• C Novo mesto
  • 21:49
  • Sob, 13.08.2022

Najboljše terapevtske tehnike za izboljšanje mentalnega zdravja

Kognitivno-vedenjska terapija je zelo pogosta oblika psihoterapije, ki je v današnjem času še posebej popularna in učinkovita. Za razliko od nekaterih drugih oblik psihoterapije je kognitivno-vedenjska terapija tipično namenjena kratkotrajnemu zdravljenju, ki traja od nekaj tednov do nekaj mesecev. Čeprav je preteklost za mentalno zdravje zelo pomembna, pa se kognitivno-vedenjska terapija osredotoča predvsem na učenje spopadanja s trenutnimi problemi.

Kakšne tehnike se uporabljajo?

Osnovni princip tehnik kognitivno-vedenjske terapije je vplivanje na vaše vzorce razmišljanja, ki vlivajo na vaše čustvovanje, kar vpliva na vaše obnašanje. Negativni miselni vzorci namreč lahko vodijo v slabo razpoloženje in v zanemarjanje življenjskih priložnosti.

  • Kognitivna rekonstrukcija oziroma preoblikovanje

Ta tehnika vključuje kritično opazovanje vaših negativnih vzorcev razmišljanja. Morda ste nagnjeni k posploševanju, razmišljanju le o najhujšem ali pa dajete bistveno prevelik pomen majhnim dogodkom. Takšne motnje v razmišljanju lahko močno vplivajo na odločitve, ki jih v življenju sprejemate. Ko enkrat najdete napako v svojem razmišljanju, jo poskusite spremeniti v bolj pozitivno obliko.

  • Vodeno odkrivanje

Pri vodenem odkrivanju se terapevt spozna z vašim pogledom na svet in vam prične postavljati vprašanja, ki zatresejo temelje vaših prepričanj in nazorov. Morda boste morali predstaviti argumente ali dokaze, zakaj vaša teza velja ali zakaj ne velja. Tekom procesa se boste naučili na isti dogodek pogledati iz različnih zornih kotov, še posebej iz takih, o katerih prej niste razmišljali.

  • Terapija izpostavljanja

Terapija izpostavljanja se pogosto uporablja za spoprijemanje s strahovi in fobijami. Terapevt vas bo postopoma izpostavil stvarem oziroma dogodkom, ki v vas vzbudijo anksioznost in strah, hkrati pa vas bo vodil, da ostanete mirni in neprestrašeni. Sčasoma boste postali manj prestrašeni in bolj samozavestni pri spoprijemanju z vsakodnevnimi strahovi.

  • Pisanje dnevnika in misli

Pisanje je zelo dober način, da pridete v pristen stik s svojimi mislimi. Vaš terapevt vas lahko prosi, da na list zapisujete vse negativne misli, ki so se vam porodile med sejami, prav tako pa tudi pozitivne misli, ki vas obdajajo.

Pripravil: NaDlani.si

Foto: Unsplash

poletni festival