• C Novo mesto
  • 04:19
  • Pon, 23.05.2022

3 načini, kako zmanjšati vnos sladkorja v telo

Sladkor je lahko zdravju zelo škodljiv, saj povzroča razvoj številnih bolezni, slabi imunski sistem in uničuje zobe. Ampak to ni nič novega, vsi pa vemo, da se je sladkorju zelo težko izogniti. Že običajna hrana, ki jo kupujemo v trgovini, vsebuje veliko sladkorja. Dejstvo je, da lahko sladkor močno izboljša okus jedi, potem pa so tukaj še sladki prigrizki, s katerimi se vsi radi kdaj pregrešimo. Kako torej zmanjšati vnos sladkorja v telo? Sledite spodnjim nasvetom.

Pijte vodo, izogibajte se sladkim pijačam

Razni sokovi (tudi tisti, na katerih piše, da so naravni) vsebujejo sladkor. Nekateri več, drugi manj. Za žejo nikar ne pijte sladkih sokov ali gaziranih pijač, ampak navadno vodo. To je najlažji korak, kako se boste izognili prevelikim količinam sladkorja. Če pijete čaj, ga ne sladkajte s sladkorjem, ampak vanj raje zamešajte med. Če pijete kavo, je ne sladkajte, ampak uživajte v njenem pristnem okusu.

Uživajte polnovredna živila

Želja po sladkem pogosto izvira iz lakote oziroma neustrezne in neuravnotežene prehrane. Najlažji način, da zmanjšate vnos sladkorja v telo, je seveda ta, da preprosto ne uživate raznih sladic, čokoladic, bonbonov. Ampak kako se upreti želji po sladkem? Če imate močno voljo, vam bo to uspelo. Če pa tudi vi zlahka popustite in ugodite svojim impulzivnim željam, morate nekaj spremeniti. Uživajte polnovredno in uravnoteženo prehrano. Dovolj beljakovin, ogljikovih hidratov, vitaminov, mineralov, vlaknin. Če bo vaša prehrana uravnotežena, se boste počutili bolje, imeli boste občutek sitosti in posledično manj želje po sladkem. Če pa si že zaželite prigrizkov, zaužijte nekaj oreščkov ali pa sadje. Pomaga tudi, če spijete kozarec vode.

Preden kupite živila, preberite, kaj piše na embalaži

Če si resnično prizadevate za manjši vnos sladkorja v telo, potem je čas, da začnete natančno spremljati, kaj jeste. Namesto, da v trgovini kupite najcenejše izdelke, kupite kvalitetne. Preberite, koliko sladkorja vsebujejo razne omake, konzerve in podobno. Ogromno sladkorja se včasih skriva ravno tam, kjer najmanj pričakujete. Da boste popolnoma nadzorovali vnos sladkorja v svoje telo, je priporočljivo tudi, da večino hrane pripravite doma – tako boste natančno vedeli, kaj jeste. Kupujte lokalno hrano, izogibajte se vnaprej pripravljenim obrokom in hitri hrani, saj vsebuje veliko sladkorja. Pazite, tudi nekatere vrste sadja, ki sicer velja za zdravo živilo, lahko vsebujejo veliko sladkorja. Banana je na primer bogat vir sladkorja, precej manj ga imajo citrusi.

Pripravil NaDlani.si; Foto: Pexels

cvetličarna