• 23.99C Novo mesto
  • 12:30
  • Pon, 03.08.2020

Zakaj na avtomobilu potrebujemo meglenke?

Sprednje meglenke nikakor niso standardna oprema avtomobila in je še vedno veliko zmede glede tega, kako in kdaj jih uporabljati. Za razliko od žarometov z dolgim ​​in kratkim svetlobnim pramenom, so meglenke resnično uporabne le v peščici zelo specifičnih situacij. Dejstvo je, da so meglenke zasnovane posebej za uporabo v slabem vremenu in drugih situacijah, kjer je vidnost močno zmanjšana zaradi megle, celo peska in prahu v zraku.

Osnovni argument v prid meglenkam je, da se običajni žarometi, zlasti žarometi z dolgim ​​svetlobnim pramenom, navadno odbijajo v voznikove oči. Tako nam, kot tudi voznikom nasproti nas. Tovrstni nevarni situaciji se lahko izognemo tako, da luči usmerimo pod bolj strm kot, kakor so zasnovane tudi meglenke.

Nadaljnjo zmedo povzroča napačno prepričanje, da so vse meglenke rumene, in dejstvo, da veliko dobaviteljev poprodajnih trgov uporablja izraze »meglenke« in »žarometi« za isti izdelek. Besedna zveza »avtomobilski žaromet« je pravzaprav nejasna, saj se včasih nanaša bodisi na žaromete za dolgi svetlobni pramen bodisi za kratki, včasih se nanaša na pomožne žaromete, ki se uporabljajo predvsem za terensko vožnjo, lahko pa se nanašajo celo na meglenke, ki se tržijo za uporabo v megli.

Kaj so meglenke?

Sprednje usmerjene meglenke so vrsta avtomobilskih žarometov, ki so zasnovani tako, da oddajajo svetlobni v žarek v obliki palice. Običajno je žarek zasnovan tako, da ima na vrhu oster presek. Meglenke so običajno nameščene nizko in usmerjene proti tlom pod ostrim kotom.

Položaj in orientacijo meglenk lahko primerjate z žarometi z dolgim ​​in kratkim svetlobnim pramenom, kjer se opazi, kako različne so ti na videz podobni žarometi.  Žarometi z dolgim ​​in kratkim svetlobnim pramenom so usmerjeni v razmeroma plitev kot, kar jim omogoča, da osvetlijo cestno površino na veliki razdalji pred vozilom. Nasprotno pa ostri kot, uporabljen za meglenke, pomeni, da tla osvetlijo samo neposredno pred vozilom.

Meglenke

Meglenke

Nekatere meglenke proizvajajo selektivno rumeno svetlobo in obstaja razmeroma razširjena napačna predstava, da imajo vse meglenke rumene žarnice, rumene leče ali oboje. Pravzaprav je bila selektivna rumena, na različnih točkah skozi zgodovino avtomobila, dejansko uporabljena tako za meglenke kot za običajne žaromete za dolgi svetlobni pramen. Čeprav nekatere meglenke še zmeraj proizvajajo selektivno rumeno svetlobo, danes novodobne meglenke proizvajajo predvsem belo svetlobo.

Kaj je selektivna rumena svetloba?

Ideja izbirnih rumenih žarometov in meglenk je, da krajši modre in vijolične valovne dolžine svetlobe med nočno vožnjo ne povzročajo bleščanje in zaslepitev. To še posebej velja v slabih voznih razmerah, kjer bo modra svetloba ustvarila učinek bleščanja, ko se odbija od megle, snežink ali celo dežja.

Ker selektivna rumena svetloba pri nočni vožnji v slabih pogojih zmanjša nevarnost bleščanja, so nekatera vozila uporabljala selektivne rumene luči. To isto prednost so proizvajalci uporabili pri meglenkah.

Kdaj uporabljati meglenke?

Ker so meglenke usmerjene nizko in jih veliko uporablja selektivno rumeno svetlobo, so neuporabne, kadar so vozne razmere dobre. To pomeni, da ni razloga, da bi imeli prižgane meglenke, razen takrat, ko je med vožnjo zelo slaba vidljivost.

