• 1.48C Novo mesto
  • 15:12
  • Pet, 13.12.2019

Nahod: kako se ga znebiti?

V teh mrzlih dneh se marsikdo od nas spopada z nenehnim smrkanjem in kašljanjem, ki sta lahko še kako nadležna. Če smo zboleli za nahodom, kako poskrbeti, da bo hitro izginil? Katera živila se splača jesti in čemu se je bolje izogibati? 

Kaj sploh je nahod?

Nahod ni isto kot prehlad, vendar pogosto spremlja prehlad. Nahod označuje stanje nosne sluznice, ki lahko nabrekne in izloča veliko sluzi; zato se moramo nenehno usekovati v robčke. Nahod je lahko povzročen s strani bakterije ali vnetja, v nekaterih primerih pa tudi alergije.

  1. Pijte žajbljev čaj, vročo limonado in pomarančni sok

Če imate občutek, da vas začenja boleti grlo, si hitro pripravite skodelico žajbljevega čaja. Žajbelj je poln antioksidantov, ki krepijo imunski sistem vašega telesa, poleg tega pa deluje protivnetno in telesu pomaga v boju z različnimi virusi in vnetji.

Tudi limonada iz sveže iztisnjenega limoninega soka pomaga, saj vsebuje polno vitamina C, prav tako kot sveže iztisnjen pomarančni sok. Limonin sok lahko prav tako kar dodate v svoj čaj.

2. Jejte dovolj sadja in zelenjave

Sadje in zelenjava, ki vsebujeta veliko antioksidantov, bosta okrepila vaš imunski sistem in mu pomagala v boju z virusom. Uživajte banane, grozdje, jagodičevje, marelice, mango, korenček, špinačo in peteršilj.

3. Ne pozabite na vitamin C 

Vitamin C je eden izmed najpomembnejših in najbolj znanih antioksidantov, ki krepi vaš imunski sistem. Najdemo ga lahko tako v sadju kot tudi zelenjavi: špinači, brokoliju, pomarančah, kivijih, …

4. Povečajte vnos svežega česna in čebule 

Sveža česen in čebula sta že tradicionalno poznana kot živili, ki se ju splača uživati, kadar nas muči nahod. Odličen način za vnos sveže čebule in česna je npr. okusna paradižnikova solata.

Za pripravo paradižnikove solate potrebujete: 

  1. eno rdečo čebulo;

2. tri manjše paradižnike ali dva večja;

3. nekaj strokov česna (vsaj dva, lahko pa tudi več);

4. peteršilj (če je le mogoče, svež);

5. koriander (če je le mogoče, svež);

6. en večji korenček;

7. eno svežo limono.

Priprava paradižnikove solate: 

  1. Operite in narežite paradižnik na manjše koščke v večjo skledo.

2. Olupite in nastrgajte korenček in ga dodajte v skledo.

3. Olupite čebulo in jo nasekljajte na kolobarje.

4. Olupite nekaj strokov česna in jih nasekljajte na majhne koščke, ali pa jih strite s plosko stranjo kuhalnice za več okusa.

5. Prerežite limono in iztisnite sok; pazite, da ne boste v solato po nesreči dodali semen.

6. Dodajte peteršilj in koriander in skrbno premešajte.  

7. Dober tek!

5. Pripravite si vročo zelenjavno juho 

Kadar vas muči nahod, potrebujete hrano, ki vas bo pogrela in okrepila. Izogibajte se hitri in mastni hrani in si raje pripravite krepko zelenjavno juho. Korenčkova ali špinačna juha je odlična izbira, kadar ste bolni.

6. Vzemite si čas za počitek

Ko opazite, da se vas loteva prehlad, se nemudoma ustavite in poslušajte svoje telo. Če si boste nemudoma vzeli nekaj časa zase, boste okrevali precej hitreje, kot če boste samo ignorirali simptome in upali, da bo nahod minil sam po sebi. Če nimate možnosti, da bi kakšen dan v službi delali od doma ali si vzeli bolniško, poskusite počivati vsaj med vikendom. Toplo se oblecite, pijte čaj in se ne odpravljajte ven. Na nek način lahko to obdobje vzamete tudi kot obdobje počitka, v katerem lahko pozabite na vsakdanje skrbi in se posvetite skrbi zase.

