• 28.41C Novo mesto
  • 13:08
  • Sre, 12.08.2020

Pšenične tortilje: hitro in okusno kosilo

Če vam zmanjkuje idej, kaj jesti za kosilo, so pšenične tortilje vedno dobra ideja! Lahko jih pripravite z mnogimi različnimi polnitvami, zraven pa lahko naredite tudi domačo omako guacamole (prav tako izjemno preprosta in hitra za pripravo!). Tortilje lahko skužijo kot kosilo, malica ali večerja. Spodaj smo zapisali nekaj najbolj preprostih in okusnih receptov za tortilje, ki jih lahko z osnovnimi sestavinami pripravi prav vsak.

Kako pripraviti pšenične tortilje doma: tortilje recept

Pšenične tortilje lahko sicer vedno kupite, vendar jih je mogoče pripraviti tudi doma.

Za pripravo potrebujete:

  1. dve skodelici pšenične moke;
  2. ščepec pecilnega praška;
  3. ščepec soli;
  4. dve jedilni žlici olivnega olja;
  5. tričert skodelice tople vode.

Priprava: 

  1. V veliko čisto posodo, primerno za mešanje, dodamo dve skodelici pšenične moke, ščepec pecilnega praška, ščepec soli in dve jedilni žlici olivnega olja. S čistimi rokami pregnetemo testo, tako da se začenja spoprijemati v maso.
  2. Dodamo tričetrt skodelice tople vode in pregnetemo, tako da nastane gladka masa.
  3. Na gladki, čisti in pomokani površini oblikujemo testo v manjše kepice približno enake velikosti.
  4. Kepice nato razvaljamo; tradicionalno okroglo obliko tortilje dobimo tako, da na razvaljano testo položimo okrogel krožnik, in odrežemo vse dele testa, ki štrlijo izpod krožnika.
  5. Ponovimo z vsemi kroglicami. Tortilje so nato pripravljene, da jih popečemo v ponvi.

Nasvet: če želite, lahko pripravite tortilje tudi iz koruzne moke, ki je prav tako priljubljena sestavina mase za tortilje.

Originalen recept si lahko v obliki videa ogledate na priljubljenem YouTube kanalu Em’s Kitchen.

1. Tortilje z rdečim fižolom in koruzo

Obstaja mnogo različic recepta za tortilje; njihova lepota je prav v tem, da lahko vanje zavijete ogromno različnih živil in pripravite raznovrstne kombinacije. Pa vendar obstaja kar nekaj klasičnih sestavin, s katerimi je dobro začeti, in po želji lahko recept priredite.

Potrebujete:

Tortilje so okusna ideja tako za kosilo kot tudi za večerjo.

  1. kuhan rdeč fižol;
  2. nekaj listov zelene solate;
  3. rdečo čebulo (tudi navadna čebula bo zadostovala, če pri roki ravno nimate rdeče);
  4. kuhano koruzo;
  5. paradižnik;
  6. sol in poper;
  7. kislo smetano.

Priprava tortilje: 

  1. Operite nekaj listov zelene solate pod tekočo vodo. Operite paradižnik in ga narežite na majhne kocke. Olupite in narežite tudi čebulo na manjše kocke.
  2. Na zmerni temperaturi popecite obe strani tortilje; 2-3 minute (za vsako stran tortilje) v ponvi na olivnem olju bi morale več kot zadostovati.
  3. Položite še toplo tortiljo na krožnik; nanjo dodajte nekaj opranih listov zelene solate, jedilno žlico na kocke nasekljanega paradižnika in čebule, ter jedilno žlico kuhanega fižola in kuhane koruze.
  4. Razporedite zelenjavo tako, da je bo povsod dovolj, rahlo posolite in popoprajte po okusu, ter dodajte žlico kisle smetane.
  5. Zložite tortiljo tako, da bo zelenjava na varnem in ne bo padala ven, medtem ko boste jedli.
  6. Ponovite postopek, dokler ne boste imeli dovolj tortilj.
  7. Dober tek!

2. Tortilje s papriko in avokadom

Potrebujete:

  1. nekaj listov zelene solate;
  2. čebulo;
  3. kuhano koruzo;
  4. paradižnik;
  5. en zrel avokado;
  6. sol in poper;
  7. kislo smetano.

