• 6C Novo mesto
  • 03:10
  • Čet, 14.11.2019

Tesla 3, avto za prihodnost

Tesla 3, zadnji model Muskovega električnega avtomobila, bo mogoče še pred koncem leta naročiti tudi pri nas, z njim pa lahko z enim polnjenjem opravite tudi do 560 kilometrov.

Tesla 3 je gotovo čudovito oblikovan avto, vendar videz pri električnih vozilih ni najbolj pomemben. Precej večji poudarek je na dometu oziroma številu prevoženih kilometrov z enim polnjenjem, pri katerem je Tesla 3 resnično izjemen. Omogoča namreč, da prevozite tudi do 560 kilometrov, če seveda vozite z »long range« motorjem.

Tesla 3 je vse boljši

Tisti, ki so bili med prvimi kupci Tesla 3, so že ugotovili, da njihov avtomobil ni prav nič podoben običajnim. Pri teh namreč velja, da je vozilo najboljše ob nakupu, nato pa se s pričetkom teka življenjske dobe delovanje slabša, pojavljati se pričnejo napake in okvare. Za Tesla 3 pa velja ravno obratno. Tako je kupce pričelo hitro presenečati, da se njihov avtomobil sproti izboljšuje – vedno znova so namreč na voljo posodobitve in izboljšave programske opreme, s katerimi je avtomobil vsakič osvežen in tako ponuja več ter postaja boljši. Če pomislimo na dejstvo, da je Tesla 3 električen avto z izjemno elektronsko oziroma računalniško podporo, je tako tudi prav – in to bi moral biti zgled tudi za vse druge proizvajalce. Saj veste: če se vam večkrat letno posodobi in avtomatično nadgradi mobilni telefon, potem je še toliko bolj pomembno, da se posodobi tudi avtomobil, za katerega ste plačali veliko več.

A koliko je sploh treba odšteti, če vas kot dodatek k vašemu voznemu parku zamika Tesla 3?

Avtomobili iz družine Tesla so po videzu športni lepotci.

Nakup Tesla 3

Doslej ni bilo enostavno priti do tega kultnega električnega vozila. Pri nas namreč ni bilo niti uradnega prodajalca niti uradnega serviserja, zato je bilo treba opraviti nakup v tujini ali svojega električnega športnika kupiti pri nas iz druge roke, kar je pomenilo precej začinjene cene. Z letošnjim letom pa bo Tesla 3 na voljo tudi pri nas. Slovenija je namreč med štirimi izbranimi novimi državami, v katerih bosta tako nakup kot servisiranje po novem mogoča pri uradnem zastopniku. Obljubljeno je, da bo mogoče Tesla 3 naročiti že pred koncem tega leta.

Cena bo v primerjavi z običajnimi vozili še vedno kar lepa, a Tesla 3 je pač precej višjega razreda kot majhna električna vozila, ki nam jih ponujajo drugi proizvajalci. Plača se kakovost, prav tako pa tudi prestiž. Po izračunu Društva emobilnost Slovenija, vas bo Tesla 3 s standardnim motorjem (za 406 kilometrov) z vsemi dajatvami stal dobrih 42.000 evrov. Pri tem je že upoštevana subvencija Ekosklada oziroma države, ki znaša 7.500 evrov. Če se za subvencijo ne odločite (kar pa je povsem nesmiselno), je polna cena slabih 50 tisočakov.

Tako kot pri drugih avtomobilih, je tudi pri Tesla 3 na voljo tudi zmogljivejša različica motorja, tako imenovani »long range«, s katerim je mogoče prevoziti 560 kilometrov. Ta stane brez finančne pomoči s strani države slabih 59.000 evrov, s subvencijo pa dobrih 51 tisočakov.

Cene veljajo za Tesla 3 v beli barvi, za sivo ali modro je treba doplačati 1.150 evrov, za rdečo 2.300, doplačate lahko tudi belo barvo notranjosti (1.150 evr). Mogoče je celo doplačilo za vlečno kljuko (ravno tako 1.150 evr), pa čeprav si je težko predstavljati, da bi s prestižnim avtom kot je Tesla 3 kdo za seboj vlekel prikolico.

