• C Novo mesto
  • 05:14
  • Tor, 28.06.2022

Nova Škoda Fabia: Leto 2022 je prineslo nov obraz

Škoda Fabia 2022 navdušuje slovenske in svetovne kupce. Četrta generacija češkega modela je že na voljo v Sloveniji in Škoda nanj polaga veliko upov. Po velikem uspehu v zadnjih letih, ko se je pričela preobrazba Škode, je bil že zadnji čas, da novo preobleko dobi tudi klasika, ki je Fabia. Leto 2022 je prineslo nov videz, ki združuje eleganco in privlačnost, obenem pa še vedno dovolj spominja na svoje predhodnike in se jim tako pokloni. Kaj vse ponuja nova Škoda Fabia in kakšna je cena nove Fabie?

Dimenzije nove Škode Fabia

V dolžino nova Fabia meri 4.11 metre, v širino 1.78 metra in 1.46 metra v višino. To pomeni, da je veliko udobja tako na sprednjih kot zadnjih sedežih, kjer bodo imeli potniki dovolj prostora za noge in glavo. Prav tako je sorazmerno z velikostjo vozila velik tudi prtljažnik, ki ponuja 380 litrov prostornine. V primeru, da se odločimo za podrtje zadnjih sedežev oa je na voljo kar 1190 litrov prostornine. Poleg prtljažnega prostora je po avtu skritih še petnajst manjših prostorčkov, kamor je možno odlagati svoje reči, prostornina teh prostorčkov pa znaša kar 108 litrov. Ko že govorimo o litrih znaša prostornina rezervoarja 40 litrov.

  • Dolžina – 4108 mm
  • Višina – 1459 mm
  • Širina – 1780 mm
  • Medosna razdalja – 2564 mm
  • Sprednji kolotek – 1525 mm
  • Zadnji kolotek – 1509 mm

Več bencinskih različic nove Škode Fabia

Kot je zapisano na spletni strani Škode, so v Sloveniji na voljo tri različice nove Fabie, ki se razvejijo v svoje podvrste. Enkrat bencinski in dvakrat turbobencinski motor – 1.0 MPI in 2x 1.0 TSI. Klasična bencinska različica se lahko pohvali z 999 kubičnim motorjem in 59 kW, ki do 100 kilometrov na uro pospeši v 15,5 sekundah. Njegova najvišja hitrost znaša 179 km/h. Poraba goriva pri kombinirani vožnji je med 5,01 in 5,46 litrov na 100 kilometrov. Pri enako kombinirani vožnji je emisij CO2 med 113,57 do 123,67 gramov na kilometer. Gre za 5-stopenjski ročni menjalnik s pogonom na sprednja kolesa.

Pri prvi različici motorja 1.0 TSI gre za turbobencinarja s 70 kW in 999 cm3 prostornine. Njegova najvišja hitrost znaša 195 kilometrov na uro, do stotice pa pospeši v desetih sekundah. Pri kombinirani vožnji porabi od 5 do 5,54 litrov na 100 kilometrov. Kombinirana vožnja v enem kilometru pomeni med 113,30 in 125,71 gramov emisij CO2. Druga različica turbobencinarja 1.0 TSI se pohvali z 81 kW in 999 cm3 prostornino. Gre za najhitrejšo različico, ki doseže 205 kilometrov na uro, do stotice pa pospeši v 9,6 sekundah. Sto kilometrov vožnje bo v kombinirani vožnji zahtevalo med 4,98 in 5,58 litri goriva. En kilometer bo v zrak spustil med 113,03 in 126,80 gramov emisij CO2. Obe različici se poganjata s sprednjimi kolesi, zadnja izmed omenjenih pa ima namesto 5-stopenjskega kar 6-stopenjski ročni ali 7-stopenjski avtomatski menjalnik.

Tu je na koncu še bencinski 1.5 TSI DSG s 7-stopenjskim menjalnikom, ki je najdražja različica nove Fabie. 150 konjskih moči bo zadostovalo za tiste najbolj zahtevne kupce.

