• C Novo mesto
  • 16:07
  • Čet, 28.10.2021

Že uporabljate Facebook Hotline?

Facebook je zasnoval novo storitev, Facebook Hotline. Ta mnoge spominja na aplikacijo Clubhouse, ki se za razliko od Instagrama in TikToka ne osredotoča na video ali na fotografije, ampak na zvok. Gre še za eno od tehnologij, ki je pripomogla k zbližanju ljudi v času pandemije.

Facebook Hotline je trenutno v javni poskusni fazi. Storitev je namenjena pošiljanju zvočnih sporočil, poleg tega pa omogoča tudi uporabo spletne kamere. Uporabniki so storitev hitro posvojili, saj ima Facebook Hotline že 2,5 milijona uporabnikov. V sklopu storitve je možno poslušanje v živo, pri čemer se lahko postavlja tudi vprašanja. V primerjavi s Clubhouse pri Facebook Hotline storitvi ni omejitve glede števila sodelujočih.

Facebook Hotline publiki omogoča postavljanje vprašanj

Uporabnikom Facebook Hotline omogoča, da se pogovarjajo z občinstvom. Ta lahko vmes postavlja vprašanja v obliki besedila ali zvoka. Storitev pa ne podpira le zvoka, ampak je možen tudi vklop kamere.

Nepremičninski vlagatelj Nick Huber je bil prvi, ki je v začetku aprila javno preizkusil izdelek z oddajanjem v živo. Med ljudi je želel razširiti znanje o financah. Govoril je o vlaganju v industrijske nepremičnine ter o drugem dohodkovnem toku.

Stroitev Facebook Hotline sicer vodi Eric Hazzard. Aplikacija, ki temelji na vprašanjih in odgovorih, je zgolj v devetih tednih pridobila 2,5 milijona aktivnih uporabnikov. Prejetih je bilo več kot milijarda odgovorov na ankete.

Navdih za snovanje aplikacije pri Clubhouse?

Nobenega dvoma ni, da je je prav aplikacija Clubhouse tista, ki je navdihnila Facebookovo različico Hotline. Vsak, ki je namreč uporabljal Clubhouse, lahko vidi številne podobnosti med obema. Podobno izkušnjo ponuja tudi Twitter Spaces in nekatera druga družbena omrežja, katerih delovanje je osnovano na zvoku.

Če aplikacijo Facebook Hotline uporabljate v mobilni verziji, lahko na vrhu ekrana vidite funkcijo zvočnikov. Tam je prikazan tudi gostitelj dogodka v okrogli ikoni. Spodaj so navedeni poslušalci dogodka. Če storitev uporabljate na računalniku, je gostitelj prikazan na levi strani ekrana, poslušalci pa ob strani na namizju.

Kljub številnim podobnostim med Facebook Hotline in Clubhouse, pa med aplikacijama obstajajo tudi nekatere razlike. V aplikacijo Facebook Hotline se lahko novi uporabniki registriraji s Twitterjem, nato pa lahko svojo identiteto potrdijo s poslanim SMS sporočilom.

Govorec ima celoten nadzor nad potekom dogodka

Poslušalci znotraj nekega govora se delijo na tiste, ki dogodek zgolj spremljajo, in tiste, ki lahko postavljajo vprašanja. Na vrhu seznama se prikazujejo vprašanja, ki so jih zastavili poslušalci. Govorec ta vprašanja sproti pregleduje in nanje med prezentacijo odgovarja. Poslušalce, ki so mi jih postavili, lahko povabi k sebi na oder.

Gosti lahko torej kadarkoli vnesejo svoje vprašanje. Gostitelju se na odru pridružijo le, ko jih ta povabi oziroma ko pridejo na vrsto. Vsakega gosta predstavlja njegova ikona. Zvok se vključi takrat, ko gostitelj poslušalca povabi na oder, sicer je izključen.

