• 1.48C Novo mesto
  • 15:15
  • Pet, 13.12.2019

Bučna juha za mrzle dni

Temperature se vedno bolj nižajo in november se že bliža koncu. Ulice in trgovine že ovešajo božični okraski, mi pa se zavijamo v šale, kape in rokavice, medtem ko razmišljamo o prihajajoči praznični mrzlici. Sprememba letnih časov pa narekuje tudi spremembo prehrane; in kaj se poda mrzlim zimskim dnevom bolje kot skodela vroče, tople, goste in kremaste bučne juhe? Berite dalje!

Bučna juha brez napora

Vsi imamo na svojem krožniku radi topel in še puhteč doma pripravljen obrok, ki nas bo pogrel, nam obnovil energijo in nas pripravil na nadaljne podvige in opravke. Nič se ne prileže bolje kot vroč obrok, ko se po celem dnevu v službi vrnemo domov. Težava pa je, da se nam po celem dnevu dela navadno ne ljubi dolgo stati za štedilnikom, in pogosto smo preveč lačni, da bi lahko čakali na obrok, ki potrebuje veliko časa za pripravo sestavin in kuhanje. Kaj torej narediti in kako prihraniti čas, brez da bi trpel naš želodec?

Ideja za pripravo bučne juhe je dokaj preprosta. Sama priprava in kuhanje vam ne bosta vzela veliko časa in energije, sestavine pa so najbolj običajna zelenjava, ki jo lahko najdete v vsaki kuhinji.

Za pripravo okusne kremaste bučne juhe potrebujete: 

  1. cca. kilogram in pol buče; če želite pripraviti več juhe, lahko uporabite tudi dva kilograma;

2. dve beli čebuli;

3. nekaj strokov česna;

4. dva korenčka;

5. dve jedilni žlici masla;

6. sol in poper;

7. palični mešanik ali blender;

8. eno zelenjavno kocko;

9. smetano za kuhanje (lahko uporabite bodisi navadno bodisi sojino);

10. koriander (najbolje svež)

Priprava bučne juhe: 

  1. korak: olupite korenčka in ju narežite na kocke; ni treba, da so posebno majhne, grobo nasekljane bodo povsem zadostovale.
  2. korak: olupite čebulo in jo narežite na grobe kocke.
  3. korak: olupite nekaj strokov česna in jih nasekljajte na manjše koščke; lahko jih tudi strete s plosko stranjo kuhalnice.
  4. korak: nasekljajte tudi meso buče na večje kose.
  5. korak: zdaj, ko je vaša zelenjava pripravljena, na zmerni temperaturi v veliki ponvi segrejte koščke čebule in česna.
  6. korak: med mešanjem s kuhalnico dodajte koščke korenčka. Ohranjajte zmerno temperaturo.
  7. korak: po nekaj minutah, ko vidite, da so koščki čebule postali lepo prozorni, lahko dodate tudi nasekljane koščke buče.
  8. korak: dodajte krepak ščepec soli in popra. Ves čas temeljito mešajte.
  9. korak: zalijte mešanico z dovolj vode, da prekrije vso zelenjavo in je nič ne gleda ven; tako se bo enakomerno skuhala.
  10. korak: dodajte v juho zelenjavno jušno kocko, premešajte s kuhalnico in pokrijte posodo.
  11. korak: pustite, da se mešanica v pokriti posodi kuha nekaj minut. Zelenjava bo kuhana, ko lahko v kocko buče zlahka potisnete nož za maslo in se meso buče ne bo prav nič upiralo. V tem primeru lahko ugasnete štedilnik: vaša zelenjava je kuhana!
  12. korak: če želite, lahko na tej točki dodate tudi nekaj smetane za kuhanje (vsaj 2 jedilni žlici), ki bo dodala testu fantastičen kremast okus. Uporabite palični mešanik in z njim zmešajte gosto mešanico.
  13. korak: bučna juha najbolje tekne, kadar je postrežena še topla in potresena s svežim koriandrom, ki odlično dopolnjuje različne tipe gostih zelenjavnih juh. Tudi peteršilj in rožmarin se bosta odlično podala zraven in dopolnila bogat okus.

