• C Novo mesto
  • 03:28
  • Ned, 02.10.2022

5 znakov, da vam primanjkuje zdravih maščob

Zdrava prehrana je ključnega pomena za normalno delovanje telesa. To pomeni, da je hrana raznolika in uravnotežena; da v telo vnesete vsa potrebna hranila. Čeprav na splošno velja prepričanje, da so maščobe zelo nezdrave in da bi se jih morali čim več izogibati, to ne drži popolnoma. Ločimo namreč zdrave in nezdrave maščobe. Nezdrave maščobe si na primer transmaščobe, ki jih najdemo v ocvrti, predelani in procesirani hrani, zdrave maščobe pa se nahajajo v določenih živilih, kot so nekatere vrste hladno stiskanega olja, oreščki, avokado, mastne ribe, morski sadeži, semena … Tudi zdravih maščob ne potrebujemo veliko, vsekakor pa jih potrebujemo. Če jih našemu telesu primanjkuje, lahko hitro opazimo določene simptome, ki neugodno vplivajo na naše zdravje. Kako veste, da vam primanjkuje zdravih maščob?

Imate zelo suho kožo

Vaša koža potrebuje maščobe, da je lahko sijoča, napeta in brez gub. Če torej želite mehko kožo, morate zaužiti dovolj zdravih maščob. Suha koža velikokrat daje vtis, da izgledate starejši, kot ste v resnici.

Popada vas lakota

Želodec vas lahko opozori, kadar vaše telo ne dobi dovolj maščob. Če ste nenehno lačni, kljub temu, da ves čas nekaj jeste, je to lahko znak, da zaužijete premalo maščob. Ljudje, ki se izogibajo maščobam, ponavadi zaužijejo veliko ogljikovih hidratov, ki pa jih z energijo napolnijo le za kratek čas, potem pa potrebujejo novo »dozo«.

Izpadajo vam lasje

Tudi lasje potrebujejo za trdnost in sijaj zdrave maščobe. Če vam jih primanjkuje, se lahko zgodi, da vam začnejo lasje prekomerno izpadati, lasišče je suho, opazite prhljaj in razcepljene konice.

Pogosto zbolite

Kadar telo ne ddobi uravnotežene prehrane, se oslabi tudi imunski sistem, kar pomeni, da ste bolj dovzetni za razne bakterijske okužbe in viruse.

Imate težave s koncentracijo

Pomanjkanje maščob vodi v pomanjkanje energijo, to pa v težave s koncentracijo in motivacijo. Nenehna utrujenost ni nujno samo posledica nekvalitetnega spanca, ampak včasih tudi nekvalitetne hrane.

 

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels