• 1.48C Novo mesto
  • 15:14
  • Pet, 13.12.2019

Kaj narediti v primeru, da vam poči vetrobransko steklo?

Vetrobransko steklo predstavlja približno 34% stabilnosti karoserije osebnega avtomobila. Nihče se ne prav dosti ukvarja z njim in  precej samoumevno je, da nas varuje, ko se vozimo s svojimi jeklenimi konjički. Vse dokler povsem normalno funkcionira. Povsem drugače pa je, če se zgodi kakšen neljubi pripetljaj in vetrobransko steklo poči. Na vetrobransko steklo in morebitne poškodbe na njem vpliva marsikaj. Med drugim tudi stanje na cestah, poškodovane ceste, morebitni vandalizem in vreme ter vremenske razmere, lahko pa poči tudi zgolj od kakšnega nedolžnega kamenčka ali česa podobnega.

V primeru, da vetrobransko steklo poči, je seveda pomembno, da napako čim prej odpravimo. Čim hitreje popravimo steklo ima steklo še vedno 50% svoje prvotne trdnosti. Stekla pa mogoče ni potrebno menjati, temveč se da v nekaterih primerih le popraviti. Steklo se da popraviti v primerih, da poškodba ni vredna več kot kovanec za dva evra in če ni oddaljena od roba stekla za več kot pet centimetrov.

Postopek menjave vetrobranskega stekla

Menjava stekla je precej zapleten postopek, za katerega je boljše, da ga ne opravite sami in ga raje prepustite usposobljenemu monterju. Za menjavo vetrobranskega stekla je pomembno, da je izvedeno strokovno tudi zaradi tega, da je nameščeno pravilno. V  primeru kakšne nesreče v kateri je vključeno prevračanje, kotaljenje avtomobila ali čelno trčenje, je odločilno, da steklo ostane na svojem mestu. Varnostna blazina je narejena tako, da izstreli ob steklo in če je steklo napačno vgrajeno, je varnostna blazina brezpredmetna, saj ni uporabna. Sama menjava vetrobranskega stekla na osebnem vozilu traja približno dve do tri ure (v to je vključeno tudi sušenje lepila). Nekoliko dlje traja pri tovornih vozilih, nekje od štiri do pet ur. V primeru zgolj popravila stekla, pa je postopek nekoliko krajši. Traja približno 30 minut.

Vetrobransko steklo

Vetrobransko steklo

Popravilo in menjava vetrobranskega stekla pa se razlikuje tudi od letnega časa. V primeru poletnih temperatur je potrebno vetrobransko steklo ohladiti, tako da je nad ničlo vendar pa ne presega 29 stopinj celzija, medtem, ko ga je potrebno pozimi segreti. Pri izvajanju popravila je seveda dobrodošlo, da je naš avto pod streho. Če pa temu ni tako in je potrebno vetrobransko steklo popraviti na terenu in tudi v neugodnih vremenskih razmerah, pa je to malce bolj delikatno opravilo. Toda na splošno pa se veliko terenskega popravila vetrobranskih stekel dogaja pri traktorjih, medtem, ko se menjave pri osebnih in tovornih vozilih v večjem številu opravijo v večji meri v delavnicah. V določenih delavnicah uporabljajo lil-budy/1-tek, ki je posebna roka, ki so jo razvili pri Carglassu, ki je specialist kar se tiče menjave vetrobranskih stekel. Tovrstna »roka« omogoča, da vetrobransko steklo zamenja en sam serviser. Drugače je seveda pri večjih vozilih kot so tovorna vozila, kjer je potrebno več serviserjev.

Vetrobranskega stekla pa ni potrebno vedno menjati. V veliko primerih se lahko tudi zgolj popravi. V večini specializiranih avtomehaničnih delavnic se potrudijo, da najprej skušajo popraviti vetrobransko steklo in ga zamenjajo šele, če je to nujno potrebno. Če je vetrobransko steklo potrebno zgolj popraviti in ne menjati, to s seboj prinese kar nekaj prednosti. Med drugim tudi prihranek stroškov, saj popravilo stane manj ter časa, saj popravilo vetrobranskega stekla strokovnjaki izvedejo že v približno pol ure, medtem, ko menjava traja dlje časa. Če je potrebno vetrobransko steklo menjati, za kar se odločajo šele, če popravilo res ni mogoče, se to navadno ne more opraviti takoj, saj je potrebno najprej počakati na novo steklo. Cene samega popravila in menjave vetrobranskega stekla so zelo različne in odvisne od več dejavnikov. Višina denarnih stroškov je navsezadnje odvisna tudi od zavarovanja, ki ga imate. Če vaše zavarovanje krije poškodbe avto stekel, je menjava vetrobranskega stekla brezplačna. V primeru, da ste na avtomobilu imeli tudi vinjeto, pa se seveda pojavlja tudi vprašanje kako naprej v zvezi s tem in ali je potrebno kupiti novo. V tem primeru Dars z vnaprejšnjim dogovorom z posameznimi delavnicami omogoča, da lastniki avtomobilov, ki opravljajo menjavo oziroma popravilo, dobijo nadomestno vinjeto.

Vetrobransko steklo

Vetrobransko steklo

Je vetrobransko steklo potrebno menjati že ob manjši razpoki?

Iz majhnega zraste veliko, pravi znan pregovor in tako je tudi v tem primeru. Za razpoko, ki je nastala, je bore malo verjetno, da bo kar sama od sebe izginila. Po nekaterih študijah se kar 90 % malih poškodb na vetrobranskem steklu v roku treh le spremeni v večjo razpoko. Zanimiv podatek je tudi ta, da se s popravilom vetrobranskega stekla povzroči veliko manj emisij Co2, menda celo desetkrat manj. V hladnejših mesecih je zaradi neugodnih vremenskih razmer poškodb vetrobranskih stekel več kot v toplejših letnih časih. Tudi zaradi tega morebiti ni odveč biti pozoren na svojega jeklenega konjička in vetrobransko steklo, saj lahko še pravi čas vidimo kakšne napake in razpoke ter jih še preden je škoda (pre)velika tudi odpravimo.

Avtor: M.S.

Vir slik: Pixabay