• 18.86C Novo mesto
  • 17:21
  • Čet, 01.10.2020

Novi športni avto T.50 kroji nova pravila

Nov trisedežni Gordon Murray športni avto T.50 je naslednjik McLarena F1 in dve tretjini od 100 T.50 športnih avtomobilov sta že prodani pred njegovim prihodom, ki bo leta 2022. Gordon Murray je razkril naslednika McLarena F1: Gordon Murray Automotive T.50 (GMA T.50). Znani avtomobilski inženir ga opisuje kot pravi analogni superavto.

Z letom 2020, ki obeležuje 50. leto kariere Murraya, je športni avto T.50 odraz njegovega dela s področja oblikovanja avtomobilov in formule ena. Športni avto odlikuje aerodinamika in nadgrajeni motor V12 podjetja Cosworth, medtem ko so vse glavne komponente nabavljene iz britanskih podjetij.

To je prvi pogled na športni avto T.50. Izdelanih bo le 100, ki bodo pred obdavčitvijo stali 2,36 milijona funtov, skoraj dve tretjini proizvodnje pa je že prodanih. Murray pojasnjuje, da je zasnova modela T.50 vaja čistosti, s poudarkom na odsotnosti velikih kril, lopute ali zračnikov, ki jih najdemo na sodobnih superavtih. Tako je nizki nos vozila gladek in neobremenjen z velikim cepilnikom in spominja na McLaren F1.

Športni avto T.50 je dolg 4,352 mm, širok 1850 mm in visok 1,164 mm, kar za primerjavo pomeni, da je nekoliko večji od Volkswagnovega golfa. Ključno je, da teža ostane pod eno tono in T.50 je težak 986 kilogramov s tekočinami. Podvozje je povezano ogljik-aluminij, karoserija pa je narejena iz karbonskih vlaken.

Športni avto T.50 je narejen popolnoma po naročilu

Motor T.50 je 100 % narejen po naročilu. To pomeni, da nobenega svojega dela ne deli z drugim vozilom in ima prostornine le 3,9 litra. Navdih za tak motor prihaja iz številnih virov, predvsem iz 3,3-litrskega V12 Ferrarija 250 GTO, katerega majhen motor proizvede 164bhp na liter.

Z 986kg bo športni avto T.50 eden najlažjih avtomobilov na cesti. Glede na to ima 2020 Porsche 911 Turbo S približno 375bhp na tono razmerja med močjo in težo, bo imel T.50 s 654bhp eno najboljših razmerij med močjo in težo.

Vsako področje avtomobila je bilo podvrženo strogemu procesu prihranka teže. Cosworth V12 v središču T50 tehta manj kot 180 kilogramov, zaradi česar je za 60 kilogramov lažji od BMW V12 McLaren F1. GMA trdi, da bo T.50 iz prostega teka prišel do 12,100 vrtljajev v samo 0,3 sekunde.

Medtem ko največji navor prihaja pri 9000 vrtljajih, GMA trdi, da je 71% tega na voljo že od 2500 vrtljajev naprej. Kljub temu bo športni avto T.50 na voljo z dvema modeloma motorja. Drugi bo omogočil popolne vrtljaje, prvi pa se bo izkazal pri približno 9000 vrtljajih v minuti in dobil bolj nizkocenovni zvok.

Šeststopenjska škatla Xtrac T.50 je skoraj 10 kilogramov lažja od McLarena F1, pedalka pa je 300 g lažja. Še več, same karoserijske plošče tehtajo manj kot 150 kilogramov.

En del avtomobila T.50, ki ni narejen povsem po meri, pa so gume. Športni avto T.50 se vozi na Michelin Pilot Sport 4S (295/30 R20 spredaj, 235/35 R19 zadaj). Murray razlaga, da velikost pnevmatik izhaja neposredno iz teže avtomobila in da preprosto ne potrebujejo velikih pnevmatik. Pri tem avtomobilu ne gre za lovljenje številk. Večina ljudi nadene mehkejše spojine, da dosežejo nekoliko boljši čas 0-60mph. Ob tem Murray pravi, da je bolje izbrati tisto, kar je bolj smiselno za vsakodnevno uporabo.

