• C Novo mesto
  • 01:22
  • Ned, 02.10.2022

Nutricionisti svetujejo: tako lahko zmanjšate svoj apetit

Hladni in krajši dnevi, služba, otroci, manj gibanja – vse to nam v zimskih časih prinese kak dodaten kilogram. V spodnjem članku vam predstavljamo nekaj naravnih načinov, kako zmanjšate svoj apetit in tako izgubite nekaj telesne mase.

  1. Uživajte več beljakovin in zdravih maščob

Živila, ki vsebujejo večji delež beljakovin ali zdravih maščob, lahko zmanjšajo občutek lakote in zmanjšajo naš vsesplošen apetit. Za razliko od ogljikovih hidratov, ki nas sicer hitro nasitijo, vendar pa smo že kmalu po obroku ponovno lačni. Poskusite torej zamenjati nekatere ogljikove hidrate (kruh, riž, testenine ipd.) z živili, kot so: jajca, meso, fižol, leča, soja, grški jogurt in tako naprej. Veliko zdravih maščob najdemo v oreščkih in semenih, avokadu ter olivnem olju.

  1. Pred obrokom spijte kozarec vode

Če boste pred vsakim obrokom spili velik kozarec vode, se boste po obroku počutili bolj site, bolj zadovoljne in dlje časa boste zdržali do naslednjega prigrizka. Raziskava je pokazala, da če 8  tednov vsak dan spijemo 1,5 litra vode, povečamo izgubo maščobe in zmanjšamo apetit ter težo. Namesto vode lahko pred obrokom zaužijete tudi krožnik juhe, ki je prav tako dober način, da zadovoljimo hipno lakoto in pojemo manj glavne jedi.

  1. Uživajte več hrane, ki je bogata z vlakni

Vlakna v živilih se razgrajujejo počasneje in telo porabi veliko energije, da jih prebavi, zato so odlična za zmanjševanje teže. Prav tako pa se zaradi njih počutimo bolj site tekom dneva. Vlakna najdemo v živilih, kot so: polnozrnati izdelki, fižol, jabolka, avokado, mandlji, chia semena, zelenjava …

  1. Pred obrokom telovadite

Raziskave so pokazale, da se nivo hormonov lakote takoj po vadbi močno zniža, še posebej po visoko intenzivni vadbi.

  1. Zamenjajte mlečno čokolado za temno čokolado

Temna čokolada v primerjavi z mlečno bolj zmanjša občutek lakote. Pozorni bodite le na to, da kupite kvalitetno temno čokolado, ki vsebuje vsaj 70% kakava, in čim manj sladkorja.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Pexels