• C Novo mesto
  • 01:33
  • Tor, 21.05.2024

Najboljša zimska solata, ki se je ne boste naveličali

Čas je, da ob omembi solate nehate razmišljati o lističih ledenke, začinjenih z oljem in kisom. Obstaja ogromno načinov in receptov, kako do slastne solate, ki je lahko pravzaprav samostojen uravnotežen obrok. Je zelo enostavna za pripravo, v veliko primerih ne potrebujete toplotne obdelave sestavin, ki jih boste dodali k solati. Naj vaša solata od sedaj naprej dobi pomen in namen. Za vas smo pripravili nekaj nasvetov in idej za pripravo uravnotežene zimske solate, ki vas bo nasitila in se je ne boste mogli naveličati. Vsebuje vsa potrebna makrohranila za normalno funkcioniranje telesa, za povrh pa vas oskrbi s številnimi dodatnimi vitamini in minerali.

Osnova naj bo solata oziroma sveža zelenjava po izbiri

Najboljšo solato začnete vedno graditi na osnovni sestavini – solati seveda. Izberite svojo najljubšo vrsto zelene solate, lahko se odločite tudi za zelje ali radič, ki sta odlični zimski zelenjavi. Po želji lahko izberete tudi paradižnik, kumare in papriko, je pa res, da to pozimi ni ravno sezonska zelenjava. Svežo zelenjavo torej temeljito operite, narežite in naložite v večjo skledo.

Ne pozabite na zdrave ogljikove hidrate

Ko govorimo o solati, ljudje pogosto tarnajo, da so hitro spet lačni. To se ne bo zgodilo, če pripravite uravnoteženo solato, ki vsebuje vsa makrohranila – tudi ogljikove hidrate. V solato se odlično podajo nekatera žita, kot je na primer kvinoja, prosena kaša, ajdova kaša, rdeč riž in podobno, lahko tudi pečen sladki krompir ali koščki kuhanega navadnega krompirja. Če ste ljubitelji testenin, seveda lahko pripravite tudi testeninsko solato, pazite le, da niso testenine tista sestavina, ki prevladuje. Izberite torej ogljikove hidrate, ki vam najbolj ustrezajo, jih skuhajte v loncu, počakajte, da se ohladijo in dodajte v skledo. Po želji lahko ta korak tudi izpustite in si zraven solate privoščite popečen ajdov kruh z olivnim oljem.

Dodajte še več zelenjave

V svojo solato lahko dodate praktično kakršnokoli zelenjavo. Če imate čas, popecite bučke, jajčevce, ohrovt, cvetačo, gobice ali kombinacijo več vrst zelenjave, počakajte, da se ohladi, potem pa jo dodajte v skledo. Lahko pa se odločite, da solati dodajate samo svežo zelenjavo, ki je ni potrebno toplotno obdelati: na primer kolobarje sveže čebule, koščke paprike, paradižnika, koruzo iz pločevinke in podobno.

Stročnice so ključnega pomena

Sedaj je vaša solata sestavljena pretežno iz vlaknin in ogljikovih hidratov, potrebujete pa še beljakovine. Če se izogibate živalskim izdelkom, boste kvalitetne beljakovine našli v stročnicah: dodajte fižol, čičeriko, lečo ali stročnice po svojem okusu. Po želji lahko dodate tudi popečene koščke tofuja.

Kaj pa druge beljakovine?

V solato lahko vedno dodate tudi živalske vire beljakovin. Lahko si pripravite solato iz morskih sadežev, z ribo (na primer lososom ali tuno), piščancem, lahko pa zgolj dodate kakšno kuhano jajce ali koščke feta sira/mocarele.

Sadje in oreščki!

Si upate? Sadje lahko doda solati prav čaroben okus. Poskusite dodati jabolčne krhlje, granatno jabolko, fige  ali celo citruse. Za konec pa zraven zamešajte še svoje najljubše oreščke in semena – na primer orehe, mandlje, indijske oreščke, sezamova semena … Vaš uravnotežen obrok je pripravljen.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels