• 22.79C Novo mesto
  • 10:31
  • Sob, 04.07.2020

Presenetljiva dejstva, ki jih o H&M niste vedeli

Modna industrija je v razcvetu, saj trgovci v rekordnem času izdajajo nove kreacije in zdi se, da je H&M v ospredju tega gibanja. Skoraj vsakdo ima vsaj en kos oblačila H&M ali je vsaj stopil v eno od H&M trgovin, predvsem zato, ker H&M lahko ponudi zelo široko paleto oblačil in dodatkov po zelo nizki ceni.

A ne glede na to, koliko H&M oblačil je v vaši omari ali v predalih, verjetno obstaja nekaj stvari, ki jih o podjetju ne veste. Preberite si nekaj presenetljivih dejstev, ki vas bodo spodbudila v premislek, ko boste naslednjič nakupovali v H&M trgovini.

H&M izvira iz lovske in ribiške trgovine

Leta 1946 Erling Persson na Švedskem odpre žensko trgovino z oblačili, imenovano Hennes, kar je švedska beseda za »njeno«. Približno dve leti pozneje je Persson kupil trgovino z lovskimi oblačili in dodatki za ribolov, imenovano Mauritz Widforss. Ko je to znamko združil s Hennesom, je trgovina začela prodajati ženska in moška oblačila. Nova trgovina se je imenovala Hennes in Mauritz – bolj znana kot H&M.

H&M

H&M

Po vsem svetu je na tisoče H&M trgovin

Danes se je skupina H&M razširila na vse konce sveta s 4.743 prodajalnami v več kot 50 državah. Kljub zagonu na Švedskem imajo ZDA največ trgovin – 543. Vendar je blagovna znamka prisotna v vseh delih sveta, vključno z lokacijami na Cipru, Makau, Tasmaniji in Islandiji.

Vsakič, ko se odpre nova lokacija trgovine, zaposleni izvajajo koreografski ples

Tradicija podjetja je, da novi zaposleni praznujejo odprtje nove trgovine z izvedbo koreografiranega plesa pred strankami in mediji. Običajno je prisoten DJ. Ko se je v Avstraliji leta 2015 odprla ena izmed večjih H&M trgovin, je več kot sto zaposlenih odplesalo živahno koreografijo za čakajoče kupce.

H&M

H&M

H&M v dveh tednih predstavi nov izdelek

Za nekatere prodajalce, kot je The Gap, traja do šest mesecev, da oblikujejo in izdelujejo nove sloge, za H&M pa traja le dva tedna. Na sedežu podjetja v Stockholmu H&M zaposluje oblikovalce, ki skrbijo za modne trende in jih nato oživijo v novih izdelkih. Dobavitelji po vsem svetu pomagajo izdelek potisniti v prodajalne v manj kot mesecu dni. To verjetno pojasnjuje, zakaj vidite nova oblačila vsakič, ko stopite v H&M trgovino.

Stranke lahko v kateri koli H&M trgovini, odložijo rabljena oblačila

Da bi zmanjšali količino odpadkov in zaščitili blagovno znamko do okolja, je podjetje leta 2013 predstavilo pobudo za zbiranje oblačil. Stranke lahko v kateri koli trgovini H&M po vsem svetu odložijo vsa oblačila katere koli blagovne znamke. Zaposleni v trgovini se bodo odločili, ali je oblačilo mogoče prodati kot rabljena oblačila, predelati v druge izdelke ali spremeniti v drug tekstil. Če donirate rabljena oblačila, dobite 15 % popusta za nakup v H&M trgovini.

H&M je lastnik številnih drugih trgovin in blagovnih znamk

Kljub temu, da je znan po svoji cenovno ugodni ponudbi, je H&M lastnik tudi blagovne znamke COS, ki prodaja izdelke višjega cenovnega razreda. COS pomeni Collection of Style. H&M ima v lasti tudi druge blagovne znamke, kot so Weekday, H&M Home in Arket.

Večina ljudi v upravnem odboru H&M so ženske

V času, ko se ženske še naprej borijo za vodilne vloge v poslovanju in zunaj njega, je tolažljivo vedeti, da so v večini upravnih odborov H&M ženske. V resnici je sedem od 11 članov odbora ženskega spola. Kljub moškemu na položaju izvršnega direktorja, lahko upravni odbor žensk revidira finančne dogodke in druga vprašanja, ki se pojavijo.

H&M

H&M

Blagovna znamka je bila obtožena prodaje oblačil, ki niso značilna za kulturo

Kljub temu, da poskušajo pomagati okolju in ohraniti pozitivno blagovno znamko, je treba omeniti, da je podjetje v preteklih letih doživelo obtožbe in škandale. Nedavno je podjetje objavilo oglas afroameriškega fanta, ki je nosil pulover, na katerem je pisalo »Najboljša opica v džungli«.

Na internetu so se pojavile kritike, ki so H&M imenovale za rasistično in brezčutno. H&M je se opravičil za oglas.

»Ta incident je po naravi naključen, vendar to ne pomeni, da ga ne jemljemo skrajno resno ali ne razumemo vznemirjenja in nelagodja, ki ga je povzročil,” je takrat povedal H&M predstavnik. »Ukinili smo oglas in zadevno oblačilo odstranili iz prodaje. Reciklirali ga bomo. Zdaj bomo storili vse, kar je v naši moči, da se to v prihodnosti ne ponovi.«

Družba H&M se je v preteklosti soočila tudi s spori o dodelitvi sredstev za kulturo in leta 2013 odstranila lažno pernato pokrivalo iz ameriških in kanadskih trgovin, potem ko so domorodci nagovorili prodajalca.

Leta 2018 je blagovna znamka objavila, da je najela »globalnega voditelja za raznolikost in vključenost«.

H&M se je soočil tudi s polemiko glede tovarniških pogojev

Kljub temu, da je družba leta 2013 dejala, da je bil cilj tovarniškim delavcem po vsem svetu podeliti plačo, se družba H&M še vedno spopada z obtožbami glede plač in tovarniških pogojev svojih dobaviteljev.

Leta 2016 so bila na primer objavljena poročila, da so v tovarnah v Kambodži, ki izdelujejo poletno kolekcijo za Beyonce, grozljive razmere za delo. Soočili so se tudi s kritikami zaradi delovnih razmer pri dobaviteljih v Bangladešu.

H&M ima zdaj posebno spletno stran, namenjeno obravnavi tovarniških pogojev dobavitelja

»Skupina H&M nima lastnih tovarn – naše izdelke izdelujejo neodvisni dobavitelji, pogosto v državah v razvoju,« se glasi uvodni odstavek. »Poslovanje bi bilo nemogoče, če ne bi prevzeli odgovornosti za ljudi, ki delajo za naše dobavitelje. Do vseh bi morali ravnati spoštljivo in dobavitelji svojim delavcem ponuditi poštene plače in dobre delovne pogoje«.

Avtor: M.V.

Vir slik: H&M