• C Novo mesto
  • 19:39
  • Sob, 10.04.2021

Premikanje ure je vaše telo spravilo iz ravnotežja? Tako se boste najhitreje navadili

Kadar ste budni, se čim bolj izpostavljajte soncu, ko je temno, se izogibajte močni svetlobi.

Nocoj, ob dveh, so se kazalci pomaknili eno uro naprej, kar pomeni začetek poletnega časa. Spremembe lahko škodujejo telesu. Posledice so zmanjšana delovna učinkovitost, slaba koncentracija, težaven spomin in utrujenost. Pomembno pa je upoštevati nasvete strokovnjakov, ki nam lahko pomagajo.

»Ker svetloba zavira izločanje melatonina, ki uravnava cirkadiani ritem telesa, je pomembno, da se ji v budnih urah čim bolj izpostavimo in obratno, da se ne izpostavljamo močni svetlobi, ko je zunaj temno . Če greste na primer ponoči v kopalnico, ne smete prižgati močne luči. Uporaba elektronskih naprav tik pred spanjem močno vpliva na spanec in budnost in ima lahko ključno vlogo pri nenehnem pomanjkanju spanja, saj oddajajo modro svetlobo, ki lahko prekine naravne cirkadiane ritme. Zato se poskušajte izogniti gledanju mobilnega telefona, tablice, računalnika ali televizorja vsaj eno uro pred spanjem,« je za 24sata povedala Lea Maričić, mag. psih. iz Službe za duševno zdravje in preprečevanje odvisnosti Učnega inštituta za javno zdravje Dr. Andrija Štampar .

Strokovnjaki priporočajo, da danes popoldne malo zadremate, da si olajšate prehod. Priporočljivo bi se bilo izogibati stvarem, zaradi katerih smo neprijetni in živčni ter zmanjšati raven stresa. V dneh pred in po spremembi ur je treba zmanjšati vnos kave in število prekajenih cigaret, v jedilnik pa več sadja in zelenjave. Hrana, bogata z minerali, vzpostavlja ravnovesje.

Postopoma spreminjajte ritem

Pojdite spat 15 minut prej in se zbudite do 15 minut prej, preden bi se morali. Za normalno delovanje podnevi odrasli potrebujejo vsaj sedem ur spanja. Priporočljivo je, da je zadnji obrok nekaj ur pred spanjem. Strokovnjaki priporočajo lahke vaje nekaj ur pred spanjem, tople kopeli ali nakup čepkov in očesnih mask. Dobro bi bilo, če bi vsak dan vstajali in ležali ob istem času.

Pomoč narave

Češnjev sok je bogat z melatoninom, pravijo nutricionisti in je odlična izbira za boljši spanec. Dobra izbira je tudi skodelica toplega mleka z medom. Tudi vonji sivke, baldrijana, vanilije ali kamilice pomagajo lajšati občutke tesnobe, nemira in nespečnosti.

NaDlani.si; Foto: Pixbay