• C Novo mesto
  • 16:22
  • Čet, 22.02.2024

Živila, ki bi jih morali zajtrkovati sladkorni bolniki

Zajtrk je pogost označen za najbolj pomemben obrok v dnevu. Ko se zbudite, se lahko velikokrat počutite brez energije in zaspano, ravno uravnotežen in hranilen zajtrk pa vas lahko napolni z energijo. Nezdrav zajtrk, ki je poln sladkorja, vas spravi v dobro voljo le za kratek čas, saj nivo sladkorja v krvi hitro spet upade in potem se počutite še bolj utrujeno. Če imate poleg tega še težave z uravnavanjem krvnega sladkorja, pa je še toliko bolj pomembno, da pazite, kaj jeste. Zato smo pripravili seznam živil, ki so priporočljiva za zajtrkovanje sladkornih bolnikov (in tudi vseh ostalih).

Avokado

Avokado je vir zdravih maščob in vlaknin, zato vas nasiti za dlje časa. Kombinirajte ga z zdravimi viri beljakovin, kot so na primer jajca, in svežo zelenjavo, da absorbirate čim več vitaminov in mineralov. Če zraven uživate jagodičevje, boste v telo vnesli naravne sladkorje, ne da bi ob tem pretirano dvignili krvni sladkor.

Borovnice

Divje borovnice so nizkokalorična hrana, ki vam lahko pomaga pri uravnavanju krvnega sladkorja in občutljivosti na inzulin. Poleg tega imajo ogromno koristnih antioksidantov, ki se uspešno borijo proti vnetjem v telesu. Kombinirate jih lahko s polnozrnatimi palačinkami, ovsenimi kosmiči ali grškim jogurtom.

Ovsena kaša

Oves vsebuje beta glukan, ki pomaga pri uravnavanju krvnega sladkorja in holesterola. Uživate ga lahko v najrazličnejših oblikah, zelo priljubljena jed za zajtrk pa je ovsena kaša, pripravljena iz ovsenih kosmičev. Lahko si privoščite tudi kruh iz ovsene moke ali domače zdrave ovsene piškote.

Chia semena

Čeprav so zelo drobna, lahko chia semena ustvarjajo čudeže v vašem telesu. Uravnavajo apetit in dajejo občutek sitosti, saj imajo sposobnost absorbirati ogromno vode in vas tako nasititi. Poleg tega z uživanjem chia semen v telo vnesete veliko vlaknin, omega-3 maščob. Pripravite si lahko chia puding iz jogurta ali celo iz vode, popestrite ga z narezanim sadjem in oreščki.

Navaden grški jogurt

Grški jogurt ali skyr sta odičen vir beljakovin, oba pa vsebujeta tudi probiotike, ki uravnavajo črevesno floro in vas lepo nasitijo. Pri nakupu grškega jogurta in skyra morate biti le pazljivi, da izdelek ni preveč sladkan. Kupite čim bolj navadnega, s čim manj umetnimi dodatki. Če želite popestritev, si ga lahko začinite s sadjem, medom, domačo marmelado.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: pexels