• C Novo mesto
  • 16:21
  • Sob, 18.05.2024

Živila, ki najpogosteje povzročajo zaprtost

Zdrava prebava je v največji meri odvisna od prehrane, zelo pomembno pa je tudi to, da je telo primerno hidrirano. Nekateri imajo težave s prebavo zapisane že v genih, drugi si jih pridelajo z nezdravim življenjskim slogom. Ne glede na vse pa je zelo pomembno, da uživate zdravo uravnoteženo prehrano, saj lahko s tem korenito izboljšate svoje težave. Če se spopadate z zaprtostjo, se nujno izogibajte spodnjim živilom.

Rdeče meso

Rdeče meso je pogosto vir veliko maščob, ne vsebuje vlaknin, za povrh pa je velikokrat začinjeno s soljo in raznimi dodatki. Ljudje, ki uživajo veliko mesa, še posebej rdečega, imajo pogosto težave s prebavo in zaprtostjo, saj jim manjka vlaknin, ki spodbujajo delovanje prebave. Če torej uživate rdeče meso, se potrudite, da zraven vedno vključite tudi zelenjavo, sadje z veliko vlakninami in polnozrnata žita.

Čokolada

Kombinacija veliko maščob in zelo malo vlaknin v večini čokolad in čokoladnih sladic uničuje dobre bakterije v črevesju in povzroča zaprtost. Če imate tovrstne težave, se izogibajte čokoladnim tortam, bonbonom, pudingom, raznim vrstam peciva, celo sladoledu.

Čips

Hrustljav slan čips je lahko zelo slasten, a je hkrati tudi pravi strup za črevesje. Vsebuje namreč zelo malo hranil in ogromno soli ter maščob, ki povzročajo dehidracijo telesa. S tem čips posrka vodo iz črevesja in sproži težave z zaprtostjo. Če si ne morete pomagati in upreti slanim prigrizkom, kot je čips, poskrbite, da zraven pijete veliko tekočine.

Mleko

Morda na prvi pogled ne deluje tako, ampak tudi mleko lahko povzroča resne težave z zaprtostjo, še posebej pri posameznikih, ki imajo višjo intoleranco na laktozo in mlečne izdelke. Raziskave so pokazale močno povezavo med zaprtostjo in uživanjem večjih količin mleka predvsem pri otrocih.

Krompir

Če se spopadate z zaprtostjo in vetrovi, se izogibajte tudi velikim količinam krompirja, še posebej ocrvtega in pečenega. Najmanj zaprtja povzroča mehko kuhan ali pire krompir. Obvezno pa zraven uživajte čim več zelenjave, bogate z vlakninami.

Kruh

Tudi kruh, predvsem beli kruh, vsebuje zelo malo vlaknin, poleg tega pa sta dodana rafinirana moka in sladkor, ki še posebej škodita prebavi. Velike količine zaužitega belega kruha vodijo v dehidracijo in zaprtost, podobno velja tudi za druge pekovske izdelke iz bele moke, kot so rogljički, razni žepki, krofi, sladice, štručke in podobno. Raje uživajte polnozrnat kruh, če se želite izogniti zaprtosti.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels