• 2.66C Novo mesto
  • 12:32
  • Tor, 19.01.2021

Delo od doma: kako nastane profesionalna domača pisarna?

Zaradi trenutnih razmer v svetu smo se mnogi soočili z novimi zahtevami na področju dela, in naloge, ki smo jih sicer opravljali v pisarni, so se nenadoma preselile v domače okolje. Kako opravljati pomembne videoklice, če pa obstaja nevarnost da bo v kader katerikoli trenutek zataval majhen otrok in zahteval našo pozornost? Kaj storiti, če se ne počutimo pripravljeni deliti svojega domačega okolja s svetom? Kako se boriti z neproduktivnostjo, ki nas z lahkoto prevzame v udobju domače dnevne sobe? Kako ohraniti redne prehranjevalne navade in obroke ob uri? Kako ločiti delovni čas od osebnega časa in pustiti delo v pisarni, ko pa je pisarna pogosto kar naša dnevna soba ali celo spalnica? Kaj storiti, če pogrešamo človeški stik, ki ga omogoča delo v pisarni?

Domača pisarna je lahko majhna, vendar mora ostati vaš osebni varni prostor

Ozadje predstavlja ključen dejavnik, ko pride do videoklicev. Mnogi izmed nas ne želimo deliti svojega ozadja, ker se nam ne zdi dovolj profesionalno. V najslabšem primeru izberite golo steno za ozadje, vendar je pogosto dobro, da dodate estetsko privlačen vizualni element, npr. sobno rastlino ali moderno sliko.

Pazite, kakšno ozadje predstavlja vaša domača pisarna med videoklici.

Če je le mogoče, naj vaša domača pisarna ne bo spalnica. Čeprav je to tisti del stanovanja, v katerem najlažje zaprete vrata za sabo, boste morda izkusili težave z ločevanjem osebnega in profesionalnega življenja, če boste delali v istem prostoru, v katerem tudi spite.

Če se želite med videoklici počutiti sproščene, je nujno, da ohranite svojo pisarno zasebno. Če imate pred seboj pomemben videoklic, svoje družinske člane obvestite o tem. Poskrbite, da bodo otroci zaposleni z drugo dejavnostjo ali igračami, ki jih bodo zamotile za nekaj časa, tako da se ne bodo izmuznili preverjet, kaj počnete na računalniku.

Domača pisarna in vizualni elementi

Domača pisarna potrebuje nekaj osnovnih elementov, ki vam bodo pomagali, da se boste počutili udobno. Ko ste izbrali kotiček v stanovanju oz. hiši, kjer lahko za sabo zaprete vrata in ustvarite varno in tiho okolje, pride čas za naslednji korak.

Za delo od doma je res pomembno, da imate pri roki kvaliteten pisarniški stol. Novi so sicer resnično dragi, vendar lahko poskusite svojega kupiti iz druge roke ali pa prinesti doma iz pisarne. Vaš hrbet vam bo hvaležen.

V bližini pisalne mize mora biti tudi vtičnica, da vam ne bo med delom nenadoma zmanjkalo baterije.

Poskusite ohraniti svojo mizo kolikor je le mogoče estetsko in minimalistično – bolj ko bo natlačena, manj se boste znašli in bolj boste neučinkoviti. Papirje pospravljajte v mape ali fascikle in jih ne pustite ležati naokoli. Ne pustite, da bi se vam na mizi nabirali umazani kozarci, krožniki in skodelice. Najbolje je, če imate na mizi računalnik, telefon, beležko ali rokovnik, kamor si lahko delate hitre zapiske med videoklici in zapisujete pomembne obveznosti, pisalo in steklenico vode. Med delom je res pomembno, da imate ob sebi ves čas na voljo svežo vodo; zaprta steklenica je boljša kot kozarec, saj se vam med delom zlahka zgodi, da prevrnete vodo na računalnik, vendar se izogibajte okolju škodljivim plastenkam. Ekološka steklenica vode iz stekla je vsekakor boljša izbira.

Domača pisarna naj bo čista in urejena.

