• C Novo mesto
  • 20:28
  • Sob, 04.12.2021

Če se trudite jesti zdravo, upoštevajte te nasvete nutricionistov

Dandanes je veliko poudarka na osveščanju družbe glede zdrave prehrane, a kljub temu večkrat podležemo nezdravim živilom – bodisi zato, ker mislimo, da nimamo dovolj časa za pripravo zdravega obroka bodisi zato, ker se ne moremo upreti nezdravim prigrizkom. Vsi pa vemo, da je zdrava prehrana zelo pomembna za naše zdravje in splošno dobro počutje. Marsikdo se začne zanimati za zdrav življenjski slog šele takrat, ko ima težave z zdravjem – in takrat je prepozno. Če si želite jesti zdravo, vam ni treba pretiravati z raznimi dietami in recepti, ki se ne slišijo najbolj okusno. Preprosto upoštevajte spodnje nasvete nutricionistov in opazili boste veliko razliko.

Jejte raznoliko

Pravilo številka ena je, da je treba jesti raznoliko in uravnoteženo prehrano. Nobeno pretiravanje ni zdravo in noben primankljaj ni zdrav. Potrudite se torej, da na svoj jedilnik po malem vključite vsa potrebna hranila; beljakovine, zdrave maščobe, zdrave ogljikove hidrate, vlaknine … Privoščite si veliko sadja in zelenjave, polnozrnatih živil, manjše količine oreščkov, ribe, jogurt, jajca, sir … Poskrbeti morate le, da jeste raznoliko.

Potrudite se, da poskrbite za ustrezno hidracijo

Še bolj pomembno kot sama prehrana je, da pijete dovolj tekočine. Marsikdo pomanjkanje tekočine zameša z lakoto in zaradi tega posega po prigrizkih, ki jih v resnici sploh ne potrebuje. Če po kosilu začutite željo po sladkem ali slanem, najprej spijte kozarec vode. Veliko možnosti obstaja, da bo želja popustila. Pijte čim več vode in čim manj sladkanih ali gaziranih pijač. Če se vode naveličate, si lahko privoščite tudi nesladkan čaj. Veliko tekočine pa lahko zaužijete tudi v obliki juh, smutijev, solat, sadja …

Odločajte se za lokalno hrano

Namesto, da vedno preverite ceno, tokrat preverite tudi sestavine. Izogibajte se hrani, ki vsebuje veliko sladkorja, soli, umetnih barvil in aditivov. Sadje in zelenjavo kupujte na tržnici, odločajte se za domače jogurte in meso lokalnih ponudnikov.

Izogibajte se sladkorju in soli

Hrana, ki jo uživate, naj bo čim manj slana ali sladka. Seveda jo lahko začinite, vendar namesto soli in sladkorja raje uporabite zdrave začimbe, kot so kurkuma, timijan, rožmarin, poper … Če že začutite željo po sladkem, pa nametso belega sladkorja uporabite med, ki je zelo zdrav.