• C Novo mesto
  • 16:05
  • Sre, 22.09.2021

Če ste slabe volje, jejte ta živila – odganjajo stres in negativne misli

Veliko ljudi se v trenutkih žalosti in slabe volje najraje zateče k hrani. Če se takrat to zdi kot odlična ideja, večina kasneje svojo odločitev obžaluje. Sladkarije, slani prigrizki in razna procesirana hrana so namreč najpogostejša živila, ki nam zadišijo, ko nismo najboljše volje. Namesto, da bi nas spravila v boljšo voljo, pa v resnici naše počutje samo še poslabšajo. Namesto teh živil raje uživajta živila, ki dejansko pozitivno vplivajo na dobro voljo. Preberite, katera so to.

 Zdravi ogljikovi hidrati

Uživanje ogljikovih hidratov je v primeru, da ste depresivni, zelo priporočljivo. Pomembno je le, da ne pretiravate s količino in da izbirate zdrave ogljikove hidrate. Uživanje ogljikovih hidrativ namreč povzroči, da se v možganih sprošča serotonin, ki pozitivno vpliva na razpoloženje. Namesto, da se ogljikovim hidratom izogibate, lahko mirne vesti posežete po njih. Vendar poskrbite, da to ni hitra hrana, ki ne vsebuje nikakršnih hranilnih snovi. Izberite polnozrnat kruh, namesto navadnih testenin se odločite za polnozrnate. Izogibajte se sladkarij in ogljikove hidrate kombinirajte s svežim sadjem, zelenjavo in živili, ki vsebujejo veliko vlaknin.

 Omega-3 maščobe

Glavna prednost omega-3 maščobnih kislin je pozitiven vpliv na delovanje možganov. Več študij pa je pokazalo tudi, da lahko omega-3 maščobe pomagajo pri odpravljanju simptomov depresije. Živila, ki so polna teh koristnih maščob, so ribe, avokado, oreščki, temno zelena zelenjava, olivno ali laneno olje …

Vitamin D

Več raziskav je pokazalo, da je ljudem, ki kažejo znake depresije, skupno pomanjkanje vitamina D. Največ ga boste dobili, če se boste izpostavljali sončnim žarkom, nekaj, sicer precej manj, pa ga lahko dobite tudi iz določenih živil. Uživajte ribe, tofu in si občasno privoščite tudi kozarec mleka. Vsa živila, ki jih uživate, naj bodo čim bolj domača in bio.

 Selen

Selen je esencialen mineral, ki je za zdravje ključnega pomena, četudi v minimalnih količinah. V večjih količinah je sicer toksičen, sicer pa je izredno pomemben za metabolizem ščitniških hormonov, preprečevanje tveganja za nastanek raka in zdravje reproduktivnih organov. Raziskave pa ugotavljajo, da ima selen pomembno vlogo tudi pri zmanjševanju znakov depresije. Selen boste našči v oreščkih, morski hrani, kot so ribe, lignji, rakci, školjke, nekaj selena vsebujejo tudi soja, stročnice in meso.

Če boste v zmernih količinah uživali zgornja živila in se uspešno uprli nezdravim sladkim in slanim prigrizkom, ne boste pozitivno vplivalo le na svoje razpoloženje, temveč boste s tem naredili uslugo celemu telesu in svojemu zdravju.

Pripravil NaDlani.si; Foto: Pexels