Priprava tortilje: 

  1. Priprava tortilje s papriko in avokadom se začne precej podobno kot priprava prejšnjega recepta; operite nekaj listov zelene solate pod tekočo vodo.
  2. Operite eno rdečo papriko in jo narežite na manjše koščke.
  3. Operite paradižnik in ga narežite na majhne kocke, ter olupite in narežite tudi čebulo (prav tako na manjše kocke).
  4. Prerežite zrel avokado na pol in odstranite peško. Narežite avokadovo meso na grobe kocke.
  5. Na zmerni temperaturi popecite obe strani tortilje, tako kot v zgornjem receptu.
  6. Položite še toplo tortiljo na krožnik; nanjo dodajte nekaj opranih listov zelene solate, jedilno žlico na kocke nasekljanega paradižnika, paprike in čebule.
  7. Razporedite zelenjavo tako, da je bo povsod dovolj, ter enakomerno razporedite tudi zvrhano jedilno žlico na kocke nasekljanega avokada. Rahlo posolite in popoprajte po okusu, ter dodajte žlico kisle smetane.
  8. Zložite tortiljo tako, da bo zelenjava na varnem in ne bo padala ven, medtem ko boste jedli.
  9. Ponovite postopek, dokler ne boste imeli dovolj tortilj.
  10. Dober tek!

3. Tortilje stila “naloži si sam“

Tortilja lahko vsebuje najrazličnejšo zelenjavo.

Če se boste sami lotili priprave vseh tortilj, se vam prav lahko zgodi, da ne bodo vsi člani vašega gospodinjstva zadovoljni z rezultatom – nekdo ne mara paprike, nekdo ne mara avokada, in spet tretji bi rad v svoji tortilji več kisle smetane in koruze. Kaj storiti?

To zadrego lahko rešite na zelo preprost način: pripravite kupček popečenih tortilj, in nato zraven servirajte posodice, napolnjene z nasekljano zelenjavo in omakami. Vaši najdražji si nato lahko pripravijo tortilje po svojem okusu, samo naložijo zelenjavo v tortilje in jih zložijo. To vam bo prihranilo kar nekaj časa, pa še vsi bodo zadovoljni.

Kaj jesti zraven tortilje? Kislo smetano ali guacamole?

V tortilji je veliko zelenjave, in zraven se vedno poda neke vrste omaka, ki bo zaokrožila poln okus. S tortiljami se odlično sklada guacamole omaka, vendar, če se vam je ne ljubi delati ali doma nimate avokada, lahko prav tako uporabite tudi kislo smetano, ki bo odlično in brez kakršnegakoli dodatnega truda zaokrožila vaše tortilje.

Kako zraven pšenične tortilje pripraviti guacamole?

Preprava domačega guacamoleja je zelo preprosta. Vse, kar potrebujete za pripravo svoje domače omake gvakamole, so sledeče sestavine: 

  1. dva zrela avokada;
  2. ena čebula;
  3. dva-trije stroki česna;
  4. ena limona.

Priprava: 

  1. Prerežite avokada na pol in odstranite semena.
  2. Izdobite meso avokada in ga v grobih kosih dodajte v čisto skledo, primerno za mešanje.
  3. Olupite čebulo in jo nasekljajte na čim manjše koščke. Dodajte v skledo. Grobo premešajte z vilico.
  4. Olupite dva-tri stroke česna in jih nasekljajte na čim bolj drobne koščke. Dodajte v skledo. Grobo premešajte z vilico.
  5. Prerežite limono na pol in iztisnite sok. Dodajte sok v skledo in pazite, da ne boste v gvakamole po nesreči skupaj s sokom dodali tudi semen limone.
  6. Dodajte ščepec soli in popra in pretlačite z žlico. Dober tek!

To je zelo preprosta verzija gvakamoleja; obstaja precej različnih možnosti, kaj vse lahko dodate. Če imate radi rahel okus paradižnika, ga lahko dodate (nasekljanega zelo na drobno), vendar se izogibajte dodajanju paradižnikov semen v guacamole, saj ga bodo naredila zelo tekočega. Limono lahko zamenjate tudi z limeto, in po želji lahko eksperimentirate z začimbami, npr. kumino, koriandrom, …

Pomembno: guacamole je sestavljen pretežno iz avokada, ki lahko ob stiku z zrakom hitro oksidira in spremeni barvo v neprijetno rjavo. Zato je pomembno, da najprej pripravite tortilje, solato in vse ostale sestavne dele vašega obroka, in se šele nato lotite priprave guacamoleja.

Veliko sreče pri preizkušanju novih receptov, in dober tek!

A. K.

Vir fotografij: Unsplash