• C Novo mesto
  • 02:52
  • Tor, 21.05.2024

Primeri ogljikovih hidratov, ki so zelo zdravi

Ogljikovi hidrati imajo negativen prizvok, ker se jih pogosto povezuje z nezdravo prehrano in debelostjo. Res je, da je procesirana hrana, ki je polna sladkorja, ponavadi zelo nezdrava, vendar to ne pomeni, da so nezdrave vse vrste ogljikovih hdiratov. Ravno nasprotno, obstajajo ogljikovi hidrati, ki so izjemno zdravi in vsebujejo ogromno koristnih mineralov in vitaminov. Čimprej jih vključite v svojo prehrano.

Kvinoja

Kuhana kvinoja vsebuje 70 % ogljikovih hdidratov, kar jo uvršča med živila z visoko vsebnostjo ogljikovih hidratov. Kljub temu pa je tudi odličen vir vlaknin in beljakovin. Poleg tega ne vsebuje glutena, zato je primerna tudi za vse tiste, ki ne rpenašajo glutena. Zaradi mineralov, beljakovin in vlaknin je odlična za prebavo, uravnavanje krvnega sladkorja in zdravje srca.

Oves

Tudi surov oves vsebuje 70 % ogljikovih hidratov. Je hkrati tudi odličen vir vitaminov, mineralov, antioksidantov, beljakovin in vlaknin. Redno uživanje ovesa pripomore k zniževanju tveganja za nastanek srčno-žilnih bolezni, prav tako pa tudi izboljšuje prebavo, znižuje krvni sladkor in slab holesterol. Prednost ovesa je, da vas dobro nasiti in zmanjšuje željo po nenehnih prigrizkih. Ravno zato je oves odlično živilo za vse tiste, ki želijo shujšati ali preoblikovati telo.

Ajda

Ajda je zelo hranilna, poleg ogljikovih hidratov vsebuje tudi beljakovine in vlaknine, je pa tudi bogat vir mineralov in antioksidantov. Raziskave so pokazale, da ima pozitivne učinke na zdravje srca in uravnavanje krvnega sladkorja.

Sladki krompir

S sladkim krompirjem zlahka nadomestite navaden krompir. 100 gramov kuhanega sladkega krompirja s kožo vsebuje 20 gramov ogljikovih hidratov, obenem pa tudi veliko vitamina A, C in kalija. Je poln antioksidantov, ki ščitijo vaše telo pred razvojem kroničnih obolenj.

Borovnice

Borovnice se pogosto označujejo kot superživilo, kar ni nič čudnega, saj vsebujejo resnično veliko antioksidantov. Priporočljive so za vse tiste, ki pazijo na telesno težo, saj vsebujejo pretežno vodo. 100 gramov borovnic ima približno 14,5 gramov ogljikovih hidratov, poleg tega pa tudi ogromno vitamina C, vitamina K in mangana. Nekatere raziskave so pokazale, da lahko redno uživanje borovnic pri starejših ljudeh izboljša spomin in kognitivne sposobnosti.

Čičerika

Čičerika spada v skupino stročnic, vsebuje pa ogromno vlaknin, mineralov in vitaminov, med drugim železo, fosfor, vitamin B. 100 gramov kuhane čičerike vsebuje približno 27 gramov ogljikovih hidratov.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels