• C Novo mesto
  • 23:30
  • Sob, 13.08.2022

Range Rover: ko se prvič združita moč in udobje

17. junija 1970 se je rodil avtomobil, ki je praktično revolucioniral avtomobilski trg. Govorimo o avtomobilu Range Rover, ki naj bi se premikal tako po cesti kot zunaj nje. Danes je običajno, da se razkošje povezuje s terenskimi karoserijami, pred polovico stoletja pa temu zagotovo ni bilo tako.

Terenski avtomobil, ki ga je že leta 1948 začel izdelovati Rover, se je sprva imenoval Land Rover. Najprej je šlo za preprost model terenskega avtomobila, ki je imel samo 1,6-litrski bencinski motor. Do prve večje prenove in spremembe je prišlo 1954, ko so začeli proizvajati avtomobile z večjimi rezervoarji, tudi na dizelski pogon.

Na vprašanje, katero je Land Roverjevo najpomembnejše vozilo, bodo mnogi odgovorili z Defender, ki nekako velja za njegova predhodnika. To je Roverjev prvi avtomobil, duhovni oče znamke tisti, ki mu je dal DNK. A če pogledamo širše, je tisti model, ki je znamki prinesel največji uspeh, najverjetneje kar Range Rover.

Range Rover je bil prvi avtomobil, ki je povezal terensko vozilo z udobjem

Range Rover je prvi avtomobil, ki je združil koncept terenskega vozila z udobjem. V bistvu združuje štiri koncepte v enem: luksuzni avtomobil za vožnjo na delo, vozilo za prosti čas, visokozmogljiv potovalni avtomobil in celo terenec oziroma terensko vozilo.

Range Rover je bil prvi avtomobil, ki je povezal terensko vozilo z udobjem

Range Rover je bil prvi avtomobil, ki je povezal terensko vozilo z udobjem

Takrat si nihče ni predstavljal, da bi lahko obstajali Porsche Cayenne, Bentley Bentayga, Rolls-Royce Cullinan ali Lamborghini Urus. To je bil pionir, popoln prodajni uspeh po vsem svetu. Že od začetka je bilo jasno, da bo to avtomobil, ki si ga bo lahko privoščila le peščica najbolj bogatih.

Oseba, ki si je prva drznila skombinirati nekaj nepoznanega, je bil vodja inženiringa za nove projekte Charles Spencer. Delal je predvsem z Roverjem, vendar je bil nečak soustanoviteljev Land Roverja, Spenerja in Maurice-a Wilksa.

Sredi šestdesetih let prejšnjega stoletja so Roverjevi inženirji obiskali ZDA, da bi videli, kako bi lahko povečali prodajo podjetja v Ameriki. Glede na povpraševanje na trgu so vedeli, da raste zanimanje za vozila 4×4 za prosti čas. Na ameriškem trgu so bili modeli, kot sta Jeep Wagoneer ali Ford Bronco, z motorji za zmogljivost na cesti in terenu. V Evropi ni bilo na trgu nič podobnega-  nič, kar bi bilo sposobno kot Defender in prefinjeno kot limuzina.

Od ideje do ustanovitve – tako se je rodil prvi avtomobil Range Rover

Delo na prvem prototipu Range Roverja se je začelo leta 1966. To naj bi bilo visokokakovostno vozilo za prosti čas, vendar ne luksuzno vozilo. Pojavila se je ideja o uporabi vijačnih vzmeti spredaj in zadaj za večje udobje vožnje na cesti, česar ne ponuja noben drug 4×4. Druge tehnične novosti bi vključevale aluminijasto karoserijo (tako so izdelovali Land Roverje, predvsem zato, ker so bili po drugi svetovni vojni ostanki letalske industrije), popolnoma aluminijast motor in kolutne zavore.

Danes je znamka Range Rover še zmeraj ena luksuznih in priznanih znamk v avtomobilski industriji

Na začetku je bilo veliko skeptikov, saj so bili Land Roverji takrat bolj priljubljeni kot kdaj koli prej in ni bilo zaznane potrebe po nečem tako drugačnem. Tudi znotraj blagovne znamke ni bilo dobro, da je ideja prišla iz avtomobilskega oddelka (Rover) namesto 4 × 4 (Land Rover).

Prvih 10 prototipov je bilo izdelanih, preden je prvo serijsko vozilo zapeljalo s proizvodne linije Solihull. Zgodnji prototipi so nosili oznake Velar. Končno ime Range Rover je skoval oblikovalec Tony Poole,po tem, ko so bila druga imena (kot sta Panther ali Leopard) zavrnjena.

Range Rover je bil objavljen 17. junija 1970. Predstavitev je bila v Cornwallu, s terenskimi testiranji v rudnikih kositra blizu St Agnes. Oglašal se je kot “najbolj vsestranski avtomobil na svetu”, “združitev udobja Roverja z zmogljivostmi Land Roverja in štirikolesnim pogonom”. In najboljši del – Range Rover bi zmogel vse te stvari. Noben drug avtomobil na svetu se ne bi mogel niti približati tej mešanici sposobnosti.

Danes je znamka Range Rover še zmeraj ena luksuznih in priznanih znamk v avtomobilski industriji. Do danes je bilo izdanih že pet generacij. Pod istim imenom so bili predstavljeni tudi dodatni modeli, vključno z Range Rover Sport, Range Rover Evoque in Range Rover Velar.

 

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels

poroke in zabave
odiseja planetariji