Prenovljena notranjost Škode Fabia je primerna letu 2022

Prenovljena notranjost Škode Fabia je primerna letu 2022

Škofa Fabia je Simply Clever

»Imeti svoj slog in se pri tem počutiti udobno še nikoli ni bilo lažje. Nova FABIA ni le vsestranski mestni avtomobil. Je klasičen original, preurejen v urbano popolnost,« je zapisano v katalogu za vozilo. Kot je bilo že večkrat omenjeno je kompaktna kombi limuzina pomešana z elegantnostjo in športnim genom predhodnikov. Pri zunanjosti je bilo največ sprememb opaženih v eleganci, ki zdaj pripomore k veliko bolj estetskemu vozilu. Nova oblika maske in hkratna ohranitev tradicionalnih linij znamke Škoda. Prav tako so nadomeščeni sprednji in zadnji žarometi, ki so tokrat LED svetila. Na voljo je v devetih različnih barvah in kontrastih.

Notranjost Škode Fabia za leto 2022

V npotranjosti najprej opazimo prenovljeno armaturno ploščo in digitalne merilnike, ki ležijo na 10,25-palčni plošči, a so ti na voljo v sklopu dodatne opreme. Multimedijski sistem pa v svoji osnovi meri 6.5 palcev in ima možnost digitalnega predvajanja radijskih postaj. Notranjost krasita tudi dva zaslona, ki v diagonalo merita 8 in 9,2 palcev. Ker gre za Simply Clever vozilo, ki jih ima češka Škoda zelo rada, bo na voljo tudi veliko asistenčnih sistemov. Pomoč pri parkiranju, ogrevanje volana in stekel, navigacijski sistem, prepoznavanje kretenj, osvetljevanje kabine, pomoč pri zaviranju, pomoč pri vožnji Travel Assist, prepoznavanje pešcev in opozarjanje na mrtvi kot. Ker že govorimo o varnosti, je Škoda Fabia opremljena z devetimi varnostnimi blazinami, ki ustvarijo najbolj varen avtomobil njegovega razreda. To so potrdili tudi pri Euro NCAP, kjer je Škoda Fabia obveljala za najbolj varen avto leta 2021.

Nova Škoda Fabia ima na voljo več asistenčnih varnostnih sistemov, med njimi tudi pomoč pri parkiranju in opazovanje mrtvega kota

Nova Škoda Fabia ima na voljo več asistenčnih varnostnih sistemov, med njimi tudi pomoč pri parkiranju in opazovanje mrtvega kota

Cena Škoda Fabia 2022

Klasični model Škode Fabia z bencinskimi motorji se začne pri 13.838 evrih (različica 1.0 Active s 60 konjskimi močmi). Različica 1.0 z 80 konjskimi močmi se prične pri 14.137 evrih. 1.0 TSI s 95 konjskimi močmi svojo prvo ceno najde pri 15.338 evrih. Najdražja je različica 1.5 TSI DSG s 150 konjskimi močmi in 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom v Style ponudbi, ki se prične pri 20.359 evrih.

Cena Škode Fabia Monte Carlo 2022

Štiri različice so na voljo v modelu Škoda Fabia Monte Carlo, ki se cenovno začne pri 18.308 evrih. Gre za 95 konjskih moči 5-stopenjskega 1.0 TSI bencinarja. 6-stopenjska različica stane 18.710 evrov. Bencinski motor 1.0 TSI DSG s 110 konjskimi močmi in 7-stopenjskim menjalnikom stane 20.311 evrov. Najdražja je tudi tu različica 1.5 TSI DSG s 150 konjskimi močmi in 7-stopenjskim avtomatskim menjalnikom, ki se začne prodajati pri 21.288 evrih.

Škoda Fabia je v Sloveniji na voljo v klasični ali Monte Carlo različici z več ponudbami motorjev in dodatkov

Škoda Fabia je v Sloveniji na voljo v klasični ali Monte Carlo različici z več ponudbami motorjev in dodatkov

Kratka zgodovina Škode Fabia

Škoda Fabia je mali model češkega proizvajalca, ki je luč sveta zagledala na prelomu tisočletja. Šlo je za naslednika klasične in legendarne Škode Felicia, katere proizvodnja se je končala z letom 2001. Škoda Fabia je bila do zdaj na voljo v štirih generacijah, zadnji dve leta 2015 in leta 2021. V preteklosti so bile na voljo Fabia Combi in Fabia Sedan. Model Fabia le v svojem prvem letu in letu 2020 ni presegel meje 100 tisoč prodanih primerkov. Absolutni rekord je bilo leto 2004, ko je bilo prodanih kar 235.600 primerkov Škode Fabia.

Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: škoda.com