• C Novo mesto
  • 15:46
  • Sre, 22.09.2021

6 živil, ki krepijo imunski sistem

Prehod iz enega letnega časa v drugega pogosto oslabi imunski sistem, zato je pomembno, da poskrbite, da v svoje telo vnašate koristna hranila, uživate na svežem zraku in poskrbite za dovolj gibanja. V spodnjem članku preberite, s katerimi živili si lahko pomagate pri krepitvi imunskega sistema.

Citrusi

Veliko ljudi uživa vitamin C v obliki kapsul, vendar ga je možno dovolj zaužiti tudi s prehrano. Vitamin C ima zelo pomembno vlogo pri krepitvi imunskega sistema, prav tako tudi pri zaščiti pred raznimi vnetji v telesu. Citrusi, kot so pomaranče, limone, mandarine, limete, grenivke in rdeče pomaranče, so bogat vir vitamina C, zato si jih privoščite brez slabe vesti.

Rdeča paprika

Če ste mislili, da citrusi vsebujejo največ vitamina C, ste se motili. Rdeča paprika vsebuje vsaj trikrat toliko vitamina C kot citrusi. Poleg tega se v rdeči papriki nahaja tudi veliko beta karotina, ki prav tako krepi imunski sistem, skrbi za zdrave oči in kožo.

Brokoli

Morda niste največji ljubitelji brokolija, vendar morate vedeti, da je brokoli zagotovo zelo zdrava zelenjava, ki odlično vpliva na vaše zdravje. Je bogat vir vitamina A, C in E, poleg tega pa ga sestavljajo tudi vlaknine in antioksidanti. Ko pripravljate brokoli, se potrudite, da ga čim manj toplotno obdelate, saj s tem izgubi veliko koristnih snovi.

Česen

Česen je znan kot naravni antibiotik, saj krepi imunski sistem, preprečuje vnetja v telesu in srčno-žilne bolezni. Enako kot pri brokoliju velja, da toplotna obdelava česna zmanjšuje njegove zdravilne učinke. Če se le da, si občasno privoščite strok svežega česna; lahko ga narežete na drobne koščke in zamešate v solato. Seveda se morate potem sprijazniti tudi z neprijetnim vonjem, ki vas bo spremljal še nekaj časa.

Ingver

Ingver je živilo, po kateri marsikdo poseže, ko zboli. Znan je po tem, da preprečuje oziroma zmanjšuje vnetja v telesu, znižuje holesterol in krepi imunski sistem. Privoščite si lahko ingverjev čaj, lahko ga zamešate skupaj z medom in limono, ali pa ga uporabljate kot začimbo poleg drugih jedi.

Špinača

Špinača ni le polna vitamina C, ampak tudi raznih antioksidantov in beta karotena. Podobno kot pri brokoliju pa se njeni zdravilni učinki zmanjšujejo ob vsaki toplotni obdelavi.

Pripravil NaDlani.si; Foto: Pexels