Influencerji vladajo internetnemu svetu
Influencerji ali vplivneži so osebe na družbenih omrežjih, ki jim le ti omogočajo velik doseg. V zadnjih letih so jim prav družbena omrežja omogočila veliko moči, ki jo lahko uporabljajo za svoje, dobre ali slabe namene. Beseda influencer se je že tako močno ugnezdila v naš besednjak, da njenega nastanka ne poznajo vsi, kaj šele njenega pomena in tega, kar bi morala ta oseba predstavljati. Kako točno so nastali influencerji? Preverili bomo njihov nastanek, vzpon in postregli z nekaj zanimivimi informacijami o influencerstvu v svetu ter pri nas.
Kako so nastali influencerji?
Beseda influencer naj bi bila v svojem izvornem jeziku Angleščine v rabi že nekaj stoletij, a je takrat pomenila nekaj čisto drugega. Vsekakor pa influencer takrat ni bil pravi poklic, kar je še danes predmet debat. Kembriški slovar angleškega jezika besedo influencer opisuje kot nekoga, ki lahko vpliva oziroma spremeni obnašanje ali mnenje drugih oseb. Poleg te definicije je na voljo tudi druga, ki pomeni osebo, plačano s strani nekega podjetja, da opiše in predstavi njihov izdelek na družbenih omrežjih ter s tem vpliva na druge ljudi, da bi ga kupili. Prav tu nekje pridemo do preloma pri pomenu besede in osebe.
Približno petnajst let nazaj so med prvimi vzponi interneta in družbenih omrežij na plano pokukali tudi prvi bolj opazni posamezniki. Podjetja so kmalu ugotovila, da jih je pametno »izkoristiti« za svoje produkte. Plačali so jih na način »pay per click/view/post« ali jim ponudili možnost kompenzacije. V tej različici je influencerstvo obstalo še danes in postalo velika veja marketinga mnogih podjetij. Največji vzpon je ta način influencerstva doživela po letu 2010, ko so podjetja na veliko podpirala in plačevala influencerjem. Odlična platforma za to je bil Instagram, ki je imel še leta 2013 le sto milijonov uporabnikov. Danes je ta številka višja od milijarde uporabnikov, kar ponuja obilo možnosti influencerjem. Samo v ZDA naj bi povprečno podjetje skoraj devetdeset odstotkov svojega marketinškega proračuna namenila za influencerski marketing. Ko se je že nekoliko zazdelo, da influencerji zapadajo v klasičnem pomenu besede, so se hitro pojavili mnogi drugi.
Influencerji vplivajo na otroke in druge uporabnike
Težave, ki jih predstavlja internet, so v neštetih oblikah. Ena izmed teh je lahko influencerstvo, kar pa je le posledica samega interneta in družbenih omrežij. Mlajša generacija na internetu preživi več ur, kjer gleda posnetke influencerjev, ki objavljajo svoje posnetke. Poznamo jih pod imenom vlogerji in tu se pojavi še ena razdelitev. Vsekakor so nekateri influencerji dejansko dobro vplivni in ne predstavljajo težav, kvečjemu nasprotno. Svoj čas namenijo izobraževanju in podajanju zanimivosti. Ker je otrokom in najstnikom zanimivo in zabavno, so ti influencerji kmalu postali zvezdniki in bogataši. Splošna javnost influencerjev še nekaj časa ne bo sprejemala kot osebe s pravo službo. Zagrabili so priložnost in se jo oklepajo, kar je precej logično. Veliko pomena nosijo starši otrok in najstnikov, ki morajo poskrbeti, da brskanje po internetu in sledenje influencerjem, ne povzroča izostanka v drugih aspektih življenja.
Najbolj slavni influencerji na svetu
V najbolj grobi osnovi je influencer oseba, ki objavlja slike na Instagramu. Medtem, ko to ni laž, je vseeno dovolj daleč od resnice, da je ta že zbledela. Ker se Instagram ponosno predstavlja kot omrežje z več milijardno uporabniško mrežo. Kot influencerje se prišteva skoraj vsako javno osebo, vseeno pa je nekaj posameznikov, ki so daleč od preostalih. Kdo so največji influencerji na svetu?
