• C Novo mesto
  • 00:18
  • Pet, 20.05.2022

10 nasvetov, kako na naraven način premagati depresijo

Depresija nas lahko napolni z občutek brezupa in žalosti. S primerno terapijo in zdravili lahko svoje razpoloženje postavite nazaj na pravo pot in prevzamete nadzor nad življenjem. Spremembe v vašem vedenju (v športni aktivnosti, življenjskem slogu, načinu razmišljanja) so naraven način zdravljenja depresije, ki lahko zadostujejo za zdravljenje in torej ne rabimo posegati še po antidepresivih.

  1. Vzpostavite rutino

Strokovnjaki za duševno zdravje pravijo, da je rutina zelo pomembna pri boju proti depresiji, saj nam lahko depresija uniči celovitost poteka življenja. Če si ustvarimo dnevni urnik, nam to pomaga postaviti stvari nazaj na noge.

  1. Postavite si cilje

V obdobju depresije imamo občutek, da ne moremo ničesar doseči, kar še poglobi občutek žalosti in nezadovoljstva. Sprva si postavimo cilje, ki se zdijo relativno enostavni, npr.: »Vsak dan bom pomil posodo.« Počasi pa dodajamo kompleksnejše cilje, ki jih sproti dosegamo in s tem izboljšamo občutek o samih sebi.

  1. Redno telovadite

Šport poveča izločanje hormonov sreče, ki jim pravimo endorfini, kar ima lahko dolgotrajen pozitiven učinek za ljudi, ki trpijo za depresijo. Za doseganje učinka pa ni potrebno preteči celega maratona, dovolj je že daljši sprehod vsak dan.

  1. Uživajte zdravo prehrano

Ni posebne diete, ki bi se ji morali držati, pa vendar je pomembno, da smo pozorni na svoje prehranjevalne navade in da uživamo veliko omega-3 maščobnih kislin (losos, tuna, ribe) in folatov (špinača, avokado). Če zaradi žalosti pojemo več sladkarij, moramo to navado ukrotiti, da izboljšamo mnenje o samih sebi.

  1. Privoščite si dober spanec

Depresija lahko povzroči hude motnje spanja, pomanjkanje spanja pa depresijo samo še poglobi. Ta nesrečni krog lahko prekinemo z rednim spalnim urnikom (zmeraj gremo spat ob isti uri in se zbudimo ob isti uri), z izogibanjem popoldanskemu počitku in z izključitvijo televizije in mobitela vsaj pol ure pred spanjem.

  1. Ohranjajte odgovornost

Ko smo depresivni, se pogosto odpovemo vsakodnevnim opravilom in slabše opravljamo delo, za katerega smo odgovorni. Skušajmo se temu aktivno upreti in ostanimo vpleteni v čim več aktivnosti in ohranjajmo kvaliteto našega dela.

  1. Posvetujte se s svojim zdravnikom

Svojih občutkov se pogosto sramujemo ali jim ne pripisujemo velikega pomena. Zavedajmo se, da se zmeraj lahko posvetujemo s svojim zdravnikom, psihologom ali psihoterapevtom.

  1. Naredite nekaj novega

Poskusimo narediti nekaj, česar že dolgo ali sploh nikoli nismo. Preberimo knjigo na klopci v parku, pojdimo v muzej, prijavimo se na jezikovni tečaj ipd. Nova aktivnost spodbudi izločanje dopamina v naših možganih, ki nas navdaja z občutkom užitka in zadovoljstva.

  1. Zabavajte se

Eden glavnih znakov depresije je, da nas aktivnosti, ki so nas nekoč osrečevale, več ne zanimajo oziroma nas več ne osrečujejo. Vseeno poskušajmo najti srečo v njih ali pa v drugih aktivnostih, ne smemo podcenjevati sreče v posameznih trenutkih dneva.

  1. Izogibajte se alkoholu

Alkohol lahko občutek depresije močno poslabša. Marsikdo se ob občutku žalosti tolaži z alkoholom in tako postane od njega odvisen. Pomembno je, da se ga izogibamo, saj vpliva tudi na našo razdražljivost in realno dojemanje okolice.

 

Pripravil NaDlani.si; Foto: Unsplash

 

dolenjske lekarne