• C Novo mesto
  • 02:46
  • Tor, 18.01.2022

Personalizacija postaja ključni dejavnik spletne trgovine

 

Personalizacija je poleg umetne inteligence (AI), trenutno najpomembnejša tema, ko gre za spletno poslovanje v modni industriji. Prav zato modni iskalnik GLAMI, skrbi za novosti znotraj svoje spletne platforme, hkrati pa spremlja in predlaga tehnične rešitve partnerskim e-trgovinam. Uporaba pametnih rešitev za personalizacijo postaja vse pomembnejša pri elektronskem poslovanju v modni industriji, saj kupcem olajša iskanje ustrezne vsebine in pozitivno vpliva na meritve spletne prodaje.

 

 

 

Privabljanje kupcev v nasičenem in konkurenčnem okolju

 

McKinsey je še pred nastopom pandemične krize napovedal, da bo personalizacija pri spletnem nakupovanju v bližnji prihodnosti ključ do uspeha v prodaji na drobno. GLAMI pričakuje, da bo glede na raziskave na trgih srednje in vzhodne Evrope, spletni segment letos zrasel za 20 odstotkov. Krčenje klasične prodaje v lanskem letu bo čutiti do leta 2023, ko naj bi maloprodaja v modni industriji v Srednji in Vzhodni Evropi dosegla raven pred pandemijo. Podjetja, ki niso pozorna na personalizacijo, bi lahko izgubila pomemben del svojih prihodkov ali celo bankrotirala. Privabiti kupce v nasičenem in konkurenčnem okolju, hkrati pa ohranjati njihovo pozornost ni preprosta naloga. Za to so potrebne vsebine, ki poenostavljajo nakupovalno izkušnjo. Strokovnjaki GLAMI svojim partnerjem svetujejo, naj čim bolje spoznajo svoje stranke, saj lahko na ta način prilagodijo vsebino in povečajo svoj dobiček.

 

 

 

Razvoj spletnega mesta z umetno inteligenco lahko predstavlja velik finančni zalogaj, zato se številne e-trgovine odločijo za pridružitev platformi GLAMI, modnemu iskalniku, ki upravlja napreden sistem personalizacije za vse izdelke, ki jih ponuja. Glavna prednost personalizacije je, da kupec zlahka krmari po izjemno obsežnem katalogu izdelkov.

 

 

 

“Danes celo srednje velike spletne prodajalne ponujajo na tisoče izdelkov in morajo zagotavljati prilagojene vsebine. To izboljša vse pomembne kazalnike v e-poslovanju, kot so preglednost izdelkov, prodajo in donosnost naložbe,” pojasnjuje Radek Bartyzal, inženir strojnega učenja pri GLAMI za umetno inteligenco.

 

 

 

Personalizacija v GLAMI-ju

 

GLAMI personalizacijo izvaja v skladu s sistemom priporočil na dva načina. Uporabnik najprej izbere izdelke, sistem pa pripravi priporočilo za podobne izdelke s poudarkom na njegovih preteklih nakupih. Drugi način prinaša še več personalizacije. Sistem razvrsti izdelke v določene kategorije, na primer obleke, in natančno spremlja, na kaj je bil uporabnik prej pozoren med nakupom. Na podlagi tega bo sistem uporabniku priporočil podobne izdelke. “V današnjem času je personalizacija nujna. Sistem nenehno izboljšujemo na način, da uporabnikom prikažemo najpomembnejše izdelke. Tudi hitrost je izjemno pomemben del tega procesa. Sistem mora biti sposoben najti najprimernejše(ga) med milijoni izdelkov in to v delčku sekunde,” pravi Radek Bartyzal.

 

 

 

Uporaba prilagojenega seznama izdelkov je privedla do izboljšanja večine merilnih podatkov. “Včasih je težko oceniti, koliko časa in človeških virov lahko prihranite v podjetju z vlaganjem v tehnologijo umetne inteligence, vendar lahko zadovoljstvo strank enostavno izmerite denimo s stopnjo pretvorbe. V GLAMI vedno izmerimo poslovno vrednost vsake nove uporabniške funkcije. Po uvedbi prilagojenega iskanja na platformi GLAMI, so se kazalniki, kot so stopnja konverzije in bruto tržna vrednost (GMV), povečali za več kot 10 odstotkov,” je dodal Radek Bartyzla.

 

 

 

 

Zlasti manjše in srednje velike spletne prodajalne z modo pogosto težko najdejo svoj prostor pod soncem. Toda na platformi GLAMI lahko te e-prodajalne najdejo veliko novih kupcev. “Sistem personalizacije zna biti sorazmerno draga naložba, lahko pa blagovne znamke ponudijo svoje izdelke na platformi GLAMI in tako s svojo ponudbo dosežejo želene kupce. To daje izjemno vrednost manjšim blagovnim znamkam, z oblikovanjem prilagojene ponudbe pa GLAMI bistveno poenostavi mapiranje in nakup modnih izdelkov ter naredi spletno trgovino bolj prepoznavno širokemu krogu uporabnikov,” zaključuje Radek Bartzal.

 

 

 

Personalizacija na About you in Footshopu

 

 

 

Vodilni igralci v spletni prodaji, kot je About you, že dolgo uporabljaje sisteme za personalizacijo. Vsako spletno mesto je denimo prilagojeno lokalnim potrebam trga na katerem deluje, kategorije izdelkov so izbrane na podlagi specifičnih podatkov o prodaji in trženju, večina promocij in akcij pa je načrtovanih glede na zgodovino države, v kateri se nahajate. Na teh spletnih straneh so seznami izdelkov razvrščeni in prikazani popolnoma samodejno glede na nedavno uporabo. Hkrati uporaba personaliziranih sistemov napotitev ni več privilegij le za največje. Tehnologija, ki temelji na umetni inteligenci, je namreč na voljo vsem in moč teh inovativnih rešitev odkriva vse večje število manjših spletnih trgovin.

 

 

 

Tudi pri blagovni znamki Footshop vlagajo v personalizacijo, ker se je zanje izkazala kot uspešna rešitev. »Expone uporabljamo predvsem za prilagajanje vsebin v obliki informativnih sporočil in pasic na glavni strani ter posameznih kategorijah. V klubu Footshop imajo kupci tudi prilagojene cene na straneh izdelkov,« pojasnjuje Peter Babjak, Performance Marketing Manager za Footshop.

 

 

Zadrževanje kupcev in ohranjanje konkurenčnosti na trgu bosta vedno večji izziv tako za modno kot ostalo industrijo. Vendar izkušnje vodilnih podjetij na področju e-poslovanja v modni industriji potrjujejo, da aktivna in učinkovita uporaba personalizacije omogoča rast ter pospešitev poslovanja. Cilj je izboljšati izkušnjo in okrepiti zadovoljstvo strank ter razviti zvestobo do blagovne znamke v prihodnosti.

DELITE Z OSTALIMI: