• 18.71C Novo mesto
  • 12:45
  • Sre, 08.04.2020

Od diamantov do zajtrka pri Tiffany

Tiffany je ameriška trgovina z luksuznim nakitom in podobnim. Pravzaprav je podjetje Tiffany poznano tudi po marsičem drugem. Poleg tega da, prodaja nakit, srebro, porcelan, dišave, ure, modne dodatke in usnjene izdelke, je tako rekoč že ime Tiffany sinonim za dober okus in prestiž. Podjetje Tiffany deluje v Ameriki, Aziji, Tihem oceanu, na Japonskem, v Združenih emiratih in v Evropi. Ima več kot 93 trgovin po vsem svetu in je zelo uspešno podjetje, ki ima ogromne številke glede prodaje. Človeka, ki sta ustanovila mogočno podjetje Tiffany sta bila Charles Lewis Tiffany in njegov kompanjon John B. Young daljnega leta 1837.

Večni Tiffany diamanti

Glavni produkt, ki je prepoznavni znak pri Tiffany so vsekakor diamanti. Tiffanyjev gemolog George Frederick Kunz je bil tisti, ki je priredil sprejemanje metričnega karata kot utečene mere standarda za dragulje. Pri Tiffany pa ponujajo tudi barvne drage kamne. Med favoriti so Morganit in Kunzit. V poznih osemdesetih letih se je podjetje lotilo tudi linije parfumskih izdelkov. Leta 1987 je bil predstavljen cvetlični parfum za ženske, dve leti kasneje pa še Tiffany parfum za moške. Med drugim se ga se ga poslužujejo tudi slavne Hollywoodske zvezde, športniki in mnogi drugi znani ljudje. Nič čudnega ni, da se želijo mnogi do Tiffany izdekov dokopati na bolj »denarnici prijazen način«. Slavni nakit je dobrodošlo darilo za marsikoga, toda poleg imena in kakovosti, pa je za prestižni nakit potrebno odšteti kar nekaj denarcev. V primeru, da se Tiffany izdelki kupujejo na spletu, je potrebno biti pozoren tudi na morebitne prevare. Na uradni spletni strani Tiffany imajo visoke cene in marsikdo se poda na lov za izdelki kar na različne outlet variante. Tovrstne različice so neprimerljivo bolj poceni, toda na voljo ni nobenih podatkov o podjetjih, ki jih prodajajo, registrirane domene pa kažejo na Kitajsko in podobno. Nakupe na tovrstnih spletnih straneh se odsvetuje, saj prodajajo ponaredke, v najslabšem primeru pa boste ob denar in niti s ponaredkom v žepu.

Tiffany

Tiffany

Kultni film: Zajtrk pri Tiffanyju

Tiffany pa nima burne in slavne zgodovine le v zvezi z nakitom, dragimi urami in prestižnimi modnimi dodatki, temveč je zaslovel tudi po filmu Zajtrk pri Tiffanyju (Breakfast at Tiffany’s). Film Zajtrk pri Tiffanyju je leta 1961 sicer režiral Blake Edwards po zgodbi, ki jo je napisal ameriški pisatelj Truman Capote. Zgodba se dogaja v New Yorku okoli leta 1960. Prejel je tudi oskarja za najboljšo glasbo in pesem z naslovom Moon River. Zgodba, ki jo prikazuje film Zajtrk pri Tiffanyju, se dogaja na Manhattanu v zadnjem delu 2. svetovne vojne. Glavni junak v filmu je mladi, samotarski in revni pisatelj, ki ga v vrtinec koketiranja, vročih zabav in visoke družbe popelje očarljivka z imenom Holly Golightly, ki jo v filmu igra Audrey Hepburn. Glavna protagonista v filmu prikazujeta popolna nasprotja. Medtem, ko je Holly predrzna spogledljivka, ki obožuje zabave, drage obleke in nakit, medtem, ko je pisatelj samotarski in vase zaprt ter brez prebite pare. Holly si v filmu za svoj glavni cilj izbere zapeljati bogatega in vplivnega moškega, toda pri tem ne gre povsem gladko. Še preden se dobro zaveda, se zaplete v sumljive mafijske posle in na napačni strani zakona. Toda film se ob vseh pripetljajih vseeno konča s srečnim in romantičnim koncem.

Tiffany

Tiffany

Zajtrk pri Tiffanyju si lahko privoščite tudi v resničnosti

Zajtrk pri Tiffanyju pa si lahko privoščite tudi v resničnem življenju. Romantično komedijo so pred nekaj leti pri eni najbolj prepoznanih prodajaln draguljev po svetu iz filma prenesli v resničnost, saj je podjetje Tiffany v New Yorku na peti aveniji namreč odprla kavarnico v kateri si gostje lahko privoščijo zajtrk. Kavarna se imenuje Blue Box in se nahaja v četrtem nadstropju prodajalne Tiffany. Opremljena je v prestižnem slogu, v turkiznem odtenku, ki je posebna značilnost, ki jo imajo tudi škatlice v katerih se prodaja nakit Tiffany. Za zajtrk je potrebno odšteti povprečno okoli 25 evrov. Jedilnik pa sestavlja klasični ameriški zajtrk, ki je postrežen z lokalnimi sestavinami. Poleg klasičnega jedilnika, pa si lahko gostje izberejo tudi druge jedi. V kavarni pa ne strežejo le zajtrka, temveč tudi kosila.  To je med drugim zagotovo tudi dobra poslovna ideja, ki poleg tega, da obudi čase famoznega filma in filmske navdušence in turiste, ki obiščejo Peto avenijo navduši, ko se mudijo v draguljarni Tiffany ali pa pojedo obrok v restavraciji. Vse od nakita do filma tako rekoč »ubije dve muhi na en mah«. Kdor zna, ta zna in v podjetju Tiffany imajo definitivno dobro poslovno žilico in vizijo. Dragulji, ure, ostali nakit, dišave in druge modne stvari, ki jih obožujejo ljudje po svetu ali pa zgolj film Zajtrk pri Tiffanyju, Tiffany je resnično poskrbel za to, da ima to ime poleg krasnih izdelkov in vsega zgoraj naštetega tudi izjemno tradicijo ter dobro ime.

 Avtor: M.S.

Fotografije: Pixabay