• C Novo mesto
  • 01:17
  • Tor, 19.10.2021

Pazite, teh 10 živil vsebuje skrite sladkorje

Če želite omejiti vnos sladkorja v svoje telo, morate nujno prebrati tole. Izogibajte se spodnjim živilom, saj vsebujejo skrite sladkorje – četudi na videz morda delujejo zdravo.

Zdrav smuti

Načeloma gre za zdrav obrok ali malico, je pa odvisno od tega, iz česa so smutiji narejeni. Raje kot kupljenega si privoščite domačega. Kljub temu, da sadni smutiji vsebujejo veliko vitaminov, v njih posledično najdemo tudi veliko sladkorjev. Najbolje bi bilo, če poleg sadja vanj vključite tudi kakšne beljakovine, kot je na primer grški jogurt, ogljikove hidrate, kot so ovseni kosmiči, ali vanj dodate zelenjavo. Na tej povezavi najdete ideje za odlične doma pripravljene smutije.

Naravni sadni sokovi

Slišijo se zelo zdravo, vendar pa prav tako kot smutiji vsebujejo kar precej sladkorja. En kozarec stisnjenega pomarančnega soka vsebuje kar 6 pomaranč!

Suho sadje

Ne boste verjeli, da suho sadje vsebuje več sladkorja kot čokolada. Gre za zelo priljubljen prigrizek, vendar je potrebno paziti na količino. Kar hitro lahko zaužijete ogromno količino sladkorja.

Študentska hrana (oreščki in suho sadje)

Kot je omenjeno že zgoraj, je torej v suhem sadju skrito veliko sladkorja, in sicer skoraj 60 g sladkorja na 100 g oreščkov. Zmerni pa morate biti tudi pri uživanju oreščkov, saj kljub temu da vsebujejo zdrave maščobe, pretiravati ni zdravo.

Balzamični kis

Ste vedeli, da sladkorje najdemo tudi v balzamičnem kisu? Vedno več posegamo po tej vrsti kisa, veliko ljudi pa se niti ne zaveda, da je v njem skrit sladkor.

Rastlinsko mleko

Nadomestki mleka, kot so sojino, riževo, ovseno, mandljevo itd., so priljubljena izbira vseh tistih, ki ne prenašajo dobro laktoze. Ne smemo pa zanemariti dejstva, da imajo številni izmed njih dodan sladkor. Zato vedno poglejte deklaracijo, preden se odločite za nakup.

Jogurti

Najboljši jogurti so tisti brez dodanega okusa, in tisti z veliko beljakovinami. Čedalje bolj popularna izbira sta grški jogurt in islandski tip jogurta, znan kot skyr. Ker pa je jogurt bogat s kalcijem in dober vir beljakovin, je odlična izbira za zajtrk ali malico, paziti morate le, katerega izbrati.

Omake

Kot vse ostale stvari, je tudi omako najbolje pripraviti kar doma. Tako boste točno vedeli, kaj vse omaka vsebuje. Kupljene ali v restavracijah pripravljene omake so po navadi slanega okusa, zato vas zagotovo preseneti dejstvo, da vsebujejo tudi sladkorje. Pa jih res, in sicer nekatere tudi do 30 g na 100 g.

Kosmiči

Pri nakupu kosmičev bodite pozorni na sestavo. Čeprav se slišijo še tako zdravo, pa ogromno kosmičev vsebuje veliko nezdravih dodatkov, kot so čokolada, rjavi sladkor, dekstroza … Tako kot pri ostalih živilih tudi tukaj previdnost pri nakupu ne bo odveč.

Energijske pijače

Energijske pijače so vedno bolj priljubljene pri vseh generacijah. Od vseh prej naštetih pa je ta najbrž še najmanj presenetljiva. Kljub temu, da obstajajo tudi energijske pijače brez sladkorja, pa vseeno niso najbolj zdrava izbira.

Pripravil NaDlani.si; Foto: Pexels