• C Novo mesto
  • 22:42
  • Čet, 05.08.2021

Postanite samozavestni: 9 korakov, s katerimi lahko začnete že danes

Ko ste se danes zjutraj pogledali v ogledalo, ste bili popolnoma prepričani vase in v svoje sposobnosti? Se v svoji koži počutite zadovoljni? Ali ste ponosni nase, svoje znanje in zmožnosti? Samozavest ni odvisna od zunanjih dejavnikov, ampak nas samih. Kako izboljšati svojo samopodobo in pridobiti samozavest, ki vam bo pomagala do željenih ciljev?

1. Vlagajte v znanje

Eden izmed razlogov, zakaj se pogosto počutimo nesamozavestni, je, da se ne počutimo prepričani v svoje sposobnosti in znanje. Če vas je pogosto strah izraziti svoje mnenje, ker imate občutek, da o določeni temi preprosto “ne veste dovolj“, je to odličen trenutek, da začnete investirati v svoje znanje, pa naj bo to z določenega področja ali pa splošne narave. Internet je poln popolnoma zastonj virov informacij, in vedno imate priložnost, da se naučite kaj novega. Med malico si lahko pogledate 5-minuten video o izvoru demokracije, Sokratu, ali pa aktualnih političnih situacijah v državah, ki niso naše neposredne sosede. Včasih se nam zdi “pa zakaj bi se učil o tem, saj mi nikoli ne bo koristilo“, pa vendar boste opazili, kako se bodo najbolj nenavadne in obskurne informacije začele povezovati med seboj v večjo sliko, in vam prišle na pomoč ob najrazličnejših trenutkih: med debato s prijateljico, med službenim kosilom, v pogovoru s sodelavcem.

Samopodoba je odvisna tudi od tega, kako dobro skrbimo za svoje telo – ne pozabite na redno gibanje in zdravo prehrano.

2. V svoj vsakdan vnesite vsaj nekaj telovadbe

Samozavest nima nobene zveze s tem, kako tesno vam stojijo nove kratke hlače, in kako popolna je vaša pričeska – vendar  pa je po drugi strani precej povezana s tem, kako se počutite v svojem telesu in kako skrbite zanj. Nobenega smisla nima, da se od danes na jutri lotite ekstremnega režima, vendar vam bo nekaj lahke telovadbe poznalo kri po telesu in vas napolnilo z energijo. Na internetu lahko najdete neizmerno število brezplačno dostopnih vsebin, člankov in nasvetov, kako v svoj vsakdan vnesti nekaj gibanja, z natančno razloženimi vajami, položaji in učinki na posamezne mišice. Petnajst minut zjutraj ali pa pred večerno prho vas bo tako napolnilo z energijo in motivacijo za obveznosti, ki vas čakajo tekom dneva.

3. Naučite se reči ne

Včasih imamo težave s postavljanjem mej ljudem in stvarem, saj želimo zadovoljiti želje in potrebe vsakogar. V službi redno ostajamo po poteku delovnega časa, doma odgovarjamo na e-maile, vikende preživljamo v družbi, ki nas ne navdihuje, zvečer pospravljamo nered za celo družino. Pomembno je, da znate reči ne in postaviti jasne meje, koga in kaj si želite v svojem življenju. Naučite se reči ne nenujnim dejavnostim, ki vas ne veselijo, in ne pustite, da bi ljudje vaše usluge, znanje in delo jemali za samoumevne.

Samopodoba je odvisna tudi od ukvarjanja z dejavnostmi, ki vas osrečujejo.

4. Vzemite si čas zase in za svoja zanimanja

V hitrem življenjskem ritmu nam v obilici obveznosti pogosto zmanjka časa zase; tudi potem ko se delovni dan že konča, nas doma še vedno čaka kopica opravil. Sodobni človek mora danes navigirati službo, otroke, družabno življenje, in še kaj, in pomembno je, da prepoznate trenutke, v katerih si lahko vzamete nekaj časa zase, in jih izkoristite. Naučite se reči “to je moj prosti čas, ki ga želim preživeti v skladu s svojimi željami“. Poskusite si npr. rezervirati nekaj časa za vikend, ko nikogar ni doma. Pripravite si svojo najljubšo hrano in počnite, kar vas veseli – pa tudi če je to samo ležanje na kavču in gledanje najljubše serije. Ne pozabite si napolniti baterij, in začetek tedna bo tako lažji. Če imate hobije, jih ne zanemarite – vedno se najde kakšna minuta, ki jo lahko posvetite svojim priljubljenim dejavnostim, in ta minuta vas bo napolnila z energijo za tiste kasnejše ure, v katerih se morate posvetiti obveznostim, ki vas ne veselijo.