Facebook račun

Gostje lahko zastavljena vprašanja podkrepijo s ploskanjem rok, znakom srca, smehom, presenečenjem in palcem navzgor.

Gostitelji so tisti, ki imajo popoln nadzor nad potekom dogodka. Iz čakalne vrste lahko izbrišejo neprimerna vprašanja in prav tako odstranijo tudi ljudi, če so ti moteči. V sklopu začetnih testov bodo to vlogo prevzetli Facebookovi moderatorji in iz skupine izključili vse tiste, ki kršijo Facebookove standarde, pogoje in podatkovno politiko.

Dogodki se snemajo in na koncu pošljejo gostitelju

Med Clubhouse in Facebook hotline obstaja še ena pomembna razlika. Pri Hotline se dogodki snemajo. Rekli bi torej lahko, da je Clubhouse bolj naklonjen sproščenim klepetom. Ker se snemanje ne izvaja, se ljudje bolj sprostijo, izražajo se bolj direktno in imajo manj treme. Po drugi strani Facebook Hotline avtomatsko snema vse govore. Po končanem dogodku bo gostitelj prejel dva posnetka. En bo v obliki mp3, drug pa kot mp4 posnetek. Ustvarjalec jih lahko v taki obliki naloži v druga omrežja, kot sta Facebook in YouTube. Naloži jih lahko tudi na TikTok ali spremeni v podcast in objavi na svoji spletni strani.

Ob tem, ko se dogodek začne, se lahko vsak zainteresirani brezplačno priključi. Število članov ni omejena. Je pa aplikacija še v fazi testiranja, tako da se lahko to sčasoma spremeni.

Primeren predvsem za organizacijo profesionalnih dogodkov

Če je Clubhouse bolj primeren za sproščene klepete, je bil Facebook Hotline zasnovan za organizacijo bolj profesionalnih dogodkov. V primeru Hotline je možna uporaba videoposnetkov, zastavljanja besedilnih vprašanj in snemanja, kar za Clubhouse ne moremo reči.

Facebook Hotline je edna izmed številnih aplikacij, ki jih je lansirala Facebookova ekipa. S tem se je lotila eksperimeniranja z različnimi idejami v zvezi z uporabo zvoka in videa. Skupina sočasno preizkuša tudi aplikacijo z imenom Super. Ta v celoti deluje po principu videa. Pred tem so preizkušali tudi apliakacijo CatchUp, ki je bila namenjena izključno izvajanju klicev, vendar je bila lani ukinjena. Še ena aplikacija, ki se je ukvarjala s potavljanji vprašanj in odgovorov, je Venue. Izdelana je bila z namenom spremljati dogodke v živo. V zadnjem času je novi aplikaciji lansiral tudi TikTok. Osredotočali sta se na deljenje glasbe.

Ne gre zgolj za razvoj novih aplikacij, pomembne tudi izkušnje

NPE projekti, pri katerih se razvijajo take in drugačne aplikacije, niso namenjeni zgolj temu, da se lansira novo aplikacijo. Do tega sicer lahko pride, če se najde dovolj privržencev. Širše gledano pa so pomembne že same izkušnje, ki jih podjetje pri takih testiranjih pridobi. Na njihovi podlagi lahko pride do iznajdbe novih funkcij za obstoječe izdelke, kot sta v Facebookovem primeru Messenger Rooms in Facebook Live.

Iz Facebookove ekipe so sporočili, da želijo prek Hotline razumeti, kako lahko interaktivna vprašanja in odgovori nanje ljudem pomagajo, da se učijo od strokovnjakov z različnih področij. To je lahko koristno tako za poslušalce, ki s tem širijo obzorja, kot tudi za govornike, ki s tem širijo svojo prepoznavnost in si povečajo možnosti za uspeh. Take in drugačne aplikacije pomagajo ljudem, da se povezujejo med sabo in gradijo skupnost.

Pripravila: P.K.