• 13.54C Novo mesto
  • 18:53
  • Sob, 24.10.2020

Pet nasvetov, s pomočjo katerih se bodo vaši otroci lažje spopadli s pandemijo

Starši morajo biti otrokom v teh težkih časih v vzor, zato morajo slediti zdravi rutini spanja, jesti zdravo hrano, se izogibati alkoholu in kofeinu ter biti čim bolj aktivni, da se njihovi otroci od njih lahko naučijo tovrstnih zdravih vrlin.

Ko je pandemija koronavirusa prizadela svet, so milijarde otrok po vsem svetu nenadoma poslali domov iz šole. S tem dejanjem so otroci odrezani od prijateljev in bližnjih ter umaknjeni od vsakodnevnih dejavnosti. Zdaj, ko se je začelo novo šolsko leto, se otroci soočajo z “novo normalo”, ki je zanje lahko zelo stresno in nenavadno. Da bodo vaši otroci lažje začeli novo šolsko leto in s ponedeljkom obvezno v šolah nosili maske, upoštevajte naslednjih pet nasvetov:

1. Redno preverjajte, kaj se jim zdi, da se s koronavirusom dogaja

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Pogovor z otrokom o tem, kaj ve (ali verjame, da ve) o pandemiji, je ključni prvi korak k razumevanju, kje je čustveno. Ali slišijo stvari, ki jih prestrašijo in niso resnične? Ali slišijo stvari, ki jih prestrašijo, ker so resnične? In kako lahko to rešite?

Če vaš otrok reče ali vpraša nekaj, na kar nimate odgovora ali pa odgovor ne obstaja, bodite iskreni. Povejte jim, da boste točne informacije iskali skupaj in jim zagotovite, da se s tem ne soočajo sami. Starši naj bodo pozorni tudi na kakršne koli fizične, čustvene ali socialne spremembe, ki jih opazijo pri svojih otrocih.

Značilne stvari, ki jih je treba iskati, so znatno povečanje telesne mase ali izguba teže, ki ni povezana z normalnim razvojem, zavračanje dolgoletnih prijateljev, znaten družbeni umik.

2. Pomagajte jim prepoznati svoja čustva

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Čustvena inteligenca je naučena veščina, ki temelji na človekovi sposobnosti prepoznavanja občutkov. Starši lahko pri tem pomagajo svojim otrokom. To lahko začnete vaditi, tudi če so otroci majhni. Igra, rdeča za jezo, modra za žalost, zelena za mir in rumena za srečo.

 

3. Vzpostavite odnos zaupanja z učitelji

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Enostaven način, kako otroka čustveno podpreti, je, da mu pomagate, da se počuti varnega in povezanega s svojo šolsko skupnostjo. Obrnite se na otrokovega učitelja in predstavite sebe in svojo družino. Delite družinske zgodbe, vrednote, življenjsko situacijo vaše družine te jeseni, otrokove občutke glede vrnitve v šolo. Letos je bolj kot kdaj koli prej pomembna odprta komunikacija z učitelji vašega otroka.

4. Z njimi se družite vsaj pet minut na dan

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Starši včasih sovražijo ta nasvet, ker si na koncu dolgega, napornega dne mnogi starši želijo samo v posteljo. Toda vsakodnevno preživljanje petih minut z otroki jim bo veliko pomenilo. Naredite nekaj, kar si otrok želi, samo ne vključujte računalnika ali mobilnega telefona. Poskusite se z njimi povezati.

 

 

5. Spomnite jih na stvari, ki jih lahko nadzirajo

Foto: Pexels

Foto: Pexels

Mnogi otroci se spopadajo s številnimi težavami in vsi imajo veliko vprašanj glede tega. Ne vedo, kdaj se bodo šola in vse druge stvari normalizirale, ne vedo, kdaj bodo lahko videli babico in dedka in podobno. Starši lahko pomagajo tako, da jih usmerijo na tisto, kar lahko trenutno nadzirajo. Nadzirate lahko stvari, kot sta umivanje rok in nošenje maske.

Starši morajo biti otrokom vzor v teh težkih časih, zato morajo slediti zdravi rutini spanja, jesti zdravo hrano, se izogibati alkoholu in kofeinu ter biti čim bolj aktivni predvsem zunaj, da se njihovi otroci lahko od njih učijo. Priporočljivo je tudi vzdrževati prijateljstva. Če to ni mogoče v živo, potem v spletu, kolikor je mogoče.

Na koncu se ne gre pretvarjati, da je vse v redu. Gre za to, da svoja čustva usmerite v nekaj novega ter za poskus otroku pokazati, kako se živi v negotovosti. Pokažite jim, da je bolje kot živeti v strahu to, da ta čas in situacijo izkoristite na najboljši možen način.

Pripravila: N.P., Foto: Pexels