Buče niso le okusne, ampak tudi zdrave 

Če vam juhe niso posebno pri srcu, se še vedno vsekakor splača, da v svojo vsakodnevno prehrano vključite buče, saj imajo lahko fantastičen učinek na posameznikovo zdravje in splošno počutje. Dobra stran buč je, da so zelo vsestranske: lahko jih dodate najrazličnejšim jedem in celo smutijem.

Buče so bogate s hranili

Buče vsebujejo veliko vitaminov in mineralov.

Železo in baker sta nujna za dobro delovanje vašega organizma

Železo in baker v telesu pomagata pri procesu nastajanja življenjsko potrebnih rdečih krvničk. Te celicam v telesu po krvnem obtoku prenašajo kisik, obenem pa delujejo tudi kot neke vrste “smetarji” v vašem telesu, saj odvažajo odvečni ogljikov dioksid v pljuča, kjer ga lahko izdihnete. Rdeče krvničke so dokaj kratkožive, zato je ključnega pomena, da telo ves čas proizvaja nove. Če se ves čas počutite utrujeni brez razloga, je tako morda težava, da vam v resnici primanjkuje železa in rdečih krvničk, kar lqhko vpliva na distribucijo kisika v telesu. Buče vsebujejo precej železa, sploh veliko pa ga lahko najdemo tudi v bučnih semenih.

Baker za rdeče krvničke in močne kosti

Baker skupaj z železom telesu pomaga tvoriti rdeče krvničke, ki po telesu prenašajo življenjsko potreben kisik, in odnašajo ogljikov dioksid v pljuča, kjer ga lahko izdihnete. Rdeče krvničke imajo razmeroma kratko življenjsko dobo, približno štiri mesece, zato je pomembno, da ima telo ves čas optimalne pogoje za izgradnjo novih rdečih krvničk.

Polog pomoči pri nastanku rdečih krvničk ima baker v telesu še več pomebnih funkcij: skrbi za zdrave kosti in s tem preprečuje nastanek osteoporoze, krepi živčni in imunski sistem ter brani organizem pred nastankom srčno-žilnih bolezni. Poleg tega telesu pomaga tudi pri absorbciji železa.

Vitamin E zmanjšuje tveganje za nastanek srčno-žilnih bolezni 

Buče so bogate tudi z vitaminom E, ki telesu pomaga v boju proti srčno-žilnim boleznim. Preprečuje krvne strdke in širi kapilare ter tako zmanjšuje tveganje za nastanek srčno žilnih bolezni. Poleg tega krepi tudi imunski sistem, saj deluje protivnetno in organizem varuje pred različnimi infekcijami in virusi.

Beta-karoten za imunski sistem

Buče vsebujejo tudi veliko beta-karotena, ki pomaga zavirati proces staranja, poleg tega pa tudi znižuje tveganje za nastanek rakavih bolezni. Organizem  potrebuje beta-karoten za ustvarjanje vitamina A, ki krepi vaš vid, pa tudi imunski sistem.

Tudi bučna semena lahko pripomorejo k boljšemu zdravstvenemu stanju 

Bučna semena so odličen vir magnezija, ki je eden izmed ključnih mineralov, nujno potrebnih za delovanje vašega telesa. Magnezij krepi vaše kosti ter  mišični in imunski sistem. Bučna semena lahko poleg tega pomagajo tudi pri zniževanju ravni LDL holesterola, kar pomeni znižanje tveganja za nastanek težav s srcem.

Bodite kreativni 

Obstaja precej načinov, na katere lahko vključite buče v svojo vsakodnevno in praznično prehrano. Juha je odličen in hiter način, vendar se splača, da poskusite tudi druge recepte – npr. recept za dobro bučno pito, ki je prava klasika med prazniki. Buče so preproste za pripravo, obenem pa lahko tudi izboljšajo vaše zdravje in splošno počutje, zato se jim vsekakor ne bi smeli izogibati.

Dober tek!

A. K.

Vir fotografij: Unsplash

Bučna juha za mrzle dni
1 od 4
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.