Dobro je, če imate zraven pisalne mize tablo, na katero si lahko lepite opomnike, ali pa koledar, na katerem si lahko označite pomembne datume in obveznosti. Vsako obveznost nemudoma zapišite v koledar – le tako boste lahko mirni in prepričani, da niste ničesar pozabili.

Ne pozabite svoji pisarni dodati osebne note, nečesa, kar lahko pogledate vedno, kadar vam pade motivacija, npr. slike svoje družine ali domačega ljubljenčka. Dobro je, da imate v pisarni tudi živ element zelene rastline, ki jo lahko zalijete vsako jutro. Vzpostavitev rutine je ključna za uspešno delo od doma, in takšne majhne vsakodnevne navade vam lahko izjemno pomagajo pri tem.

Ne smetite po svoji pisarni: vsako jutro poskrbite, da bo delovni prostor čist in urejen, še preden začnete z delom. V urejenem prostoru se boste precej lažje lotili svojih opravil kot v natlačenem.

Ohranjajte reden urnik navad

Prednost dela od doma je, da ga lahko prilagajate precej bolje kot v pisarni. Zjutraj lahko spite pol ure dlje, ker vam ni treba nikamor – po možnosti se lahko dela lotite še vedno v pižami in copatah. Pa vendar to ni vedno le pozitivno.

Težava z delom od doma je prav ohranjanje strukture. Mnogi pogrešajo jutranjo rutino izbiranja oblačil, ličil, urejanja videza in prihajanja in odhajanja v službo ob točno določeni uri. Pomembno je, da ohranite tiste elemente strukture, ki so pomembni za vas osebno. Če se radi zjutraj lepo oblečete, se oblecite tudi za delo od doma – če vam srajca in pas pomagata, da se počutite bolj profesionalne, nikar ne oklevajte odpreti omare tudi za delo od doma.

Delo od doma ima tudi svoje prednosti – več časa lahko posvetite zdravi hrani.

Poskusite zjutraj vstajati ob isti uri, kot bi sicer, če bi odšli v pisarno. To vam bo dalo dodaten čas za lahko jutranjo telovadbo – že nekaj razteznih vaj lahko pomeni veliko razliko v počutju – pripravo kvalitetnega in uravnoteženega zdravega zajtrka in pripravo na vsakodnevne obveznosti, ki vas čakajo. Če delate od doma, se resnično splača, da vložite nekaj dela v pripravo zdrave in kvalitetne hrane. Začnite dan z obilnim in svežim zajtrkom. Pripravite si okusen antioksidantski smuti z bananami, goji jagodami in chia semeni, ki vas bo spravil v dobro voljo.

Poskusite uvesti navado zajtrkovanja s družino – namesto, da vsak hiti svojim obveznostim naproti in v kuhinji hitro pospravi skodelico kosmičev, medtem ko vsi brzijo svojemu dnevu nasproti, poskusite vsi zajtrkovati skupaj. Zajtrk je lahko čas za pogovor, povezovanje, šale, ki vam bodo narisale nasmeh na obraz. Bodite na tekočem s tem, s čim se trenutno ukvarjajo drugi člani družine in kakšne projekte imajo pred sabo.

Kaj pa odmori?

Odmori so ključen element ne le dela od doma, ampak tudi vsakega drugega dela. Pa vendar, kako jih odmerjati?

Če smo soočeni z dolgočasnim delom, med katerim zlahka izgubimo pozornost, je prav mogoče, da nam bo vzelo veliko časa, saj bomo nenehno preverjali družabna omrežja in članke in v resnici opravili zelo malo dela. Trik je v tem, da se tega zavedate, in nagnjenje do brskanja po spletu kot izogibanje nadležnemu delu zatrete v kali. Če imate pred sabo res zoprno nalogo, jo poskusite opraviti s čim manj premori. Odmori so nujni, vendar ne smejo postati neredni – vedno poskusite delati vsaj pol ure brez kakršnihkoli motenj.

A. K.

Vir fotografij: Unsplash