• 21.38C Novo mesto
  • 22:16
  • Pet, 10.07.2020

Novi Golf 8 je ekstremno varen

Že več kot štiri desetletja je Golf eden uspešnejših evropskih avtomobilov. Novo poglavje v zgodovini te uspešnice se začne z osmo generacijo Golfa. Novi Golf 8 je digitaliziran, povezan in intuitiven za upravljanje. Še nikoli prej ni bil Golf tako napreden. Novi Golf 8 je na voljo z večimi trajnostnimi in učinkovitimi motorji. Njegova digitalno dovršena notranjost omogoča novo dimenzijo intuitivnega delovanja. Novi Golf 8 je prvi Volkswagen, ki je uporabil skupek inteligentnih funkcij za spremljanje prometa preko sistema Car2X, kar pomeni, da lahko vnaprej opozarja na nevarnosti. Tehnologija, ki jo ima novi Golf 8 dviguje standarde kompaktnih kombilimuzin. Kadarkoli Volkswagen izda nov model Golfa, se mnogi pritožujejo, da izgleda približno tako kot model pred njim. To morda res drži, a tisti, ki podrobneje poznajo lastnosti modela vedo, da je med glavnimi spremembami v ospredju tehnologija. Novi Golf 8 se ne oddalji od znanega oblikovalskega modela, a za razliko od svojih sedmih predhodnikov so spremembe na notranji strani avtomobila korenite, s preklopom na novo generacijo tehnologije.

Volkswagen je izdelal novi Golf 8

Varnost in ostale novosti, ki jih ima novi Golf 8

Seznam novosti, ki jih je prinesel novi Golf 8 je precej dolg. Za avtomobil, ki je videti zelo znan in ima v bistvu enako obliko in velikost kot model pred njim, je presenetljivo koliko stvari se je dejansko spremenilo v sedmih letih, ki so minila od lansiranja prejšnjega modela. Novi Golf 8 ima matrix LED žaromete. Odvisno od opreme, ki jo ima novi Golf 8, so kot opcija na voljo matrični žarometi “IQ.LIGHT LED“ z 22 posameznimi LED lučkami na vsak matrični modul žarometov, ki se lahko samodejno zasvetijo na do deset različnih načinov. Ob tem ima novi Golf 8 nekaj, kar se imenuje “drsna funkcija smerokaza“, ki izkorišča širok LED trak za povečanje varnosti, saj je bolj viden od običajnega smerokaza.

Pametni telefoni so zastareli številne naprave in Volkswagen želi na ta seznam dodati še eno. Novi Golf 8 ima na voljo mobilni ključ, ki je združljiv s Samsungom in pametni telefon spremeni v Golfov ključ. Pred prvo uporabo je potrebno pametni telefon povezati z aplikacijo in enkratnim geslom, pri nadaljnjih uporabah pa mobilna povezava ni potrebna. Pametni telefon se samo postavi pred kljuko vrat in tako se avtomobil odklene ali zaklene. V avtu je na sredinski konzoli prostor za shranjevanje, kamor lahko voznik postavi svoj pametni telefon in nato zažene motor in se odpelje.

Zanimiv dodatek je, da se virtualni ključ pametnega telefona lahko podvoji, tako da je lahko posredovan drugim članom družine ali prijateljem in se jim s tem omogoči dostop do Golfa z drugega pametnega telefona. Po 45 letih, sedmih generacijah in 35 milijonih prodanih avtomobilov se novi Golf 8 poslavlja od analognih instrumentov. Tudi osnovna različica avtomobila ima v celoti digitalni zaslon za voznika. Ta meri 10,25“, dopolnjuje pa ga zaslon na dotik za infozabaven sistem z 8,25“ diagonalo za manjše različice in 10“ zaslon za dražje modele. Povsem digitalna kabina je prisotna že pri avtomobilih Mercedes A klase, a je tudi cena teh v drugi ligi. Zato je Volkswagen s ponosom povedal, da je novi Golf 8 in njegova “Innovision kabina“, ki izhaja iz modela Touareg, prvi avtomobil “v svojem cenovnem razredu“, ki izgubi kazalce in številčnico ter to nadomesti z digitalnim prikazom. Ob tem novi Golf 8 nudi tudi boljši prikaz virtualne projekcije, ki ni projecirana na majhni površini vetrobranskega stekla, kot je to pri nekaterih drugih avtomobilih, ampak navidezno sliko projecira na vetrobransko steklo neposredno na voznikovo vidno polje.

