• 17.9C Novo mesto
  • 04:57
  • Pon, 26.08.2019

Meditacija: kako umiriti svoje misli

V današnjem svetu je življenje lahko zelo stresno. Vsakodnevno se spopadamo z najrazličnejšimi opravki in skrbmi, povezanimi z našim poklicnim in osebnim življenjem, in včasih se nam zdi, da ne vidimo izhoda. Če delamo preveč, lahko zlahka izgorimo, stres pa lahko na našem psihičnem počutju pusti resne posledice. Zato je zelo pomembno, da najdemo pravilen način, kako umiriti svoje misli in si posvetiti dovolj časa. 

Nekateri ljudje se sproščajo tako, da se posvečajo svojim hobijem, npr. branju in gledanju filmov, spet drugi se v prostem času intenzivno ukvarjajo s športom ali rekreacijo; tretji se najraje sproščajo v družbi prijateljev. Ne glede na to, ali že imate druge ventile, skozi katere lahko sproščate svoja nakopičena negativna čustva in skrbi, ne bo škodilo, če poskusite nekaj novega. Meditacija je preprost in zanimiv način za urejanje vsakršne zmešnjave v posameznikovi glavi.

Osnovna pravila meditacije

  1. Vzpostavite mirno okolje 

Osnovni smisel meditacije je, da se umirite in izpraznite svojo glavo vseh stresnih misli. Zato izključite pralni ali pomivalni stroj in poskrbite, da vas med meditacijo ne bo nihče motil. Najbolje je, da se meditacije lotite zelo zgodaj zjutraj, takrat ko v hiši ni še nihče buden. Tako se boste tudi navadili vstajati bolj zgodaj, kar bo pozitivno vplivalo na vaš dan in samopodobo. Po opravljeni meditaciji se boste lažje spopadli z vsemi vsakodnevnimi opravki in skrbmi.

2. Pazite na pravo držo 

Med meditacijo morate preživeti veliko časa v isti pozi, zato je pomembno, da je ta pravilna in ne škoduje vaši hrbtenici. Vzravnana drža je zelo pomembna. Če vam uspe ohranjati dobro pozo med meditacijo, ste dosegli že veliko, saj bo za vas v prihodnosti precej lažje ohranjati vzravnano držo tudi v vsakodnevnem življenju. Vaša hrbtenica naj bo tako vedno vzravnana, ramena potisnjena nazaj, kolena pa naj bodo pod kolki (pri tem si lahko pomagate tako, da sedite na posebni meditacijski blazini), saj boste tako preprečili zoprni občutek mravljincev v nogah zaradi nabiranja krvi.

3. Naj meditacija postane rutina

Če ste novi na tem področju, je seveda razumljivo, da se vam bo na začetku zdelo zelo težko vztrajati pri meditaciji vsak dan. Pa vendar bo meditacija imela dolgoročne učinke na vaše dobro počutje samo v primeru, če se je ne boste lotevali le priložnostno. Naj meditacija postane dobra navada, s katero boste zamenjali katero izmed svojih slabših navad, npr. pitje jutranje črne kave z veliko belega sladkorja.

Pri vključevanju meditacije v svojo rutino bo precej pomagalo, če boste vsak dan meditirali ob isti uri, saj boste tako vzpostavili red, ki vam bo pomagal ohranjati navado. Seveda je življenje nepredvidljivo in včasih se vam bo zgodilo, da v svoj urnik ne boste mogli stisniti meditacije ob predvidenem času. V takšnem primeru nikar ne obupujte; to ne pomeni, da ne morete naslednji dan spet nadaljevati v istem ritmu in znova začeti meditirati ob isti uri kot prej. Včasih boste pač spustili meditacijo zaradi neodložljivih okoliščin, npr. bolezni ali pa nujnega opravka, vendar to sploh ni težava, dokler boste ohranili svojo motivacijo, zaradi katere ste sploh začeli meditirati na prvem mestu.

