• 11.29C Novo mesto
  • 07:51
  • Tor, 22.10.2019

Sestavine, ki jih morate imeti ves čas v kuhinji

Običajna kuhinja je po navadi polna takšnih in drugačnih pripomočkov ter sestavin, nekaj pa je tako pomembnih, da jih preprosto morate imeti ves čas na razpolago.

Tudi če je hladilnik skoraj prazen, boste s temi sestavinami lahko naredili veliko, poleg tega so zelo uporabne tudi za hitro pripravo jedi.

Zamrznjena zelenjava

Res je, najboljša je sveža in v poletnem času je imate najbrž tudi vi na pretek, sploh če imate vrtiček. A če boste imeli ves čas na voljo kakšen paketek zamrznjenega fižola, graha in korenčka, bo marsikaj lažje. Ta ideja vam bo še posebej prav prišla v hladnejšem delu leta, a to še ne pomeni, da je poleti ne smete prakticirati. Omenjena zelenjava je namreč hitro pri roki in primerna za številne jedi, kot so na primer juhe in solate, omake in enolončnice, lahko jo popražite na maslu skupaj s česnom ali pa skuhate na pari in tako v njej zadržite vse pomembne ter zdrave snovi.

Konzerve

Morda se vam ob omembi konzervirane hrane zmrači obraz, a konzervirana zelenjava vam lahko prav tako velikokrat pomaga iz zagate. In še dolgo bo zdržala. V konzervah imate lahko grah, čičeriko, koruzo in tuno – vse to vam bo prav prišlo v dneh, ko ne boste imeli ne časa ne svežih sestavin, kombinirate pa jih lahko na nešteto načinov. Te sestavine lahko prav tako uporabite za pripravo juhe, iz njih naredite nadev za tortilje ali pa jih skupaj z nekaj začimbami spremenite v slastne namaze.

Jajca

Če lahko zelenjavo zamrznemo ali konzerviramo, tega z jajci pač ne moremo početi. Pomembno je, da so vedno sveža, prav tako je pomemben podatek, da jih lahko vmešate skoraj vsepovsod. Bogata so z vitaminom D in beljakovinami, lahko jih pripravite za zajtrk kot umešana ali na oko, uporabljate jih lahko v sladicah, pecivih, nadevih, omletah … Res so pripravna, zato poskrbite, da jih boste imeli ves čas na voljo.

Kruh

Tudi če se izogibate glutenu, lahko dobite brezglutenskega, zato brez skrbi. Kruh je namreč odličen sam po sebi kot tudi v kombinaciji z drugimi sestavinami. Namesto belega uživajte polnozrnatega in iz različnih vrst moke, saj je polnovredni kruh bogat z vlakninami in vitaminom B, prav tako bo zdržal precej dlje od belega. Lahko ga popečete, s čim namažete, uporabite za sendvič, narezanega in popečenega uživate v juhi … Idej za porabo kruha je več kot dovolj.

Maslo in olivno olje

Uporabljajte čim manj običajnega sončničnega olja in raje več olivnega (ali katerega drugega, ki vam je pri srcu). Olivno olje je priljubljeno zlasti v poletnih dneh, ko radi vidimo, da tudi doma zadiši po Sredozemlju. Odlično je za solate in marinade, njegov specifični okus pa iz preostalih sestavin potegne tisto najboljše. Maslo pa lahko dodate pri praženju, kuhanju rižote, odlično se poda sladicam, lahko pa ga zgolj namažete na kruh. In ne pozabite na dodatek medu, da boste dobili pravi slovenski zajtrk.

Poleg zgornjih sestavin bi seznamu lahko na primer dodali še mleko, sveže sadje in zelenjavo ter seveda še kaj četrtega, a kadar začne v hladilniku zmanjkovati vsega, lahko, namesto da bi že zjutraj divjali v trgovino, iz nekaj jajc naredite odličen zajtrk. Če jih seveda imate.

Pripravila: M. S.