Projekcija prikazuje različne ustrezne informacije, kot so navigacijska obvestila in potovalna hitrost. Napredni sistem Travel Assist, ki je bil predstavljen v najnovejšem evropskem Passatu, je nameščen tudi v novi Golf 8. V osnovi gre za delno avtonomni vozni sistem, ki lahko deluje s hitrostjo do 210 km/h. Travel Assist uporablja prilagodljiv tempomat in sistem za pomoč pri ohranjanju linije na voznem pasu, a mora voznik še vedno stalno nadzorovati sistem in držati volan vsaj z eno roko. V volan so vgrajeni senzorji, ki zaznajo voznikov dotik, in če volan ničesar ne zazna dlje kot 15 sekund, se vklopijo zvočni in vizualni opozorilni signali skupaj z zavornim sunkom. Če voznik še vedno ne ukrepa, novi Golf 8 samodejno vklopi sistem zaviranja v sili in se varno ustavi.

Novi Golf 8 uporablja sistem za spremljanje prometa Car2X, ki omogoča učinkovito izmenjavo informacij z drugimi avtomobili in prometno infrastrukturo v razdalji do 800 metrov. Pridobljeni podatki se prenesejo v nekaj milisekundah, tako da so vozniki takoj obveščeni o nevarnostih, kot so nesreče, pokvarjeni avtomobili na cesti ali prometni zastoji. Sistem Car2X je usklajen standard v Evropski uniji, zato bo tisti, ki ga ima novi Golf 8 popolnoma združljiv z vsemi drugimi avtomobili, ki so opremljeni s to napredno funkcijo. To je koristno tudi v scenarijih, ko je na primer v bližini vozilo v sili ali ko se sproži zasilno zaviranje.

Novi Golf 8 je digitaliziran in ekstremno varen

Kakšne motorje ima novi Golf 8?

Vsi motorji z notranjim izgorevanjem so tri- ali štirivaljni s turbinskim polnjenjem. Motorji vključujejo bencinske, blago hibridne, priključno hibridne, dizelske in zemeljsko plinske pogonske sklope. Da bi čim bolj zmanjšali porabo goriva in emisij ima novi Golf 8 vgrajen blagi hibridni sistem, opremljen z bencinskimi motorji. Ti nosijo značko eTSI in so na voljo v treh različnih izhodih: 1,0-litrski trivaljni agregat s 110 KM (81 kW) in 1,5-litrski štirivaljnik s 130 KM (96 kW) ali 150 KM ( 110 kW). Ne glede na izbiro izhoda, bo imel motor zmogljivo funkcijo za obnovo zavorne energije, povezane v izključno sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko (DSG). Energija, shranjena v 48 V litij-ionski akumulator, napaja 12 V električni sistem vozila in poganja 48 V zaganjalni generator.

Da bi prihranili še več goriva, blagi hibridni pogonski sklopi omogočajo, da je obvoz motorja povsem ugasnjen. Izboljšane so tudi zmogljivosti, zahvaljujoč električnemu pospešku in vžig motorja je zaradi 48 V sistema bolj uglajen in gladek. Novi Golf 8 ima na voljo tudi model TSI, eHybrid in model TDI. Model eHybrid uporablja 1,4-litrski turbo polnilni hibridni motor, ki ga nadomešča litij-ionska baterija 13 kWh, s šeststopenjskim DSG. V celoti je električni doseg v načinu EV ocenjen na nekje 60 km. Motor proizvede 204 KM (150 kW) ali 245 KM (180 kW). Prav tako novi Golf 8 model TDI uporablja nov sistem dvojnega doziranje SCR z dvojnim selektivnim katalitičnim zmanjšanjem AdBlue, ki zniža emisije dušikovega oksida za do 80 % v primerjavi z Golfom 7. Pri tem modelu ima novi Golf 8 2,0-litrsko dizelsko enoto s turbinskim polnjenjem, ki proizvaja 115 KM (85 kW) ali 150 KM (110 kW). Novi Golf 8 model TSI ima učinkovit postopek izgorevanja in turbo polnilnik, 1,5-litrski motorji pa imajo začasno upravljanje aktivnih cilindrov. Ob tem pa je novi Golf 8 z različico 1,5-litrskega motorja s stisnjenim zemeljskim plinom na voljo tudi kot model TGI.

Avto: Ana Nikolić

Vir slik: Pixabay