• C Novo mesto
  • 22:47
  • Pon, 27.06.2022

Resnica o izgubi telesne teže – tole bi moral vedeti vsak

Izguba telesne teže je skupni cilj mnogih ljudi; tistih, ki si želijo boljšega videza in tistih, ki si želijo izboljšanja zdravja. Pomembno pa je, da si pri hujšanju zadate realna pričakovanja in cilje glede izgube kilogramov.

Kako pride do izgube odvečne telesne teže?

Shujšamo takrat, ko konstantno zaužijemo manj kalorij, kot jih v tistem dnevu porabimo. V skupek kalorij prispeva vsa zaužita hrana, prav tako pa tudi vse popite tekočine. Porabo kalorij pa lahko razdelimo na tri dele:

• presnova v mirovanju; kalorije, ki jih telo porabi za vzdrževanje osnovnih telesnih funkcij, kot so npr. dihanje in črpanje krvi,

• presnova hrane; kalorije, ki jih porabimo, da hrano prebavimo, absorbiramo in presnovimo,

• presnova ob športu; kalorije, ki jih porabimo med telesno vadbo ali pa med fizičnim delom.

Če želite izgubiti telesno maso, morate torej vsak dan porabiti več kalorij, kot jih zaužijete. To lahko dosežete s povečanjem telesne aktivnosti in/ali zmanjšanjem zaužitih hranil.

Kaj vpliva na izgubo teže?

• Spol; ženske v mirovanju porabijo 5-10% manj kalorij kot moški, saj imajo manj mišične mase, ki je večji porabnik kalorij. Zato moški v povprečju hitreje izgubljajo težo od žensk.

• Starost; s starostjo se zmanjšuje mišični delež v telesu in posledično narašča delež maščob, kar vodi v počasnejši metabolizem in tako tudi počasnejšo izgubo telesne teže.

• Začetna točka; z enako dieto izgubimo približno enak odstotek telesne teže. Če nekdo začne hujšati pri 100 kg in izgubi 10% telesne mase, bo izgubil 10 kg. Nekdo, ki tehta le 50 kg, bo v istem obdobju izgubil 5 kg.

• Kalorijski deficit; manj kalorij kot boste zaužili, hitreje boste izgubljali težo. Morate pa biti previdni, da ne ustvarite prevelikega kalorijskega deficita, ki bi pomenil stradanje za telo.

• Spanje; na spanje velikokrat pozabimo, vendar ima pri izgubi teže ključen pomen. Kronično pomanjkanje spanca lahko močno zmanjša hitrost izgube telesne teže. Že ena neprespana noč dokazano poveča vaš apetit po visoko-kalorični hrani, ki ima nizko hranilno vrednost, kot so npr. piškoti, torte in sladke pijače.

Pripravil: NaDlani.si; Foto: Unsplash

dolenjske toplice