavami. Yamaha ima na primer model XJR1300 street bike, BMW je ustvaril RDS BMW Concept 90, vse to pa še zdaleč ni vse. Kako pa se je pravzaprav vse skupaj začelo? Po vojni v Veliki Britaniji je bilo lastništvo avtomobila še precej neobičajna praksa. V šestdesetih letih prejšnjega stoletja pa je motorno koli pomenilo hitrost, status in simbol ter upor ne pa zgolj nezmožnost, da bi se kupil avtomobil. Leta 2014 je novinar Ben Stewart označil Cafe racer za kavarniškega dirkača in tovrstni videz, ki sovpada s tem je postal priljubljen, ko so evropski otroci slekli svoja kolesa in jih preuredili, da bi prihajali iz ene »kavarniške klepetalnice« v drugo. Izraz kavarna dirkač naj bi po mnenju nekaterih bil v Evropi prvotno uporabljen za opisovanje motociklista, ki je dirkal na cestnem dirkališču Isle of Man, v resnici pa je bil »nekdo«, ki je imel svoj dirkalni motor parkiran blizu svoje mize v lokalni kavarni na prostem.

Cafe racer

Cafe racer

Cafe racer stil

Kavarniški stil se je v času največje priljubljenosti Cafe racerjev spreminjal in razvijal. Do sredine 70. let prejšnjega stoletja so japonska kolesa na trgu prehitela britanska in videz pravih dirkalnih koles se je s prihodom Grand Prix spremenil. Tako se je spremenila tudi oblika dirkalnih motornih koles. Ročno izdelani, aluminijasti in nebarvani rezervoarji za dirkalno gorivo iz šestdesetih let, so se razvili v kvadratne ozke cisterne iz steklenih vlaken. Do leta 1977 so mnogi proizvajalci opazili razcvet kavarniških dirkalnikov in dirkačev, med njimi dobro poznana Moto Guzzi Le Mans in Harley Davison XLCR. Sredi 70. let prejšnjega stoletja se je nadaljeval trend spreminjanja standardnih proizvodnih motociklov v tako imenovane »kavarniške dirkače«. Te so opremili s klubskimi palicami in majhnim podstavkom okrog žarometov. Mnogi evropski proizvajalci kot so: Benelli, BMW, Bultaco in Derbi so na ta način izdelali različice svojih standardnih motociklov brez kakršnih koli drugih sprememb, da bi bili hitrejši in močnejši. To se nadaljuje še danes. Opaziti je, da je v zadnjem času veliko zanimanja potrošnikov za kavarniške dirkače. Čeprav to ni novost v proizvodni industriji, pa so proizvajalci spoznali, da je to dobra tržna niša. V zadnjem desetletju je trend »Cafe racer« sprejelo že več kot 50 % večjih proizvajalcev motociklov.

Cafe racer

Cafe racer

Zakaj izbrati Cafe racer?

Cenovna dostopnost je eden izmed razlogov zakaj je ob želji po motorju dobro izbrati Cafe racer motorno kolo. Iz istega razloga je tovrstno motorno kolo tudi lahko vzdrževati. Moderna motorna kolesa so sestavljena iz vrhunskih tehnologij, ki so tudi draga. Če je poškodovan zgolj en del, je potrebno zaradi kompleksne narave morda popraviti še kaj drugega ali pa zamenjati in vse skupaj se konča z velikimi stroški. Pri Cafe racer motorju temu ni tako, saj ima mnogo retro delov in marsikaj lahko malce bolj izkušen motorist popravi oziroma zamenja kar sam. Unikatnost je drugi razlog. Ob poplavi vse izbire različne ponudbe motornih koles, je imeti Cafe racer motor nekakšna unikatnost, saj je to zgolj vaš motor, ki ga uredite po svojih željah. Tako se motorno kolo razlikuje od vseh drugih, ki so proizvedeni »po istem kopitu«. Imeti Cafe racer motor je na nek način tudi svojevrsten hobi in zanimiva izkušnja za ljubitelje. Ne samo, da je vožnja svojevrstna zabava, temveč vse to prinaša s seboj tudi spoznavanje drugih krajev, različne izlete, skrb za motorno kolo, spoznavanje različnih ljudi, ki jih prav tako zanimajo podobne tematike in tako naprej. Marsikdo izmed Cafe racerjev pravi, da je težko prenehati, ko te motoristični tokovi povlečejo vase. Dolgoročna uporabnost je še ena dobra lastnost in razlog zakaj izbrati Cafe racer motor. Pa tudi to, da nima toliko tehnologije, ki bi bila zahtevna in kompleksna, je prednost. Deli motornega kolesa se lahko zlahka zamenjajo ali popravijo. Ne smemo pa seveda pozabiti tudi na to, da je biti popularen s Cafe racer motornim kolesom tudi svojevrsten plus, saj so motorna kolesa pri mnogih ljudeh in seveda motoristi, željni precejšnjega občudovanja pri mnogih. Večkrat tudi pri pripadnicah nežnejšega spola, ki so jim všeč Cafe racerji kot neklasični in precej unikatni motoristi. To pa navsezadnje pri vsem skupaj tudi ni odveč, kajne?

Avtor:M.S.

Fotografije: Pixabay