• C Novo mesto
  • 03:58
  • Čet, 29.02.2024

Superživila, ki izboljšujejo prebavo

Zdrava prebava je ključnega pomena za zdravo telo in normalno funkcioniranje, a žal ima ogromno ljudi po vsem svetu veliko različnih težav s prebavo. To je v veliki meri psoeldica nezdrave in neuravnotežene prehrane, dolgotrajnega sedenja in pomanjkanja gibanja, nekateri pa imajo celo prirojene prebavne bolezni, ki se jih lahko samo lajša, ne pa popolnoma pozdravi. Če imate tudi vi kakršnekoli težave s prebavo, v svojo prehrano vključite spodnja superživila, ki so znana po svojih blagodejnih učinkih na prebavni sistem.

Vodna kreša

Vodna kreša se je že več stoletij nazaj uporabljala za lajšanje prebavnih težav. Je nizkokalorično živilo, ki je naraven vir vlaknin, ki spodbujajo prebavo in uravnavajo črevesno mikrofloro. Poleg tega so raziskave pokazale tudi, da vodna kreša znižuje vnetja v telesu. Uživajte jo v solati, kot dodatek h glavni jedi ali pa samostojno.

Pistacije

Poiščite čim bolj naravne pistacije, ki niso dodatno soljene, saj lahko prevelike količine soli uničujejo prebavo. Sicer so pistacije bogat vir omega-3 maščob, poleg tega tudi uravnavajo dobre bakterije v črevesju in posledično odlično vplivajo na prebavo.

Kefir

Če potrebujete naravne probiotike, je kefir prvo živilo, po katerem posežite. Gre za fermentiran mlečni napitek, ki vsebuje koristne mlečnokislisnke bakterije, ki so znane po svojih ugodnih učinkih na prebavni sistem. Kefir lahko pomaga blažiti vnetja v črevesju, spodbuja prebavo, pomaga pri zaprtosti in skrbi za ravnovesje. Ne bo vam žal, če vsak dan spijete skodelico kefirja. Če vam njegov okus ni preveč všeč, ga lahko obogatite z žličko medu, oreščki in sadjem.

Suhe slive

Za vse, ki imate počasno prebavo, so poleg kefirja zelo učinkovite tudi suhe slive. Kupite jih lahko praktično v katerikoli trgovini, zaužijte jih nekaj na dan in hitro boste opazili razliko.

Česen

Česen ima naravnost čarobne lastnosti. Deluje protibakterijsko in protivirusno, čisti telo, uničuje vnetja v telesu, krepi imunski sistem in seveda pomaga tudi pri prebavi. Raziskava je pokazala neverjetne izboljšave prebave pri ženskah, ki so vsakodnevno uživale manjše količine česna v obdobju dveh mesecev. Uživanje česna lahko pomaga tudi pri izgubi odvečnih kilogramom in je odlično za vse tiste, ki bi radi zmanjšali vnos soli v svoje telo – namesto soli jed preprosto začinite s česnom in ne boste čutili tako močne potrebe po soli. Je pa res, da ima česen zelo močan vonj in okus, zato pazite, kdaj ga uživate in v kakšnih količinah.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels