• 8.65C Novo mesto
  • 10:05
  • Tor, 19.11.2019

Podočnjaki: kako do bolj svežega videza

Podočnjaki so pogosta težava, ki na dnevni ravni prizadene mnoge izmed nas. Težava z njimi je, da bomo zaradi njih vedno videti bolj utrujeni, izčrpani in pod stresom, kar ni dober videz. Obstaja precej preprostih in naravnih trikov, kako zmagati v borbi s podočnjaki. Najboljše je, da imate pripomočke po vsej verjetnosti v svoji domači omarici. Ne pustite, da vam podočnjaki pokvarijo videz, in uvedite te preproste protiukrepe v svojo vsakodnevno rutino že danes!

Kako nastanejo podočnjaki?

Obstaja precej razlogov, zakaj nastanejo podočnjaki. Seveda, najbolj očiten je utrujenost zaradi pomanjkanja spanja. Težava nastopi, če so podočnjaki ponavljajoča težava, s katero se morate soočiti vsako jutro, ko se pogledate v ogledalo. V tem primeru je morda čas, da začnete v svojo vsakodnevno rutino vnašati korenite spremembe življenjskega sloga, sploh če ste genetsko nagnjeni k nastajanju podočnjakov. V nekaterih primerih lahko k nastanku podočnjakov pripomorejo celo alergije.

Kadar morajo podočnjaki stran po hitrem postopku

Predstavljajte si, da imate zjutraj pod očmi velike temne kroge, popoldne pa pomemben sestanek. Ker vsi vemo, kako pomembno je, da smo v poslovnem svetu videti spočiti, elegantni in urejeni, se želite podočnjakov znebiti po hitrem postopku. Kaj lahko storite?

  1. Pijte veliko vode. Pomanjkanje vode lahko prav tako pripomore k nastanku in obstoju podočnjakov.
  2. Položite na zaprte veke mrzle obkladke in počakajte, dokler se ne segrejejo zaradi toplote kože.

Podočnjaki ne marajo …

  1. zelenega čaja 

Ta bo spodbudil pretok krvi in pomagal pri hitrejšem odpravljanju podočnjakov. Dobra stran tega postopka je, da lahko obenem uživate v skodelici zelenega čaja, ki je poln antioksidantov in tako krepi vaš imunski sistem!

Pustite zeleni čaj v skodelici vrele vode približno 5 minut. Medtem ko pijete čaj, lahko položite 2 uporabljeni vrečki čaja v hladilnik; prepričajte se, da iz njih ne bo kapljal odvečen čaj. Po cca. četrt ure so uporabljene vrečke čaja pripravljene na uporabo in jih lahko vzamete iz hladilnika. Previdno jih položite na zaprte veke in pustite na njih vsaj četrt ure.

2. kumaric

Zagotovo ste že videli plakate ali reklame za savne, v katerih modeli uživajo v savni s kumaričnimi obkladki na vekah. To ni iz trte izvita parksa; mrzle kumarice lahko dejansko pomagajo.

3. mraza

Vrečka zmrznjene zelenjave lahko naredi čudeže v procesu odpravljanja podočnjakov.

Podočnjaki in spanec

Dober spanec je seveda osnovni predpogoj, če si ne želimo imeti temnih krogov pod očmi. Načeloma potrebujemo na noč vsaj osem ur spanca, ali pa vsaj sedem, in tega pravila se splača spomniti, preden si pred spanjem želimo pogledati “samo še eno” epizodo svoje najljubše serije. Če imate težave s spancem in se zvečer nemirno obračate v postelji, je to morda posledica vaših navad pred spanjem. Česa se splača izogibati?

  1. Film pred spanjem ni vedno dobra ideja

Veliko ljudi se pred spanjem rado sprosti z gledanjem serije ali pa filma, vendar lahko strmenje v zaslon in izpostavljenost svetlobi iz ekrana (enako velja tudi za mobilni telefon) zmanjša vašo zmožnost, da bi zaspali hitro.

