• C Novo mesto
  • 10:44
  • Ned, 25.07.2021

Naravna samopomoč pri blagi depresiji

Depresija je bolezen, za katero so značilni simptomi, ki se kažejo v razpoloženju, mišljenju in vedenju, pa tudi v različnih telesnih simptomih, ponavadi gre za dolgotrajno in zelo globoko potrtost, nizko samopodobo, izgubo motivacije, zanimanja in veselja, izgubo upanja in celo samomorilne misli. Vse to človeku povzroča neugodje in mu poslabša kakovost življenja, če gre za močno depresijo, je potrebno zdravljenje z antidepresivi in psihoterapiji, pri blagi pa si lahko simptome olajšamo tudi z metodami samopomoči oziroma z določenimi naravnimi recepti.
Kako si torej lahko pomagamo sami?

LJUBEZEN
Saj poznate tisto reklo, da zaljubljeni plavajo nad tlemi in ne čutijo ne žeje ne lakote, samo nepopisno srečo? Delno to drži, saj zaljubljenost aktivira cel koktejl hormonov in sproži nekakšno evforično stanje. Pri poljubljanju ‘pregorijo’ naši centri za užitek, saj se neverjetno poviša raven dopamina, spolni odnos pa sproži še nastajanje oksitocina, seratonina, adrenalina in endorfina. Ljubezen je torej res odlično zdravilo!

ZAČIMBE

Eden od najboljših naravnih antidepresivov naj bi bil žafran, saj spodbuja izločanje endorfinov (tako imenovani hormoni sreče) in s tem izboljšuje razpoloženje, hkrati pa deluje tudi protibolečinsko. Strokovnjaki pravijo, da naj bi za sprotno vzdrževanje dobrega počutja zadostoval naslednji recept, ki ga pijemo dnevno: štiri do šest nitk pravega žafrana zvečer namočimo v mleku, zjutraj pa ta napitek osladimo z medom in popijete. Raven endorfinov v telesu zvišuje tudi redno uživanje čilija, dobro počutje pričara tudi žajbelj (znan tudi kot zmanjševalec strahov oziroma anksioznosti), tu pa je še šentjanževka, ki jo lahko uživamo kot čaj, namočeno v olje, tinkturo ali si iz nje pripravimo kopel.

Pripravite si napitek iz pravega žafrana.

VITAMIN D
Tudi vitamin D je povezan s soncem, a ker ga ponavadi samo z izpostavljanjem sončni svetlobi ne dobimo dovolj, ga je pametno dodati s prehranskimi dopolnili. Vitamin D je znan po preprečevanju depresije, izboljšanju imunskega sistema, dviguje razpoloženje in poskrbi za normalno delovanje hormonov.

MEDICINSKA KONOPLJA
O pozitivnih učinkih CBD je znanega že veliko, kar se depresije tiče, pa je dobrodošel njen vpliv na limbični in paralimbični del možganov, s čimer se zmanjšuje anksioznost, torej zaskrbljenost, zmanjšuje se hiperaktivnost, najpomembnejše pa je to, da deluje zelo hitro po zaužitju na primer CBD olja (veliko hitreje kot antidepresivi).

SVETLOBA
Verjetno se ne zavedamo, kako pomembna je svetloba za naše zdravje. In ne govorimo le o naravni, sončni svetlobi, ampak tudi o kakovostni osvetljavi doma (po možnosti ne s hladno, modro svetlobo). Ob depresiji pa je priporočena svetlobna terapija, predvsem zjutraj, saj ta aktivira naše telo in ga spodbudi k izločanju hormonov, ki poživljajo. Za ta namen lahko kupite tudi posebne terapevtske lučke – le pazite, da imajo vse potrebne certifikate. Sicer pa za vse velja, da je izpostavljenost sončni svetlobi (seveda ne predolga in ne sredi dneva, ko sonce najbolj pripeka) blagodejna za vse. Torej osvetlite svoj dom in nikar ne spuščajte žaluzij ob prvih sončnih žarkih, ki pokukajo v sobo.

Spustite svetlobo v svoj dom.

AKTIVNOST
Aktivno gibanje prinaša več energije, v telo privede več kisika, pospeši prebavo in presnovo, izboljša odpornost in moč, dviguje moralo. Še bolj učinkovita je aktivnost na prostem, saj svoje doda še svež zrak. Znanstveniki so ugotovili, da pol ure sprehoda po gozdu prinaša enak učinek kot jemanje antidepresivov. Zato naj sprehod postane vaša vsakodnevna rutina. Za občasno popestritev pa priporočamo ples, po možnosti v paru!

NaDlani.si; Foto: Pixabay