5. Ne prelagajte zoprnih obveznosti na jutri

Če veste, da je pred vami neprijetna naloga, se je lotite nemudoma, in je ne prelagajte na kasnejši čas; prelaganje bo imelo negativen učinek na vašo samopodobo, saj se boste počutili, kot da opravilu niste kos in da ste v zaostanku. Raje se naloge lotite nemudoma in si zanjo morebiti vzemite več časa – ko jo boste opravili, se boste počutili sposobni in samozavestni ter pripravljeni na nove izzive.

Samozavest pomeni sprejetje svojih dobrih kot tudi manj izpoplnjenih strani, in nenehno delo na sebi in svojem znanju.

6. Prepoznajte svoje prednosti in slabosti

Zdrava samozavest ne pomeni biti popolnoma zadovoljen z vsemi svojimi stranmi; vsakdo ima kakšno področje, kjer se lahko še izboljša, in življenje je nenehen proces učenja. Zdrava samozavest pomeni, da veste, v čem se zares odlikujete in ste na to ponosni, vendar se po drugi strani zavedate tudi tistih področij, na katerih se lahko še izboljšate, ter aktivno iščete novo znanje in se izpopolnjujete. Zdrava samozavest pomeni tudi, da imate odprt um in ste pripravljeni priznati, da nimate prav vseh informacij na svetu, in ste pripravljeni poslušati tudi druga mnenja in perspektive.

7. Izogibajte se negativnim ljudem

Izogibajte se druženju z ljudmi, ki neprenehoma dajejo negativne komentarje, vas kritizirajo in vas ne spodbujajo pri doseganju vaših ciljev. Izogibajte se tudi ljudi, ki nenehno opravljajo, in svoj prosti čas raje preživljajte med tistimi, ki z vami delijo svoje znanje, ambicije, in sanje.

Če niste prepričani, ali je določena družba res dobra za vas, je koristno, da razmislite o naslednjih vprašanjih:

  1. Ali se po pogovoru s to osebo počutim bolje kot prej?
  2. Ali se s to osebo lahko pogovarjam o različnih temah?
  3. Ali je ta oseba odprta za kritično debato in razmislek?
  4. Me ta oseba podpira pri mojih ciljih in mi daje konstruktivno kritiko?
  5. Ali me ta oseba kritizira na način, ki ni konstruktiven, ampak znižuje mojo samozavest?

8. Omejite svojo uporabo družabnih omrežij na sledenje kanalom, ki so za vas uporabni

V poplavi s filtri obdelanih fotografij na družabnih omrežjih je včasih težko razločiti kaj je res in kaj ni. Dandanes smo nenehno obkroženi s primeri najbolj uspešnih, najlepših, in najbolj komunikativnih ljudi, ki jim nekako uspeva hkrati voditi online podjetje, medtem ko se vsak drugi teden slikajo na kakšni idilični lokaciji. Poskusite omejiti svojo uporabo družabnih omrežij na sledenje kanalom, ki delijo za vas osebno zanimive informacije v zvezi z vašimi področji zanimanja, in tako vsaj nekoliko filtrirati kakovost informacij, ki jih prejemate vsak dan.

9. Prenehajte z nenehnim primerjanjem in tekmovanjem

Osredotočite se nase, na svoje potovanje do ciljev, ki jih želite doseči – vsakdo ima svojo pot, posejano z drugačnimi izzivi, in primerjanje vam ne bo pomagalo pri doseganju boljše samopodobe. Ne glede na to, kako uspešni smo, bomo namreč vedno srečali ljudi, za katere se nam bo zdelo, da jim gre bolje; edino merilo uspeha, ki se mu splača slediti, je, ali smo sami zadovoljni v položaju, v katerem smo.

Veliko sreče!

A. K.

Vir fotografij: Unsplash