• 10.79C Novo mesto
  • 01:18
  • Pon, 18.11.2019

Nasveti pri nakupu letnih pnevmatik

 

Bliža se spomlad in s tem je že prišel tudi uradni datum (15. 3.)  za zamenjavo zimskih pnevmatik z letnimi. Zakon sicer ne predpisuje obvezne uporabe letnih pnevmatik, a sestava zimske gume, je prilagojena zimskim razmeram, letna pa poletnim. Zato se zimska pnevmatika izkaže za slabšo v vročih mesecih, poveča pa se tudi njena obraba.

Kaj moramo upoštevati ob nakupu novih pnevmatik?

Ob nakupu novih pnevmatik moramo biti pozorni na ustrezno dimenzijo, hitrostni razred in nosilnost pnevmatike. Vsi morajo ustrezati predpisom, ki jih je podal proizvajalec vozila in so navedeni v homologacijskem kartončku (izjavi o ustreznosti). Pomembna je tudi starost pnevmatike, saj se lastnNasveti ob nakupu letnih gum-avto moto-foto1osti s starostjo slabšajo.

Datum izdelave lahko ugotovimo z oznako DOT na bočnici pnevmatike, ki je sestavljena iz štirih številk – številka 0714 tako pomeni, da je bila pnevmatika izdelana v 7. tednu leta 2014. Kakorkoli že, kupcem se svetuje, da pnevmatike preverijo in ugotovijo, ali morda kažejo kakršnekoli znake preperevanja (sivo-rjavkasta barva, drobne razpoke, neobičajno trda guma …).

Kolikšna je minimalna dovoljena globina profila pnevmatike?

Glede profilov pnevmatik je zakonsko določeno, da je za letne gume minimalni dovoljeni profil 1,6 mm, za zimske gume pa 3,0 mm. Če imate katerekoli gume z manj profila, jih ne smete več uporabljati in si morate priskrbeti nove, saj so poleg varnosti, ki je zelo majhna pri izrabljenih gumah, kazni zelo velike.

 

Kako je s starostjo pnevmatike?

Tako kot vse ostale zadeve imajo tudi gume svojo življenjsko dobo. Torej jih ne moremo uporabljati v nedogled. Kdaj naj bi jih zamenjali? Seveda vsi najprej pomislimo na profil gume, ki je zakonsko določen. Poleg profila pa je zelo pomembna starost pnevmatike. Starost oz. datum izdelave je odtisnjen na vsaki pnevmatiki posebej, tako da lahko to posebej preverimo za vsako gumo. Vsaka guma ima oznako, ki predstavlja datum izdelave. Vzemimo primer  DOT0310: 03 pomeni, da je bila pnevmatika izdelana 03 teden v letu 2010. Ko kupujemo pnevmatike bodimo pozorni, da le-te niso stare več kot leto ali največ dve. Gume s starostjo izgubljajo svoje lastnosti, ki pa so bistvene za varnost v prometu. Priporočljivo je, da bi gume starejše od 4 let zamenjali z novimi, saj je prav varnost tista, ki je na prvem mestu.

Nasveti ob nakupu letnih gum-avto moto-foto2

Kako izberemo ustrezno pnevmatiko?

Potrošniki se pri izbiri pnevmatik odločamo glede na svoj način vožnje in žal tudi glede na zmožnosti svoje denarnice. V pomoč so nam lahko testi pnevmatik,. Teste za slovenske potrošnike pripravljata Avto-moto zveza Slovenije v sodelovanju z evropskimi avtoklubi in Zveza potrošnikov Slovenije.

Vseeno pa nekateri potrošniki še vedno veliko težo dajejo mnenju znancev in osebnim izkušnjam. S tem ni nič narobe, vendar velja opozoriti, da tovrstne izkušnje pogosto pomenijo prevelik poudarek na napačnih lastnostih ali pa izkušnje same temeljijo na preveč pristranskih ocenah.

Potrebno si je vzeti nekaj časa in primerjati rezultate različnih preizkusov, tudi tistih iz preteklih let in se nato o nakupu še dodatno posvetovati pri specializiranih prodajalcih. Za takšno pomoč se lahko obrnete na svojega vulkanizerja.

Vzdrževanje pnevmatik

Zelo pomembno je redno preverjanje tlaka v pnevmatikah. Svetujemo, da to storite vsaj enkrat mesečno z natančnim merilnikom. Prenizek ali previsok tlak lahko povzroči pregrevanje, prekomerno obrabo in povrh vsega povečano porabo goriva. Tlak se vedno preverja pri hladnih pnevmatikah, torej ne takoj po daljši vožnji. Če zaznate močan padec tlaka, lahko posumite na poškodbo pnevmatike ali platišča, končno oceno pa naj poda strokovno usposobljen vulkanizer. Podatki o ustreznih tlakih so običajno navedeni na voznikovih vratih, na šasiji, na notranji strani pokrova za gorivo oz. v navodilih za uporabo vašega vozila.

Spremljati je treba tudi tekalno površino pnevmatike, saj ta predstavlja edini stik med vozilom in cesto. Globino lahko preverjamo z ustreznim merilcem ali pa s pomočjo oznak na pnevmatiki, ne preverjamo pa le globine, temveč tudi neenakomerno obrabo. Neenakomerna obraba lahko kaže na neustrezen tlak v pnevmatiki ali pa na neuravnano podvozje. Za odpravo slednje napake obiščite strokovno delavnico, ki opravlja test in nastavitev geometrije podvozja, po domače optiko podvozja.

Izbira pnevmatike je odvisna od vašega stila vožnje, razdalje, ki jo dnevno prevozite in seveda od vozila, ki ga vozite. Najbolje je, da odločitev prepustite strokovnjakom. Seveda je najbolje izbrati najboljšo kombinacijo med ceno in kvaliteto.

Povzela. P. U., foto: sava-gume