- Cristiano Ronaldo – 360 milijonov sledilcev
- Ariana Grande – 273 milijonov sledilcev
- Kylie Jenner – 278 milijonov sledilcev
- Leo Messi – 278 milijonov sledilcev
- Dwayne »The Rock« Johnson – 276 milijonov sledilcev
- Selena Gomez – 270 milijonov sledilcev
- Kim Kardashian – 260 milijonov sledilcev
- Beyonce – 216 milijonov sledilcev
- Kendall Jenner – 197 milijonov sledilcev
- Taylor Swift – 183 milijonov sledilcev
- Neymar Jr. – 164 milijonov sledilcev
- Kevin Hart – 127 milijonov sledilcev
- Rihanna – 110 milijonov sledilcev
- Zendaya – 110 milijonov sledilcev
- LeBron James – 101 milijonov sledilcev
- Billie Eilish – 95 milijonov sledilcev
Vse osebe na seznamu so za svojo objavo na Instagramu tudi plačane. Plačila niso odraz dejanskih sledilcev (vsaj ne vedno), vsekakor pa dosegajo vrtoglave višine. Cristiano Ronaldo za eno objavo v žep pospravi več kot 1,6 milijona dolarjev. Z 1,5 milijona dolarjev mu sledijo Dwayne Johnson, Ariana Grande, Kylie Jenner in Selena Gomez. Preko milijona dolarjev na objavo se uvršča še nekaj posameznikov, med njimi Kim Kardashian, Lionel Messi in Beyonce.
Influencerji v Sloveniji
Vpliv družbenih omrežij je tudi pri nas in postal je zelo pomemben. Slovenski influencerji pogosto sodelujejo tudi s tujino, a to ne pomeni, da jim Slovenija ne predstavlja dovolj velikega trga. Oglašujejo razne blagovne znamke, delijo nasvete in svoje poglede na svet. Za nekatere izmed teh stvari so influencerji izobraženi, za druge nikakor ne. Veliko pa je na sledilcu, gledalcu in poslušalcu, če bo to mnenje vzel resno in živel enako kot influencer. Kdo so najbolj poznani influencerji v Sloveniji?
- Lepa Afna (Lea Filipovič)
- Komotar Minuta (Ciril Komotar)
- Cool Fotr (Jani Jugovic)
- Cool Mamacita (Tea Jugovic)
- Alenka Trogrlič
- Valerija Slapnik
- Patricia Pangeršič
Splošno prepričanje o influencerjih
Omenili smo, da splošna javnost še ni pripravljena na priznavanje influencerstva kot pravega poklica. To nikakor ne pomeni, da influencerji, predvsem v Sloveniji, niso uspeli v tem, kar počnejo dobro. Ukvarjali so se s stvarmi, ki jim prinašajo užitek in se odločili s tem tudi zaslužiti. K temu verjetno stremi prav vsaka oseba na svetu in nič ni narobe, če to influencerji počnejo na nekoliko ne-tradicionalni način. V Sloveniji poznamo tudi veliko število manjših influencerjev, ki so usmerjeni proti določeni publiki. Knjižni influencerji so skupina z velikim vplivom, čeprav o njih ni slišati veliko v medijih. Kuharski influencerji veljajo za eno izmed najtežjih skupin influencerstva, saj mora biti profil drugačen, nov, svež in okusen.
Več kot je težav glede družbenih omrežij, večjo vlogo morajo igrati influencerji, pa če se s tem strinjamo ali ne. Preveč nevarnosti je na internetu in čeprav mora vsak posameznik skrbeti zase tudi na družbenih omrežjih, včasih ni tako enostavno. Influencerji, ki imajo srce na pravem mestu in svoje delo opravljajo z namenom, da izboljšajo življenje drugim, so neprecenljivi. Vsaka stvar ima svojo slabo in dobro plat. Želimo si, da bo pri influencerjih vedno prevladala prav slednja.
Avtor: Žiga Kastelic, FOTO: pixabay.com