Nekatere situacije, ko so lahko meglenke koristne, vključujejo slabe vidljivosti, ki jih povzročajo dež, megla, sneg ali celo prevelika količina prahu v zraku. Če se vozite v slabi vidljivosti in se nam visoki svetlobni prameni odbijajo nazaj v oči, kar povzroča bleščanje ali zaslepljevanje, se izogibajte uporabi t.i. dolgih žarometov. Če tudi naši žarometi za kratko razdaljo ustvarjajo pretirano bleščanje, potem vam bodo dobre meglenke lahko omogočile, da dejansko vidite cesto.

Meglenke namreč, za razliko od žarometov za dolgi svetlobni pramen, osvetlijo tla neposredno pred našim vozilom. Zaradi tega je izjemno nevarno voziti s preveliko hitrostjo, ko uporabljate samo meglenke. Pravzaprav je na nekaterih območjih dejansko nezakonito voziti s prižganimi meglenkami, tudi če žarometi za dolgi svetlobni pramen ustvarjajo bleščanje.

V večini primerov, ko so meglenke dejansko potrebne, bi morala biti njihova osnovna funkcija ta, da vam omogočajo nadaljevanje poti počasi in previdno, dokler ne pridete do cilja.

Kaj so zadnje meglenke?

Medtem ko so sprednje meglenke zasnovane tako, da nam omogočajo, da se počasi vozimo skozi izjemno slabe pogoje vidljivosti, so zadnje meglenke zasnovane tako, da preprečujejo, da bi se kdo zaletel v nas, ker nas ne bi videl. Težava je v tem, da v zelo slabih vidnih okoliščinah zadnje luči morda ne bodo opozorile drugih voznikov na našo prisotnost, dokler ne bo prepozno. To še posebej velja, če se oseba, ki vozi za nami, vozi z nevarno hitrostjo.

Meglenke

Meglenke

Zadnje meglenke so v večini primerov rdeče, zaradi česar so površinsko podobne zavornim lučem. V resnici zadnje meglenke in zavorne luči proizvajajo podobno jakost svetlobe. Tudi če vozilo nima zadnjih meglenk, ima uporaba zavor podoben učinek na vidljivost.

Glavna težava zadnjih meglenk je, da so iste barve in enako svetle, kot zavorne luči. Tako obstaja možnost, da se jih zameša. Da bi se temu izognili predpisi določajo, da morajo biti zadnje meglenke nameščene na določeni razdalji od zavornih luči. Nekatera vozila namesto dveh uporabljajo samo eno zadnjo meglenko.

Kdo potrebuje meglenke?

Ker meglenke osvetljujejo tla neposredno pred našim vozilom, imajo v resnici dve uporabni lastnosti. Prva predvidena uporaba naj bi zmanjšala bleščanje pri zelo slabi vidljivosti in nam omogočila, da počasi nadaljujemo do cilja. Druga pa, da vidimo, kaj se nahaja na tleh pred našim vozilom v normalnih pogojih vidljivosti, saj žarometi dolgega svetlobnega pramena običajno puščajo veliko praznino med sprednjim delom vozila in mestom, kjer žarek dejansko zadene cestno površino.

Čeprav je morda uporabljati meglenke samo za zapolnitev tega praznega prostora nesmiselno, je težava v tem, da če imamo osvetljeno cestno površino tik pred seboj, to dejansko zmanjšuje sposobnost, da bi videli temnejšo cesto daleč pred našim vozilom.

Dejstvo je, da kljub temu, da se meglenke uporabljajo, jih večina dejansko ne potrebuje. Ker so uporabne le v zelo ozkem območju okoliščin, jih potrebujemo le, če se v teh specifičnih okoliščinah dejansko veliko vozimo. Tudi če vozimo pri zelo slabi vidljivosti, meglenke še vedno ne bodo omogočale vožnje po snegu ali megli z »normalno« hitrostjo, če želimo doseči razumno stopnjo varnosti.

Avtor: M.V.

Vir slik: Pixabay