• 6.53C Novo mesto
  • 21:59
  • Pon, 06.04.2020

Moto GP – Svetovno prvenstvo v motociklizmu

Moto GP je premierno svetovno prvenstvo v motociklizmu, ki ga je leta 1949 ustanovil FIM (Federation Internationale De Motorcyclisme).

Z osemnajstimi dirkami, ki potekajo v štirinajstih državah in na štirih celinah, ima vseevropsko televizijsko pokritje. Na tekmovanju sodelujejo najbolj usposobljeni motociklisti iz desetih držav z vrhunsko tehnologijo in prototipnimi stroji, ki jih je zasnovalo 5 proizvajalcev; Yamaha, Suzuki, Honda, Ducati in Aprilia.

Moto GP

Moto GP

V zgodnjih dneh omejeno na »500ccm«, je to najstarejše motociklistično prvenstvo leta 2002 spremenilo pravila in povečalo prostornino motorja na 990ccm. Leta 2007 so pravila ponovno spremenili in tako omejili prostornino motorja na 800ccm, kar je bilo ponovno spremenjeno na 1000ccm v letu 2012. Moto GP Championship od leta 1992 upravljajo lastniki komercialnih pravic Dorna Sports pod nadzorom FIM-a.

Moto GP ima bogato zgodovino in dogodki se odvijajo v vseh krajih sveta. Italija, Španija, Velika Britanija, ZDA in Avstralija so nekatere države, ki imajo večje število dirk. Poleg tega ima to svetovno prvenstvo premier razreda še dve kategoriji, Moto2 in Moto3.

Moto2:

Moto2 je bil uveden leta 2012, da bi nadomestil kategorijo 250ccm. V dirki Moto2 je Honda edini ponudnik motorjev, Dunlop pa dobavlja pnevmatike. Ta motorna kolesa poganja 4-taktni motor s 600-centimetrsko prostornino motorja, ki odda 140bhp moči, podvozje kolesa pa je v okviru omejitev tehničnih predpisov FIM Grand Prix. Najnižja starost za tekmovanje v Moto2 je 16 let.

Moto3:

Moto3 vključuje 250ccm dirkalno enovaljno dirkalno klasiko, ki je leta 2012 nadomestila 125-kubično kategorijo. Najvišja starostna meja za udeležbo tekmovanja je 28, za tekmovalce, ki tekmujejo prvič 25 in najnižja starost za vožnjo Moto3 je 16 let.

Kvalifikacijska merila v Moto GP so opisana, kot je navedeno na uradni spletni strani Moto GP. Tako kot prejšnja leta so na sporedu trije 45-minutni treningi, ki bodo na rednih dirkaških vikendih potekali v petek dopoldne in popoldne ter v soboto dopoldne. Časi, določeni na teh zasedanjih, se štejejo za kvalifikacije, pri čemer bodo kombinirani rezultati določali, ali bo motociklist sodeloval v dirki.

Moto GP

Moto GP

Po sejah ogrevanja za vsako kategorijo na dan dirke, se tradicionalno najprej poda na progo najmanjša kategorija, v tem primeru Moto3, sledi razred Moto2 in nato še glavni dogodek Moto GP.

Dirke se po dolžini razlikujejo – med 95 in 130 km in običajno trajajo med 40 in 45 minutami, kar potrjuje nastavljeno število krogov, ki se razlikujejo na vsaki progi. Postanki so redki, vendar dovoljeni in so še posebej uporabni v spremenljivih vremenskih pogojih, ko lahko motociklisti vstopijo v boks in jeklenega konjička opremljeno z različnimi tehničnimi pnevmatikami (samo Moto GP).

Kdo postane Moto GP prvak?

Prvenstvo se podeli najuspešnejšemu motociklistu sezone, ki je določen na podlagi točk, ki jih zasluži v rezultatih Grand Prixa.

Za vsako dirko se bodo točke podelile po naslednji lestvici:

  1. mesto 25 točk
  2. mesto 20 točk
  3. mesto 16 točk
  4. mesto 13 točk
  5. mesto 11 točk
  6. mesto 10 točk
  7. mesto 9 točk
  8. mesto 8 točk
  9. mesto 7 točk
  10. mesto 6 točk
  11. mesto 5 točk
  12. mesto 4 točke
  13. mesto 3 točke
  14. mesto 2 točki
  15. mesto 1 točka

Dodatum, Giacomo Agostini je najuspešnejši motociklist vseh časov, saj ima zasluženih kar 15 naslovov. Od 15 je 8 naslovov v kategoriji 500ccm, ostali pa v 350ccm. Ko govorimo o odstotku, je Mike Hailwood zabeležil 83 odstotkov zmag in v dirkalnem razredu 250cc zmagal na 10 dirkah od 12. Trenutno je Valentino Rossi najuspešnejši aktivni motociklist z devetimi naslovi pod svojim imenom, vključno s šestimi naslovi moto GP in po en na 500ccm, 250ccm in 125ccm. Zadnji Moto GP prvak pa je Jorge Lorenzo.

Moto GP

Moto GP

Moto GP pnevmatike

Ko gre za dirke v Moto GP, je izbira pnevmatik zelo pomembna. Odloča motociklist, ki se po občutku med vadbo, kvalifikacijskimi dirkami in ogrevalnimi krogi pred dirko ter predvidenim vremenom, na koncu odloči s kakšnimi pnevmatikami želi tekmovati. Motociklist mora izračunati med oprijemom in vzdržljivostjo, mehkejše sestavljene pnevmatike imajo več oprijema, vendar se obrabijo hitreje, medtem ko imajo trše pnevmatike manj oprijema, vendar najverjetneje zdržijo do konca dirke. Ohranjanje pnevmatik do konca zahteva motociklistov poseben talent.

Avtor: M.V.

Vir slik: Pixabay