• C Novo mesto
  • 08:21
  • Tor, 15.06.2021

Če uživate premalo tega vitamina, morda hudo ogrožate svoje srce

Vitamine uživamo iz preprostega razloga: zadostna količina vnesenih vitaminov krepi imunski sistem in poskrbi, da vsak organ deluje karseda optimalno. Določeni vitamini so bistvenega pomena za normalno delovanje našega telesa, njihovo pomanjkanje lahko vodi v resne bolezni in hude zaplete. Pomanjkanje vitaminov se pojavi v obliki različnih simptomov, s tem da so nekateri bolj očitni, drugi manj. In prav na te simptome, ki niso zelo očitni, moramo biti še posebej pozorni, saj so lahko resen znak za preplah.

Pomanjkanje vitamina D lahko vodi v resne srčno-žilne bolezni

V Savdski Arabiji so izvedli raziskavo, kjer je sodelovalo 360 bolnikov s srčno-žilnimi boleznimi. Kar pri 69 odstotkih sodelujočih so zaznali pomanjkanje vitamina D, le 31 odstotkov pa jih je imelo normalno raven vitamina D. Ko so rezultate primerjali še z drugimi možnimi dejavniki, ki bi lahko vplivali na razvoj srčno-žilnih bolezni, so potrdili, da je pomanjkanje vitamina D zagotovo možen dejavnik, ki lahko povzroča težave s srcem.

Kakšni so simptomi pomanjkanja vitamina D?

Če pride do pomanjkanja vitamina D, boste zelo verjetno začutili nepojasnjeno utrujenost, ki se bo vlekla iz dneva v dan. Pojavijo se lahko tudi bolečine v kosteh, mišična oslabelost ali krči v mišicah ter nenehno nihanje razpoloženja. Marsikdo opaža tudi težje dihanje, hitro zadihanost pri manjši telesni aktivnosti, pospešen srčni utrip in pretirano lakoto ali žejo. Rutinskih testov za pomanjkanje vitaminov pri nas žal ni, zato je pomembno, da v primeru, da opazite kakršnekoli simptome, ki trajajo dlje časa, stopite v stik z osebnim zdravnikom. Ta vam bo znal svetovati, kaj storiti naprej in poiskati vzrok za vaše težave.

vitamin D

Od kod dobiti vitamin D?

Ko smo izpostavljeni soncu, naše telo ponavadi samo poskrbi za zadostno količino vitamina D. Strokovnjaki priporočajo, da dnevno na soncu preživite okoli dvajset minut, kar naj bi povsem zadostovalo. Seveda je pomembno, da pri tem uporabljate zaščitno kremo, saj ima izpostavljanje UV žarkom tudi svoje slabosti. Nekaj vitamina D lahko črpamo iz vsakodnevne prehrane, a je naravnih virov v obliki živil bolj malo. Največ vitamina D najdemo v lososu, skuši, tuni, postrvi in sardinah ali ribjem olju, nekaj malega pa tudi v rumenjaku in telečjih jetrih. Seveda je vitamin D na voljo tudi v lekarnah v obliki kapsul.

Kot velja praktično skoraj za vsako stvar, pa tudi z vitaminom D ni priporočljivo pretiravati. Preveč vitamina D lahko povzroči previsoke ravni kalcija v telesu, kar vodi v težave s prebavo (krči, pomanjkanje apetita, diareja). Znaki, da je v vašem telesu presežek vitamina D, so tudi omotičnost, povečana potreba po uriniranju, nenehna zmedenost in težave z ledvicami.

NaDlani.si; Foto: Pixabay