Tudi preventiva je pomembna

V primeru, da še nismo zboleli za nahodom, je prav mogoče, da nam uspe to zimo preživeti brez nahoda. Kako poskrbeti, da ne bomo zboleli?

  1. Vedno bodite dovolj oblečeni

Kakšen kos oblačila več je boljši kot manj. Vedno preverite vremensko napoved, preden se odpravite od doma, in se oblecite ustrezno. Ne pozabite na kapo in šal; zelo pomembno je, da ohranite stopala, dlani in glavo tople, saj so to deli telesa, kjer najhitreje izgubljate toploto.

2. Pazite, kaj jeste 

Vsi zgoraj našteti nasveti v zvezi s prehranjevanjem veljajo tudi za obdobja, v katerih se skušate izogniti nastopu prehlada. Pijte in grgrajte žajbljev čaj, pripravljajte si limonade in jejte hrano, bogato z antioksidanti. Za zajtrk si tako lahko pripravite sadno solato ali pa smuti, bogat z antioksidanti. Za še boljši učinek lahko vanj dodate goji jagode ali pa chia semena, ki so prav tako bogata z antioksidanti.

3. Poskrbite za vire uhajanja toplote

Mnogi izmed nas le težko spimo, če okno ni odprto, vendar lahko to doprinese k prehladu. Raje pred spanjem temeljito prezračite stanovanje in nato zaspite z zaprtim oknom. Poskrbite za kvaliteten spanec, saj potrebujete počitek; le tako bo vaše telo v optimalnem stanju za boj z vsemi bacili in virusi, ki krožijo naokrog v teh hladnih dnevih.

4. Vzemite si čas zase

Predpraznični čas je lahko izjemno stresen, saj se nad nas hkrati zgrne kopica opravkov, pa tudi družabnih obveznosti. Kar naenkrat se morate udeležiti kopice zabav in druženj, obenem pa morate tudi nabaviti kopico daril za vse bližnje in prijatelje. Poslušajte svoje telo in se ne bojte vzeti nekaj časa zase, kadar ga potrebujete; če kdaj preprosto nimate energije, da bi se udeležili kakšnega druženja, se nikar ne počutite krivi. Pomembno je, da postavite sebe na prvo mesto, in prijatelji bodo že razumeli.

Bananin smuti za zdrave praznike

Ingver in cimet že tradicionalno povezujemo z božičnimi piškoti, vendar sta tudi bogata z antioksidanti, obenem pa se odlično skladata s sladkim okusom banane. Ta smuti ima tako dober okus, da ga boste po vsej verjetnosti pripravili tudi, kadar vam nahod sploh ne bo delal težav.

Za pripravo bananinega smutija z ingverjem in cimetom potrebujete:

  1. dve manjši zreli banani ali eno večjo; 
  2. eno jabolko;
  3. eno pomarančo;
  4. ingver;
  5. cimet;
  6. mandljevo mleko. 

Priprava bananinega smutija z ingverjem in cimetom:

  1. Operite jabolko, odstranite semena in ga narežite na krhlje. Dodajte krhlje v mešalnik.
  2. Olupite banani in ju narežite na kolobarje. Dodajte banano v mešalnik.
  3. Olupite pomarančo in krhlje dodajte v mešalnik.
  4. Dodajte v mešalnik pol skodelice mandljevega mleka, ki bo smuti naredilo kremast in okusen.
  5. Dodajte radodaren ščepec cimeta in ingverja in ponovno mešajte, dokler masa ne bo gladka. Če je preveč gosta, lahko po žlicah dodate še malo mandljevega mleka ali pa pomarančnih krhljev; če je premalo gosta, lahko dodate še eno manjšo banano, nasekljano na kolobarje.
  6. Dober tek!

A. K.

Vir fotografij: Unsplash

Nahod: kako se ga znebiti?
1 od 4
Kliknite na sliko za prikaz celotne slike.