• 11.2C Novo mesto
  • 01:40
  • Sre, 08.07.2020

Zara – namesto hitre mode raje trajnostna?

Zara je svetovna priznana veriga modnih produktov, ki ima več kot 7.000 trgovin po celem svetu. Ponuja najnovejše smernice sveta mode za predstavnice nežnejšega spola kot tudi za moške in otroke. Njihovi modni trendi so zasnovani tako, da ustrežejo ljudem in tudi na splošno stremijo k snovanju modnih trendov ter k temu kar ljudje iščejo in želijo. Zara ponuja ženska, moška in otroška oblačila, ki so španske blagovne znamke. Izdelki so elegantno trendovski in športni, prav tako pa se med njimi najdejo tudi modni dodatki kot so: torbice, ure, rokavice in šali. Ponujajo tudi čevlje. Zara je trgovina, ki je bila prvič odprta leta 1975 v Španiji.

Rekordna prodaja leta 2019 na račun spletne trgovine.

V letu 2010 je bila lansirana tudi Zarina internetna trgovina. Internetna trgovina se je pričela v Španiji, Združenih državah, Italiji, Nemčiji, Portugalski in Franciji. Kasneje so se s spletno trgovino razširili tudi v Avstrijo, Irsko, Nizozemsko, Belgijo in Luxemburg. Nekaj let potem so internetne trgovine odprli tudi drugod po svetu od Zda, Kanade in Rusije naprej. Zara ima zadnja leta tudi na račun spletnega poslovanja veliko boljše poslovne rezultate. V letu 2019 so imeli rekordno prodajo in višji dobiček. Prihodke so povečali predvsem zaradi digitalne transformacije s katero so povečali prodajo preko internetnih strani. Zara tudi sicer posluje zelo dobro, leta 2018 je prejela tudi znamko za najboljšo svetovno znamko med katerimi so najboljša podjetja na svetu. Španska Zara je po vrednosti svoje znamke na 25. mestu na svetu.

Zara

Zara

Kaj vse s seboj prinese trend hitre mode?

Inditex je mednarodna skupina, ki skrbi za proizvodnjo in distribucijo tekstilnih izdelkov. V njihovi skupini je skupina osmih trgovin, ki so: Zara, Zara Home, Stradivarius, Osysho, Massimo Dutti, Bershka, Pull&Bear in Uterque. Oblačenje po najnovejši modi so si nekaj desetletij nazaj lahko privoščili le najbogatejši, toda sedaj je najnovejša moda že nekaj časa prisotna po razvitejših državah po vsem svetu. Tovrstna demokratizacija mode, ki so jo uvedla nekatera prva podjetja na tem področju, je bila med potrošniki dobro sprejeta predvsem zaradi dostopnih cen, kakovostne izdelave in najnovejših modnih trendov. Toda tovrstna podjetja, ki se poslužujejo tovrstnega posla, med njimi so švedski H&M, nizozemski C&A, Inditex, pod katerega spada tudi Zara ter mnogi drugi, pa so hitro prišli do ugotovitve, da se jim ne izplača v celoti izdelati svojih asortimentov in si poiskali strateške dobavitelje, ki pa so v večini iz držav tretjega sveta s poceni delovno silo. Kitajska, Bangladeš ter Indija, so tiste države, ki nudijo najboljšo razmerje med kakovostjo in ceno. Toda še vedno pa ne morejo izdelkov tako hitro proizvesti in ponuditi naprej kot zahtevajo nekatere trgovine, ki želijo hitro modo, nekje tudi to, da kose novih oblačil dobavljajo dvakrat tedensko na police. V tovrstnih primerih pa sodelovanje z državami iz tretjega sveta kljub poceni delovni sili ne pride v poštev, saj ugodneje poslujejo z državami, ki so bližnje njihovim prodajnim trgom. Sodobni potrošniki, predvsem pa ljubitelji hitre mode, so vse bolj zahtevni, zato je pomembna hitrost za zadovoljevanje z novimi modnimi trendi pri podjetjih, ki želijo tovrstno modo imeti vsak teden drugačno in ažurno na svojih trgovskih policah. Med tovrstnimi podjetji je tudi Zara, ki je prišla do ugotovitve, da so čas in točnost prevoza, kakovostna logistika eni izmed ključnih dejavnikov pri uspešnosti in doseganju ciljev podjetja.

Zara - 7.000 trgovin po svetu

Zara – 7.000 trgovin po svetu

Namesto hitre mode raje trajnostna?

Definitivno je današnji način življenja mnogih ljudi in trendi, ki se neprestano spreminjajo, pod to pa spada tudi hitra moda, eden izmed največjih krivcev za onesnaževanje Zemlje. Mnogo podjetja po svetu, ki imajo v lasti modna podjetja, med drugim tudi že prej omenjeni Inditex, ki je tretje svetovno največje tekstilno podjetje na svetu in ima v lasti med drugim tudi Pull&Bear, Bershko, Zaro Home in Zaro. V ta namen nameravajo trajnostno preoblikovati svoje znamke, kar pomeni ekološko pridelan bombaž, ki ga bo možno tudi reciklirati ter skrb za to, da bo življenjska doba njihovega tekstila daljša. Do leta 2025 pa imajo v namenu tudi to, da prenehajo uporabljati plastične vrečke. Zara je ena izmed redkih blagovnih znamk hitre mode, kjer že nekaj let uporabljajo papirnate vrečke. To navado pa želijo prenesti tudi na druge znamke trgovin, ki jih ima v lasti Inditex. Tudi sicer je generalni direktor Inditexa tisti, ki se zavzema za trajnostno modo, prav tako tudi vsi njihovi dobavitelji, saj se zavedajo svetovnega problema hitre mode, kamor spada tudi ogromno zavrženih oblačil. Zara in njene trgovine bodo opremljene z zabojniki v katerih se bodo zbirala stara in ponošena oblačila, ki jih bo možno reciklirati in iz njih ustvariti nove kose oblačil. Tako naj bi bila do leta 2025 oblačila izdelana trajnostno. To je gotovo ena izmed bolj pomembnih odločitev, ki so jih sprejeli »pomembneži« pri vplivu hitre mode in njeno ponudbo na trgu, saj s tem pomagajo tudi pri ozaveščanju, da ni modno zgolj tisto kar je novo, temveč se lahko tudi iz »starih« stvari, naredijo zelo uporabne in praktično »nova« oblačila, ki bodo morda dovolj tudi tistim zahtevnim modnim navdušencev in nakupovalcev hitre mode, ki neprestano sledijo novim trendom za katere so pripravljeni tudi večkrat mesečno seči v žep.

Avtor: M.S.

Fotografije: Pixabay