• C Novo mesto
  • 04:25
  • Ned, 26.06.2022

Največji miti o veganski in vegetarijanski prehrani

Rastlinska dieta je dandanes vedno bolj popularna, zato o njej kroži tudi nekaj mitov in skrivnosti. V spodnjem članku se bomo poglobili v nekatere od njih.

  • »Diete, ki temeljijo na rastlinski hrani, so zmeraj zdrave.«

V zadnjih letih je vedno več raziskav, ki so pokazale povezavo med uživanjem rdečega mesa in slabšim zdravstvenim stanjem, saj imajo te osebe pogosteje raka na črevesju, srčno-žilne težave ali pa sladkorno bolezen. To lahko nakazuje na dejstvo, da je uživanje mesa nezdravo, vendar pa se moramo zavedati, da niso vse rastlinske diete dejansko zdrave. Če na primer vsak dan uživamo čips, sicer res uživamo hrano rastlinskega izvora, vendar pa to nikakor ni zdravo ali koristno za nas.

  • »Vegetarijanstvo zagotavlja izgubo telesne mase.«

Žal tudi ta trditev ne drži, saj ni vsaka rastlinska hrana nujno zdrava hrana. Čeprav ne uživamo živalskih izdelkov, lahko še vedno vsak dan zaužijemo več tisoč kalorij. Poleg ustrezne in zdrave prehrane je za izgubo teže potrebna tudi redna telesna vadba, ne pa izogibanje živilom živalskega izvora.

  • »Vegetarijanci in vegani ne zaužijejo dovolj beljakovin.«

To je eno izmed najpogostejših prepričanj, ki pa prav tako ne drži. Tudi rastlinska prehrana vsebuje veliko beljakovin, sploh na primer leča, fižol, kvinoja, oves, riž, oreščki, špinača, brokoli, artičoke, grah in tako naprej.

  • »Brez uživanja mesa ne moreš biti mišičast.«

Tudi to ne drži, saj lahko dovolj beljakovin najdemo v rastlinski hrani. Mišice pa bomo dobili seveda s telesno vadbo.

  • »Mlečni izdelki so nujni za zdrave kosti.«

Niso mlečni izdelki tisti, ki so ključni za močne kosti – kalcij je. Poleg vloge pri kosteh ima kalcij pomembno vlogo tudi pri drugih telesnih funkcijah, na primer pri vzdrževanju krvnega pritiska, mišični kontrakciji, prenašanju živčnih signalov in tvorbi krvnih strdkov. Vegani si morajo tako zagotoviti vnos kalcija preko rastlinske hrane. Soja, fižol, špinača, leča, špinača in nekateri oreščki so vsi zelo bogati s kalcijem.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Unsplash