2. Raje poskusite pred spanjem brati knjigo

Branje je aktivnost, na katero v modernem svetu vse preradi pozabljamo, in to je resnična škoda. Branje pred spanjem – če ne berete ravno Da Vincijeve šifre ali kakšne druge napete uspešnice, kjer se vsako poglavje konča na prelomni točki – vas bo umirilo in pripravilo na spanje. Prav za vsakogar obstaja dobra knjiga, in branje pred spanjem lahko izjemno izboljša kvaliteto življenja. Udobno se namestite v postelji in poskrbite, da boste imeli dovolj svetlobe, in po kakšne pol ure se vam bo začelo že krepko zehati.

3. Izogibajte se kave popoldne 

Tudi če pijete kavo ob dveh ali treh popoldne, lahko to vpliva na vaš spanec. Če imate navado piti kavo, jo raje pijte zjutraj. Še boljša ideja je, če jutranjo kavo zamenjate za sveže iztisnjen sadni sok, npr. pomarančni. Ta vas bo oskrbel z vitamini in energijo in vas prav tako pripravil na dan. Na sploh je dobro, če vam pitje smutijev in sveže iztisnjenih sadnih sokov preide v navado, saj jih lahko pijete ob katerikoli uri, pa vaš spanec ne bo trpel.

4. Poskusite hoditi v posteljo vsak dan ob isti uri 

To bo na začetku morda težko, vendar vam bo na dolgi rok izjemno koristilo. Če vam uspe vzpostaviti redno rutino, boste hitro opazili, kako vas bo vsak dan začelo zmanjkovati ob isti uri.

5. Pred spanjem se izogibajte pitju pijač, ki vsebujejo alkohol 

Če vas podočnjaki motijo, si pred spanjem raje ne privoščite alkoholne pijače. Kozarec vašega najljubšega vina pred spanjem lahko pomeni težave s spancem uro kasneje, zato se mu zvečer raje izogibajte.

6. Večerja naj bo lahka 

Saj veste, kaj pravijo: zajtrk je najpomembnejši obrok dneva. Če si želite kvalitetnega spanca, je pomembno tudi, da prevetrite svoje prehranjevalne navade – morda se težava skriva v njih. Zjutraj si privoščite obilen in zdrav zajtrk, poln vitaminov in mineralov, ter ne pozabite na uravnoteženo in zdravo kosilo. Večerja naj bo bolj lahka; lahko si npr. privoščite okusno gosto zelenjavno juho, ki ne zahteva dolgotrajne priprave. Izogibajte se grizljanju čokoladic, čipsa in drugih poslastic pred spanjem, saj se boste zaradi njih težje umirili.

7. V telovadnico se raje napotite zjutraj kot zvečer

Nekateri ljudje radi hodijo v fitnes zgodaj zjutraj, spet drugi prisegajo na obnovo energije po napornem delovniku z naporno vadbo. Če si želite mirnega spanca, je bolje, da se v fitnes odpravite zjutraj; zvečer vas bo telovadba naredila preveč polne energije in tako se boste v postelji težko umirili.

Načeloma so podočnjaki v večini primerov znak, da so v vašem vsakodnevnem življenjskem ritmu navade, ki bi se jih resnično splačalo spremeniti. Ne gre le za estetsko težavo, ampak znak, da sebi in svojemu zdravju ne posvečate dovolj pozornosti. Razmislite, kaj bi lahko bilo vzrok vaših težav s podočnjaki. Ali imate premalo spanja? Ali ste v službi po stresom in pogosto nosite delo domov, kjer pred zaslonom delate pozno v noč med grizljanjem hitre hrane? Ali pijete več skodelic kave na dan, pogosto tudi popoldne? Ali si pred spanjem pogosto privoščite kozarec vina ali pivo s prijatelji? Obstaja veliko malih navad, ki jih lahko spremenite, in če si želite odpraviti podočnjake ter izboljšati svoj spanec in splošno počutje, lahko začnete že danes.

A. K. 

Vir fotografij: Unsplash

Podočnjaki: kako do bolj svežega videza
1 od 4
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.