Tesla 3 z velikim zaslonom na dotik, s katerim upravljate tako rekoč vse.

Kaj ponuja Tesla 3?

Tehnološko dovršen avto mora navduševati vse ljubitelje sodobne tehnologije, ki jim je klasično upravljanje z vozilom odveč. In Tesla 3 vas ne bo razočaral, saj je resnično avto prihodnosti, tako po videzu (predvsem notranjem) kot delovanju. Poglejmo si nekaj možnosti.

Veliko sodobnih avtomobilov ima kamere, ki vam pomagajo pri vožnji (predvsem vzvratni), Tesla 3 pa jih zna uporabljati veliko pametneje. Vse kamere vozila lahko med vožnjo ali postankom tudi snemajo. To pomeni, da imate vedno dokaz o dogajanju, na primer pri prometni nesreči, pa tudi o dogajanju okoli avtomobila, ko je ta parkiran, ali o tem, da vas je nekdo nadlegoval, ko ste se vračali k parkiranemu avtomobilu. Kamere lahko vključite v avtu ali tudi preko mobilnega telefona.

Poleg zadnjega prtljažnega prostora ima Tesla 3 tudi dodaten prtljažnik pod sprednjim pokrovom.

Če uporablja Tesla 3 več voznikov, lahko ti na ekranu izberejo svoj vozniški profil. To pomeni, da je avtomatično poskrbljeno za izbrane nastavitve – ne le za nastavitve sedeža, temveč tudi vse izbire elektronskega načina vožnje oziroma izbrane funkcije.

Tesla 3 ne potrebuje avtomobilskega ključa, saj lahko namesto njega preko Bluetooth povezave uporabljate mobilni telefon. Ko pridete v bližino avtomobila, s telefonom v torbici ali v žepu, se avto avtomatično odklene.

S pomočjo telefona lahko nadzirate tudi marsikaj drugega, na primer klimatsko napravo in ventilacijo v avtomobilu. Tako lahko hlajenje ali gretje vključite iz pisarne ali stanovanja, da bo avto ravno pravšnje temperature, ko sedete vanj. Če smo že pri temperaturah: izberete lahko tudi način hlajenja za ljubljenčke, ki bo skrbel za udobje vašega štirinožca, če ga boste pustili v avtu in skočili v trgovino. Kaj pa, če boste v avtu sedeli in koga čakali vi? Ne bo vam dolgčas. Zaslon na dotik namreč ponuja tudi veliko zabave, na primer igranje igric, s katerim se lahko zamotite tudi med polnjenjem avtomobila.

Ko sedete v Tesla 3, vas bo presenetilo nekaj, česar od zunaj niste opazili: steklena streha. Z zunanje strani ni videti, da omogoča povsem jasen pogled navzven, pa vendar je tako.

Kaj pa avtopilot? Tesla 3 seveda omogoča, da avto vozi sam, vendar ta funkcija ni na voljo povsod – zaenkrat boste morali večinoma še vedno držati krmilo in pritiskati pedale. Obeta pa se, da bo to ena tistih funkcij avtomobila, kateri bodo razvijalci opreme posvečali največ pozornosti in sčasoma poskrbeli, da bo tudi voznik povsem sproščen. Žal to ni odvisno zgolj od avta samega, temveč tudi od kakovosti cest in drugih tehnologij, tako da bo povsem avtomatična vožnja z avtopilotom gotovo prej mogoča v tujini kot pri nas.

Za konec namenimo nekaj besed še hitrosti. Mnogo ljubiteljev bencinskih športnih klasikov je mnenja, da so povsem električni avtomobili počasni. Ni res – z novim Teslinim lepotcem ni težav niti s pospeški niti s končnimi hitrostmi nad 200 kilometrov na uro. Druga stvar pa je, ali si boste drznili tako močno pritisniti na stopalko za plin. Pa ne le zaradi omejitev (nenazadnje lahko hitrost preizkusite na nemških avtocestah), temveč tudi zato, ker vam bo avto prirasel k srcu in ne boste želeli na njem niti najmanjše praske.

 

Uršula Novak

Foto: Unsplash