Trisedežni Murray športni avto T.50. FOTO: theraju1772 / Pixabay

Aerodinamika T.50

Kot kažejo uradne slike, na T.50 prevladuje 400 mm talni ventilator, ki ga nadzira 48v motor. Z nadzorom pretoka zraka pod avtomobilom to omogoča, da imajo karoserije veliko bolj gladke linije kot na mnogih drugih superavtih z visoko zmogljivostjo. Omenjeni ventilator je bil razvit s pomočjo vetrovne plošče ekipe Racing Point F1 in ima šest nastavitev, ki vsebujejo gibljive aerodinamične površine avtomobila.

Samodejni način se odziva na vnose voznika, medtem ko način zaviranja podvoji stopnjo podporne sile s pomočjo ventilatorja ter sprosti zadnja krila kot zračno zavoro. To skrajša zavorno pot T.50 za 10 metrov.

Način High Downforce bo za 30 % povečal silo avtomobila na cesto, kar je idealno na zavitih delih ceste, medtem ko način Streamline za 10% zmanjša silo avtomobila na cesto in poveča največjo hitrost in porabo goriva. Kanali na podvozju so zaprti in ventilator poveča odzivnost zadnjega dela avtomobila. Nazadnje način V-max deluje tako kot Streamline način, vendar daje prednost najvišji hitrosti pred porabo, kar doda avtu 30bhp pospeška z uporabo 48V motorja.

T.50 se bo vozil na gumah Michelin. FOTO:Toby_Parsons / Pixabay

Motor T.50

Izdelovalci pravijo, da bo motor v avtomobilu T.50 najboljši in najbolj odmeven. Imel bo največjo gostoto moči in bo najlažji ter najhitreje odziven V12, ki je bil kdaj koli narejen za cestni avtomobil.

Tudi zvok motorja je očitna prednostna naloga GMA. Ob uporabi in izboljšanju tehnologije McLarena F1 športni avto T.50 odlikuje Direct Path Induction Sound ali neposredni indukcijski zvok, ki pomaga usmerjati vokale V12 v kabino.

Športni avto T.50 se ponaša s trendom zelo zapletenih samodejnih menjalnikov s sedmimi ali več vrtljaji, na voljo pa je izključno s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki ga je razvil britanski proizvajalec Xtrac. Ob tem pa je za 9,5 kilogramov lažji kot enota v McLarenu F1.

Notranjost športnega avta T.50

Športni avto T.50 je osredotočen na voznika, vendar to še ne pomeni, da za vožnjo ni prostora za dva potnika. Medtem ko superavtov morda ne povezujete s prtljažnimi zmogljivostmi, športni avto T.50 upravlja s približno 300 litri prostora. To vključuje prtljažne prostore, ki so vgrajeni na straneh avta, po meri izdelani kovček za enega od potniških sedežev in majhne kocke, ki vsebujejo do 30 litrov prostora.

Za volanom je števec vrtljajev, ki ga obkrožata dva velika zaslona, ​​Murray pa obljublja vozniško naravnano okolje s preprostim, taktilnim upravljanjem avta. Udobje bivanja vključuje stereo z desetimi zvočniki, povezljivost pametnih telefonov in par zaslonov namesto krilnih ogledal. Ob tem so kontrolniki stvar skrbno dodelane lepote. Stikala so namreč izdelana iz kakovostnega titana, ki ga uporabljajo v letalstvu in imajo optimalno taktilnost za enostavno uporabo.

Na obeh straneh analognega števca vrtljajev sta tudi dva zaslona, ​​oba pa sta krmiljena s pomočjo drsnih gumbov na sicer na videz navadnem volanu. Krmila za smerokaz in druge funkcije so ukinjena in nadomeščajo jih gumbi za palce, ki so nameščeni na krmilo. Ideja tega dizajna je bila, da vozniku ne bo treba sneti rok z volana, da bi druge voznike umaknil s svoje poti.

Avtor: Ana Nikolić