• 10.79C Novo mesto
  • 01:18
  • Pon, 18.11.2019

10 trikov, s katerimi boste to poletje ostali zdravi

  1. Ostanite dobro hidrirani

Pijte vodo. Začnite že zjutraj, vsaj z 2 kozarcema, nato pa nadaljujte s pitjem tudi čez dan. Kamorkoli greste, vzemite s seboj tudi plastenko za vodo, morda si omislite tudi prenosni vodni filter.

  1. Zaščitite se pred škodljivimi sončnimi žarki

Medtem ko ste na prostem in uživate v različnih aktivnostih, si ne pozabite nadeti klobuka in se namazati z naravno kremo za sončenje, ki ne vsebuje nepotrebnih kemikalij. Vedno imejte pri roki tudi aloe vero, s katero se namažite v primeru, da ste bili preveč izpostavljeni soncu. Rastlino aloe vera lahko gojite kar doma. Njen hladilni in blagodejni gel v notranjosti listov uporabite za katerokoli vrsto opeklin. Deluje odlično!

  1. Omislite si vadbeni program

Aerobna aktivnost je še kako pomembna, da bo vaše srce ostalo močno in zdravo. Če ste do sedaj vadili le v zaprtih fitnesih, spremenite svojo rutino in opravite vadbo na prostem, pa naj bo to tek, kolesarjenje, plavanje ali tenis. Tako boste ohranili zdravo telo, pa tudi um.

  1. Uživajte v darovih narave

Sveže sezonsko sadje in zelenjava naj se redno znajdejo na vašem krožniku. Posezite po živilih, ki hladijo, pa naj bo to sveža lubenica, zelenjavni sokovi, takšne in drugačne solatke, zraven pa pijte veliko vode. Takšen jedilnik bo dal vašemu telesu vse potrebne hranilne snovi za poletne aktivnosti.

Ne pozabite tudi na vnos beljakovin, še posebej lahkih ter z veliko hranilno vrednostjo. Veliko jih sploh ne zahteva toplotne obdelave. S tem mislimo na oreščke, semena, kalčke, jogurt, kefir in svežo skuto. Privoščite si tudi lahko ribo ali piščanca. Dober tek!

  1. Preživite čas z družino in prijatelji

Vzemite si dragocene trenutke z najbližjimi in skupaj z njimi preživite dan v naravi. Načrtujte zabaven izlet za dan ali dva – pojdite v gore, taborit v “divjino”, preživite dan na plaži ob morju ter si napolnite baterije. Druženje z ljudmi, ki jih imate radi, je naravnost neprecenljivo!

  1. Sprostite se ter zadihajte

Zadnje mesece ste delali veliko, preveč. Poletje je čas, ko se mora vsak nekoliko ustaviti in se prepustiti naravni svetlobi, ki je je ravno sedaj v izobilju. Pustite mobilni telefon doma ali pa 1 teden preživite brez televizije. Poiščite čas samo zase in počnite vam ljube stvari.

  1. Privoščite si poletne čaje,

saj so naravnost čudoviti. Uporabite sveže ali posušene liste ter cvetove, če pa tega nimate pri roki, posezite kar po čajni vrečki ;). Priporočamo hibiskus, meto, kamilico, limonsko travo, ki so odlična izbira za osvežilne ledene čaje. Uporabite lahko tudi druge lokalne rastline, za katere veste, da so varne ter imajo morda celo blagodejen učinek na telo.

  1. Posezite po prehranskih nadomestkih

Le-ti lahko vašemu telesu dajo še več energije za različne poletne aktivnosti. Vitamini B-kompleksa pomirjajo živčni sistem in pripomorejo k večji produkciji energije v celicah, medtem ko vitamin C in drugi antioksidanti ščitijo telo pred stresom, onesnaževalcem iz okolja in podobno. Priporočamo tudi poletno zelišče po imenu sibirski ginseng v obliki energijskega tonika.

  1. Nadaljujte s spomladanskim prebujanjem

Preiščite splet in si zapišite ideje, ki vas navdušujejo, odgovore lahko poiščete tudi v kakšni knjigi iz knjižnice. Naredite načrt za počitnice, ki bodo vključevale vse te interese in aktivnosti, obenem pa vam dale čas za branje, sprostitev, razmišljanje in čas, da preprosto samo dihate.

  1. Doživite naravo

In še najbolj pomembno, dajte si čas, da boste spet resnično izkusili mati Naravo. To se lahko zgodi kar v mestnem parku, če se le dovolj sprostite ter se prepustite zvokom okrog sebe.

Ne pozabite pa tudi na kanček previdnosti: ko potujete, vzemite s seboj torbico za prvo pomoč, ki naj vsebuje sredstva za nego ugrizov žuželk, pikov čebel in drugih poškodb. Ko se vrnete iz gozda ali s planin, preverite, če imate kakšnega klopa. In nenazadnje: ne pretiravajte, da ne boste pregoreli. Preživite dovolj časa v senci in pijte vodo.

Pripravila: Monika Mrše