Popravilo alu platišč: zagotovite nov sijaj svojim platiščem
Platišča so še kako pomemben vizualen dodatek avtomobila. Vplivajo na privlačnost ter tudi na ceno jeklenega konjička. Pri tem ni pomembno le to, da je platišče veliko ter ima velike krake … Vse to nič ne pomaga, če so na platišču opazne napake ter poškodbe, ki nastanejo zaradi trkov ob pločnik, odpadanja nanosa barve ali pojava rje. V teh primerih jih je potreba zamenjati ali popraviti. V nadaljevanju članka si bomo med drugim ogledali, kako poteka popravilo alu platišč.
Platišča slej kot prej pokažejo, da so utrujena in potrebna obnove. Najhitrejša in najcenejša pot do bleščečih platišč se skriva v tem, da se odločite za popravilo alu platišč. V zadnjih letih serviserji opažajo vedno večjo rast v segmentu popravil alu platišč. To lahko pripišemo naslednjim dejavnikom:
- Lahka aluminijasta platišča so vedno bolj priljubljena, zato jeklena platišča niso več ustrezna in jih je potrebno zamenjati.
- Na slovenskih cestah so številne udarne jame, ki poškodujejo platišča.
- Vozniki zelo pogosto nepravilno parkirajo, pri tem prav tako nastanejo različne poškodbe na platiščih.
Nakup platišč ali popravilo alu platišč?
Večina ljudi se sreča z dilemo, ali naj svoja poškodovana platišča zamenja z novimi ali pa naj stara raje obnovi. Pri tem je potrebno upoštevati dejstvo, da je vsekakor ceneje platišče popraviti kot pa kupiti novega. Prednost obnove se skriva še v tem, da se na primer s peskanjem in barvanjem s platišč odstranijo vse nečistoče in rja, platišča pa lahko izgledajo kot nova ter se spet odlično obnesejo.
Vrste poškodb in popravilo alu platišč
Poškodbe, ki zahtevajo popravilo alu platišč, se delijo na dve skupini.
- V prvi skupini se nahajajo zvita platišča, ki nastanejo pri vožnji čez udarne jame, pločnike ali kakšne druge cestne ovire. Že na začetku smo omenili, da so slovenske ceste v precej slabem stanju, zato je pogosto potrebno poseči po kleparskih popravilih.
- V drugi skupini pa se znajdejo platišča, ki potrebujejo estetska popravila zaradi različnih poškodb, zarez ali poškodbe laka. Takšne poškodbe nastanejo predvsem zaradi drsanja ali pri udarcu ob robnike.
Popravilo alu platišč v večini primerov zajema kleparska popravila
Nekako 60 odstotkov vseh popravil je kleparskih, kjer se opravi ravnanje platišč. Okrog 40 odstotkov popravil pa je lepotnih, pri tem gre za struženje robov, ki tako postanejo spet gladki in nimajo nobenih prask. Če pa se poškodba nahaja na sredini platišča, ga je potrebno popeskati in potem ponovno pobarvati. Slednji postopek se največkrat uporablja v primeru oksidacije platišča in rje. Za vsa popravila se danes uporablja ustrezne stroje.
Kako poteka ravnanje platišč?
- S poškodovanega platišča demontirajo pnevmatiko.
- Odstranijo tudi vse ventile in uteži.
- Platišče nato vpnejo na stroju za uravnoteženje, kjer ugotovijo značilnosti poškodbe.
- Platišče pritrdijo na stroj, ki ravna platišča.
- Nato na popravljeno platišče spet namestijo pnevmatiko.
Popravilo alu platišč ima seveda svojo ceno. Plačati boste morali nekje od 25 evrov dalje + DDV, in sicer ne glede na to, ali ga je treba ravnati ali stružiti. Za večja platišča je lahko cena tudi 100 € + DDV.
Popravilo alu platišč s peskanjem
Ne glede na to, da se bomo za peskanje platišč odločili večkrat, s tem ne bomo vplivali na trdnost in varnost platišča. Najpogosteje se za popravilo alu platišč s peskanjem ljudje odločijo zaradi manjših poškodb, morda pa si le preprosto zaželijo novega videza platišč. Pri tem je pomembno vedeti, da se prav vsako leto pojavi tudi kakšen nov barvni trend.
Kako poteka peskanje alu platišča?
- Najprej je potrebno odstraniti plašč. Pri tem se odstrani kolo z avtomobila, temu sledi demontaža plašča s platišča. Nato avtomehanik, ki opravlja popravilo alu platišča, preveri platišče in poišče morebitne fizične poškodbe. S platišč se odstranijo tudi uteži in ventilčki.
- Sledi grobo peskanje za odstranjevanje barve. Najprej platišče obdelajo s srednje grobim peskom.
- Popravilo alu platišč zajema tudi fino peskanje. Pri tem postopku platišče obdelajo z veliko bolj finim prahom iz zdrobljenih steklenih perl.
- Sledi prašno lakiranje platišč. Pred tem je potrebno narediti tudi test barve, s katerim preverijo, če se barva kakovostno prime površine. Nato na platišče nanesejo temeljni, kasneje pa še zaključni sloj barve.
- Nato platišče zapečejo v peči, ves postopek pa traja okrog pol ure. Temperatura barve na platišču mora doseči 180 stopinj Celzija.
- Platišče je prenovljeno. Ko se ohladi, nanj namestijo plašč in centrirajo pnevmatiko. Nato kolo namestijo nazaj na avtomobil.
Cena peskanja platišč znaša od 30 € + DDV (za 4 platišča), cena peskanja in prašnega lakiranja pa od 70 € + DDV. Cene so seveda odvisne tudi od dimenzije platišč.
Popravilo alu platišč s peskanjem je tako idealna in predvsem praktična rešitev, če želimo platišču povrniti originalen videz. Seveda pa je delo potrebno prepustiti pravim strokovnjakom, ki se na ta postopek dobro spoznajo.
Pripravila: Monika M.