4. Meditacija je slog življenja

Mnogo ljudi se loti meditacije, ker želijo izboljšati splošno kvaliteto svojega življenja ter telesnega in duševnega počutja. Vendar se to ne more zgoditi, če dan za dnem jeste mastne zrezke, bel kruh in majonezo. Če se želite lotiti meditacije, to pomeni, da ste pripravljeni vlagati vase, v svoje telo in dobro počutje – zato se nikar ne prehranjujte s hitro prehrano, polno transmaščob, ampak raje posezite po doma pripravljenih zelenjavnih in sadnih solatah. Pri tem ne gre za dieto v smislu izgubljanja teže ali pridobivanja mišične mase – gre se le za to, da v svoje telo vnašate samo snovi, ki so za vas koristne namesto škodljive. Vaše telo potrebuje mnoge vitamine in minerale, ki sodelujejo v različnih vitalnih procesih v vašem telesu, in pomanjkanje nujno potrebnih hranil vsekakor negativno vpliva na vaše splošno počutje.

Na primer, če v vašem telesu ni dovolj antioksidantov, ki jih najlažje dobimo iz čim manj procesiranega sadja in zelenjave, se bodo namnožili prosti radikali, ki lahko poškodujejo celice; skrajna posledica te reakcije je nastop oksidativnega stresa. Ta lahko povzroči globoke spremembe tudi na človekovi možganski in kognitivni funkciji, saj lahko poškoduje posameznikov centralno-živčni sistem.

5. Kako poskrbeti za dobro počutje v svojem telesu?

Če želite ohranjati svoje telo v vrhunski formi, najprej poskusite izločiti slabe navade, kot so kajenje, pretirano pitje kave in prehranjevanje s hitro prehrano. Spremembe je v svoj življenjski slog težko vključiti kar čez noč, zato se vam bolj splača, da jih v svoj vsakdanjik vgrajujete postopoma. Pri opustitvi nezdravih navad pomaga, če jih nadomestite z zdravju bolj prijaznimi. Na primer, vsi se radi prehranjujemo s slastnimi prigrizki, vendar so ti lahko tudi zdravi. Poskusite zamenjati čips z oreščki ter sladoled s slastnimi sveže pripravljenimi hladnimi sadnimi smutiji, ki bodo vaše telo napolnili z vitamini, minerali in antioksidanti. Posvečajte pozornost hrani, ki jo vnašate v svoje telo, saj so od nje odvisni tako stopnja energije, ki jo posedujete dnevno, kot tudi dobro počutje in zdravje vašega telesa.

6. Izberite primerno glasbo 

Nekateri ljudje radi meditirajo v tišini, vendar to ne velja za vse. Na internetu lahko najdete veliko primerne glasbe, ki bo umirila vaše misli in vas pripravila na začetek dneva. Najbolje je meditirati kar zjutraj, saj se boste tako umirili in se lažje pripravili na vse stresne aktivnosti, ki vas čakajo do večera.

Izberite glasbo, ki umiri in upočasni vaše misli. Nikakor ne morete meditirati na glasbo z besedilom, saj bodo vaši možgani tako sledili besedam in se ukvarjali s pomenom. Izberite glasbo, namenjeno za meditacijo, tudi če sicer poslušate drugačen žanr.

7. Odložite vse skrbi 

Če želite, da je meditacija uspešna, se morate med procesom posvetiti samo sebi in odložiti vse opravke, ki vas čakajo kasneje isti dan. Obstaja razlika med meditiranjem in sedenjem v nepremičnem položaju; slednje ne bo imelo enakih rezultatov kot poglobljena meditacija, katere glavno bistvo je v izpraznitvi in očiščenju uma.

8. Meditirajte v skupini

Mnogi ljudje radi meditirajo v skupini pod vodstvom izkušenega mentorja oz. mentorice, ki lahko precej olajša proces za nekoga, ki je na področju meditacije še nov. Vsekakor pa lahko meditirate tudi sami doma, pomembno je le, da imate pod sabo vedno dobro in udobno podlago in okrog sebe mirno okolje.

Meditacija: kako umiriti svoje misli
1 od 3
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.